Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Forsikring Model 3: best dekning?

Startet av Chris Neumann Ruud, søndag 25. oktober 2020, klokken 19:40

« forrige - neste »

Chris Neumann Ruud

Mens jeg venter på å bytte ut 2014- S-en tenker jeg å shoppe litt rundt på forsikring. Har S'en i Tryg med NITO- avtale men tror kanskje ikke det er verken det rimeligste eller det billigste. I tillegg er det mange som har en såkalt "motorskade"- forsikring som virker bortkasta på en Tesla...

Noen som har en slags idé hvilken forsikring som gir best dekning av typiske problemstillinger man kommer opp i på en modell 3, eller om rimeligstr kasko/toppvarisnt som regel er nok?
Tesla S 2014 AP1 "med alt" - SOLGT
Tesla 3 2021 LR AWD MF824xxx

Smurfboy

Codan sin «insure my tesla» dekker alt de andre dekker, iallefall det første året. Den skal og være tilpasset elbil

Oddaa

Ville vært forsiktig med å kutte 'maskinskadeforsikringen'/ utvidet dekning på en elbil. Du kan fort sitte med en skade på batteri som ikke dekkes av vanlig kasko slik jeg har forstått det.

Se f eks her:
https://www.elbil24.no/nyheter/forsikringen-dekker-ikke-batteriet/70325138


Sent from my iPhone using Tapatalk
2023 iX xDrive40
2021 XC40 P8

Bestilt EX90

Vegard_br

Hvor vanlig er det med batteriskader som ikke dekkes av garanti? Skjer det ofte ifb. med lading?

Oddaa

Sitat fra: Vegard_br på mandag 26. oktober 2020, klokken 19:04
Hvor vanlig er det med batteriskader som ikke dekkes av garanti? Skjer det ofte ifb. med lading?
Har ingen statistikk, men det er ikke usannsynlig med overspenninger ifm lading.


Sent from my iPhone using Tapatalk
2023 iX xDrive40
2021 XC40 P8

Bestilt EX90

RJK

Sitat fra: Vegard_br på mandag 26. oktober 2020, klokken 19:04
Hvor vanlig er det med batteriskader som ikke dekkes av garanti? Skjer det ofte ifb. med lading?


Tja, er vel kanskje noen nå i disse tider, med folk som skal gjøre det selv for å spare 349,- som jeg måtte betale hos Hyundai-forhandleren. Har vært episoder der folk har satt jekken mot batteripakka istedet for jekkepunktet, eller ikke hatt skikkelig "pute" med spor tilpasset egen bil.


Selv om jeg helt klart er i stand til å gjøre jobben selv, har jeg ingen god plass å stå, samt at jeg slipper å knote med dette selv. Jeg synes jammen det er andre steder man kan spare kronene, om man ikke har garasje med romslig plass, godt med lys og plass til jekk, hjul og kompressor/fotpumpe.
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

Carl Anton Stenling

Batteriskader kan også oppstå ved fartsdumper eller andre større ujevnheter.

Batteridekningen kan variere noe fra selskap til selskap.

Gjør for ordens skyld oppmerksom på at jeg arbeider i et forsikringsselskap med noe annet enn salg/oppgjør og uttaler meg som privatperson her.
Hyundai Ioniq 2019
Tesla Model 3 2019
Nissan Leaf 2015
Lommedalen, Bærum

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA