Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Kartet i 2020-modellen

Startet av hanche, mandag 26. oktober 2020, klokken 17:30

« forrige - neste »

hanche

Kartet i de gamle modellene kom som kjent på minnekort og måtte oppdateres manuelt. Nå blir det oppdatert over nett, stemmer ikke det? I hvert fall dukket den nye tunellen forbi Soknedal (E6 et godt stykke sør for Trondheim, for de som ikke er lokalkjent) opp allerede da jeg kjørte den kort tid etter at den var åpnet. Men på den annen side er den nye motorveien forbi Klett (like sør for Trondheim) ennå ikke med, enda den har stått ferdig i over et år nå, tror jeg. Der viser kartet den midlertidige veien, med masse rundkjøringer, som ble brukt under byggingen av motorveien.

Noen som har innsikt i hvorfor det er sånn? Har dere lignende opplevelser andre steder i landet?
Trondheim; Kia Soul 2016 · 2018 · 2020
– ingen planer om nye bilkjøp på laaang tid –

RJK

Tipper din bil bruker samme kartbasen som i min bil, kanskje med unntak av at din nyere bil er "Live", om jeg ikke husker feil.


Merker og at den er veldig dårlig til tider, og legger målpunkt helt feil, og f.eks. nye E18 mot Kristiansand ikke er med, hverken i gammel eller ny versjon, så vidt jeg kjennert til. Tipper dette ligger som sakt i basen som er lastet inn i bilen, og som mange andre biler og bruker. Der er gjerne masse feil i forhold til faktisk hastighet, og den er rask med å bytte fra faktisk avlest skilt til kartbasen visse steder, i tillegg il å ta fartsgrensen fra veier den passerer over eller under.
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

hanche

Ja, når det gjelder fartsgrenser er kartet så lite til å stole på at det ikke er morsomt en gang. Jeg bruker det bare av og til, når jeg er på vei ut av tettbygd strøk og lurer på om jeg har oversett skiltet som opphevet fartsgrensen der jeg nå ligger i 50 eller 60 på åpen landevei.
Trondheim; Kia Soul 2016 · 2018 · 2020
– ingen planer om nye bilkjøp på laaang tid –

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA