Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Korrosjon på Tesla 19" felger.

Startet av Jonathan90, torsdag 12. april 2018, klokken 18:01

« forrige - neste »

Mdah

Har tilsvarende rikelig med  bobler på mine vinterfelger fra 2015. Tok det opp med tesla (K100) før garantiutløp, men det var uaktuelt å bytte disse. De mente det skulle mye til for at lakk på vinterfelger skulle tas på garanti/reklamasjon. Orket ikke krangle mer om det og kjører nå rundt med bobler..
2015 P85D - Sportsunderstell - CCS - MCU2

mthoring

Mine slipstream vinter er også veldig svarte rundt den ringen, og ellers endel flekker på innsiden av felgene. Har vasket de godt, men det er nok korrosjon som nevnt av andre her.
Må nok koste på nye felger etterhvert, men lurer på om det kanskje er mer fornuftig å pusse opp de man har hos profesjonelle (feks felgteknikk)? En skulle kanskje tro at felgene vil holde seg fine etter å ha fått en kvalitetslakkjobb? Dog omtrent like dyrt som å kjøpe nye...
S75D MCU2/HW3 - prod 27/8/17
Mii Electric - utlevert 08/20

Klykken

Vedr vask, og dritt som sitter som juling, benytt en syrebasert felgrens og kost (bruk hansker, maske og vernebriller) når ingenting annet fungerer.

Ellers fungerer standard metallpartikkelfjerner (iron-x, korrosol og lignende) mot bremsestøv (som lager bobler i lakken om det får sitte for lenge), samt petrokjemisk avfetting (mac 124 prickbort).

Felgene får mye juling og dertil slitasje. Med riktig behandling vil de vare lenge.

Når felgene er spotless kan de med fordel beskyttes med en hardfør voks eller coating. Gjerne samme som benyttes på bilens lakk. Benytter selv Fusso på alt av lakkerte overflater på bil og felg.

Bilnerden.no fører produktene jeg nevner og er en trygg butikk å handle produkter fra med gode priser og ofte rabatt på en del varer.
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA