Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Storebrand kjøper kundene til INSR (yetz, tide)

Startet av mthoring, søndag 25. oktober 2020, klokken 16:33

« forrige - neste »

mthoring

Ser ut som det er slutt på moroa for oss med gunstig forsikring hos Yetz (tidligere Tribe) ved neste hovedforfall.

Storebrand har kjøpt opp porteføljen til INSR, og det ser dermed ut som de avslutter avtalene med underleverandører/selgere slik som Yetz.

https://www.storebrand.no/privat/forsikring/insr

Prisene og vilkår forblir uendret frem til neste hovedforfall, deretter blir det (mye dyrere) Storebrand-forsikring på oss alle. Så da er det bare å forberede seg på forsikrings-shopping etterhvert. Jeg hadde hovedforfall 18/8, så det er heldigvis en stund til enda.
S75D MCU2/HW3 - prod 27/8/17
Mii Electric - utlevert 08/20

Counterpointer

Trist at de små aktørene ikke klarer å stå mot de store. Det bremser konkuransen som egentlig er for liten i denne bransjen.

Motorwatt

#2
@mthoring: Omtrent samme bil som deg, og har Storebrand. Hva betaler du i dag?

6.000.- egenandel
20K kilometer
75% bonus
Vestfold
Bare bil i Storebrand
kr. 998.- pr. mnd.
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

mthoring

#3
Sitat fra: Motorwatt på søndag 25. oktober 2020, klokken 18:16
@mthoring: Omtrent samme bil som deg, og har Storebrand. Hva har du i dag?

6.000.- egenandel
20K kilometer
75% bonus
Vestfold
Bare bil i Storebrand
kr. 998.- pr. mnd.

Vilkår fra toppforsikringen til Gjensidige (pluss)
bla. ubegrenset leiebil og glasstak som glasskade
4.000,- egenandel
20k km
75% bonus
Asker
Bare bil
579,25kr / mnd

Dette er jo latterlig billig, så er vel ikke til å unngå at det blir endel dyrere. Er det ca. 12.000/år som er det minste man må regne med å gi for ca. disse vilkårene hos andre selskaper i dag?

Startet med å ha bilen forsikret hos Gjensidige til ca. 8.000/året, men byttet til Tribe i 2018, når Gjensidige varslet prisøkninger på elbil.
S75D MCU2/HW3 - prod 27/8/17
Mii Electric - utlevert 08/20

Counterpointer

Model 3 performance

6.000.- egenandel
25K kilometer
75% bonus
Viken
Bare bil i Yetz
kr. 442.- pr. mnd.

Gleder meg ikke til regning fra Storebrand

mthoring

#5
Huff nei, sjekka prisen hos Gjensidige for moro skyld nå, og da skal de ha 1402,-/mnd for samme vilkårene jeg har nå. Og det er med Tekna rabatt!
Edit: Sjekka hos Storebrand også. 1369,-/mnd med vanlig kasko m/leiebil.
S75D MCU2/HW3 - prod 27/8/17
Mii Electric - utlevert 08/20

Motorwatt

Velkommen til den virkelige verden. Ikke rart at Yetz måtte selge.

Regner med at Storebrand ikke betalte mye, for de må jo sitte med risiko for kundene til Yetz i opptil 12 måneder.
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

Counterpointer

Hadde et svakt håp om at Tesla sin egen forsikring kunne blitt en god løsning men det ser ikke sånn ut fra rapportene fra USA.

mthoring

Sitat fra: Motorwatt på søndag 25. oktober 2020, klokken 18:39
Velkommen til den virkelige verden. Ikke rart at Yetz måtte selge.

Regner med at Storebrand ikke betalte mye, for de må jo sitte med risiko for kundene til Yetz i opptil 12 måneder.

Takk :'-(

Tror det var avtalt en minstepris på 70M for polisene, men aner ikke hvor mange private bilforsikringer det var snakk om.
S75D MCU2/HW3 - prod 27/8/17
Mii Electric - utlevert 08/20

Counterpointer

Sitat fra: Motorwatt på søndag 25. oktober 2020, klokken 18:39
Regner med at Storebrand ikke betalte mye, for de må jo sitte med risiko for kundene til Yetz i opptil 12 måneder.
I mitt tilfelle er jeg jo ren inntekt, nesten uten risiko. Har hatt bilforsikring i 35 år uten å ha hatt skyld i noen utbetaling (glassforsikring unntatt).

mthoring

Sitat fra: Counterpointer på søndag 25. oktober 2020, klokken 18:40
Hadde et svakt håp om at Tesla sin egen forsikring kunne blitt en god løsning men det ser ikke sånn ut fra rapportene fra USA.

Er den TOCN-forsikringa (coverme?) brukbar montro?
S75D MCU2/HW3 - prod 27/8/17
Mii Electric - utlevert 08/20

Counterpointer

Sitat fra: mthoring på søndag 25. oktober 2020, klokken 18:43
Sitat fra: Counterpointer på søndag 25. oktober 2020, klokken 18:40
Hadde et svakt håp om at Tesla sin egen forsikring kunne blitt en god løsning men det ser ikke sånn ut fra rapportene fra USA.

Er den TOCN-forsikringa (coverme?) brukbar montro?
Sjekket TOCN når Tribe varslet opphør, det var ikke noe godt alternativ for me0g. Spørsmålet rundt at de ikke har bonus gjør også at det kan bli vanskelig å gå tilbake til annet selskap etter flere år der.

streken

Dette var leit å lese  :'(

Jeg har vært godt fornøyd med både Tribe og Yetz, og prisene har vært knallgode. Det kunne jo ikke vare evig, men jeg hadde håpet at de skulle klare seg i noen år til.
Det blir spennende å se hva prisen blir om 7 mnd, Storebrand skal få begrunne meget godt hvis de flerdobler prisen.

Jeg var på telefon med Storebrand tidligere i høst ifm. kjøp av MC, og da sa de rett ut at jeg ikke måtte flytte over til dem (Teslaen ville da øke fra 5950kr/år til 27000kr/år).
2024 Tesla Model Y Performance med EAP og originale 21"
2020 Triumph Street Triple RS - djevelsk moro! 

Eks:

2017 Tesla Model S 75D "Store Blå", med alt utstyr og FSD. MCU1. 148.000km. Drømmebilen, vil bli savnet 💙
2013 Nissan Leaf Acenta - solgt i 2015 etter 39307 feilfrie kilometer, de fleste med rekkeviddeangst.
2017 BMW i3 94Ah Fully charged. Kjørte 17000 glade km. Ikke feilfri (forstilling, elektronikk, ulyder, klimaanlegg)

knegg

Plutselig er jeg fornøyd med 580kr måned hos Storebrand
2020 Model 3

eDooku

Sitat fra: Counterpointer på søndag 25. oktober 2020, klokken 19:29
Sjekket TOCN når Tribe varslet opphør, det var ikke noe godt alternativ for me0g. Spørsmålet rundt at de ikke har bonus gjør også at det kan bli vanskelig å gå tilbake til annet selskap etter flere år der.
Det er ikke noe problem å bytte tilbake til et selskap som tviholder på bonus-systeme. I verste fall beholder man bonusen man hadde før man startet med CoverMe/CoverClub/TOCN forsikring, i beste fall tilbyr det nye selskapet økt bonus. Selskapene har koll på slikt, vær sikker. Selv har vi hatt TOCN-forsikringen siden 2019. Fikk en konkurransedyktig pris uten at vi trengte å flytte, bytte jobb eller fagforening. Prisen er fortsatt veldig god, selv om vi måtte øke kjørelengden til 30.000 km pga uventet ekstra kjøreglede... ;)
Model 3 LR AWD - 25. mars 2019
Model S 85 - 24. juni 2014 [Solgt]

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA