Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Storebrand kjøper kundene til INSR (yetz, tide)

Startet av mthoring, søndag 25. oktober 2020, klokken 16:33

« forrige - neste »

Motorwatt

For meg er Storebrand ca. 1.400.- billigere enn TOCN.
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

MaxQ

7530,- pr år hos IF. 25000 km pr år, 6000 egenandel, 75% bonus og skadefritt i snart 30 år (X75, 5 seter).

Det er forsåvidt aktuelt å kutte ned til 20.000 km. Så testet dette på finansportalen og der er det like gale som det alltid har vært med priser fra 13.500,- til 22.000,- Frende var billigst, Gjensidige og Storebrand likt med drøyt 17k og Sparebank 1 troner på 22.000,- If var i sin tid dyre de også, jeg fikk mye bedre pris ved å ringe og prate med de.

Glem goder som kjøring i kollektivfelt (det er 40 mil til nærmeste herfra), det er ikke det som får meg til å kjøre elbil (halv pris på ferge derimot, ja det monner). Men de må gjerne hindre urimelige forsikringspremier på elbiler, for det går en grense for hvor mye jeg er villig til å betale. Dobles premien så kvitter jeg meg med elbilen.

Apache

Jeg betalte ca. 330,- for e-golfen jeg hadde. Men min TMS 75D er det 1300 C i måneden.
Bor i Groruddalen i Oslo.

Selskapene skrur opp prisen inn i hampen når de hører at det er en Tesla ☹️

Motorwatt

Grunnene kan vel bare være høye reperasjonspriser og/eller mange skader? Kanskje også flere enn normalt antall totalskader på grunn av kostbare skader på batterier?
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

Counterpointer

Storebrand hadde skyhøye priser på Tesla når Model 3 kom, nå er de mye mer på snittet. Ting forandrer seg.

IF var uaktuell for min Model 3 i februar -19 men allerede i juni ble de det beste alternativet for kona sin Model 3

o.b.lix

Sitat fra: Motorwatt på tirsdag 27. oktober 2020, klokken 16:47
Grunnene kan vel bare være høye reperasjonspriser og/eller mange skader?

Kanskje. Eller for få biler og år til å lage god statistikk for en del selskaper, og da tar de hardt i for sikkerhets skyld?
«Vi må passe oss for å overinvestere i vei»
2022 AWD Ioniq 5 / 2017 Model X 90D (HW3 + MCU2) / 2019 Leaf Tekna 40kW
2015 Tesla model S 85D (Ap1.0) / 2014 Leaf Acenta 24kW

mthoring

De startet jo veldig lavt i pris, så tipper heller de har fått statistikk som sier at Tesla i snitt koster mer i utbetalinger enn de først satset på.
S75D MCU2/HW3 - prod 27/8/17
Mii Electric - utlevert 08/20

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA