Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Det var på tide....

Startet av biggern, torsdag 22. oktober 2020, klokken 21:15

« forrige - neste »


biggern

Sitat fra: 1000kwh på torsdag 22. oktober 2020, klokken 21:34
Sitat fra: biggern på torsdag 22. oktober 2020, klokken 21:15
https://motor.no/a/183871
Men folk strømmer til Møller :)

Jepp, virker som folk er desperate.....
Mange indikerer her at de kjøper første variant, for deretter å selge når 4x4 kommer.
Hmmm, tror de kan tape på det, med tanke på så mange modeller som kommer ila. neste år.

Trond.m

Tror uansett tapet vil være lite på en bil til ca 400K. I den prisklassen er det et stort marked, og folk flest har ikke behov for 4WD.

Øyvind.h

Etterspørselen i nærmeste fremtid er nesten garantert så høy at risiko for å ta ut 2wd for de som vil ha 4wd er minimal.

Angående 4wd er det ytterst få som virkelig trenger det. Men vi nærmer oss vel en andel på 50%. 70% økning siden 2010. Jeg ikke ha 4wd, samtidig er det helt uaktuelt å gå tilbake til 2wd. Det er rett og slett alt for komfortabelt og bekymringsfritt med 4wd.
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

Bjoris

Jeg er en av dem som vurderer å bytte RWDen når AWD kommer, enten ID4, Enyaq eller TMY, vi ser at det er risiko. Uansett er det litt misforstått dette med at å selge fort er ensbetydende med øko katastrofe, en bil har et stort verdifall hele levetiden og selv om det normalt er størst i starten så må en ikke glemme at en har ny bil med nye dekk, ingen service etc og med en ny bil på markedet så er det mange kjøpere.

En gang tar eventyret slutt med gratis bil, men jeg er happy om verdifallet bare blir ett gjennomsnittlig tap, da har jeg ikke noe problem med å bytte, men skulle der bli voldsomt er vi sikre på at ID4 RWD Er en flott bil til lav innkjøpspris

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA