Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Er jeg helt på jordet?

Startet av langaasmartin, søndag 25. oktober 2020, klokken 07:38

« forrige - neste »

langaasmartin

God morgen😃

Har kun elektriske biler i husholdningen. Tesla S (min kjøpt 2014) og E-UP (dama kjøpt 2018)
Meget fornøyd med begge dom ble kjøpt nye i sin tid.

Digger min Tesla og den skal bli ved min lest til den en gang takker av.
Selv om jeg digger denne bilen så gjør det meg ingen ting å være ærlig å si at
at det er som å kjøre med stålmeier på vinterføre selv med friske dekk.

Har derfor flørtet litt med tanken om å kjøpe meg en Think til å bruke på de værste vinterdagene og for å kunne ha til kortere turer. Motivasjonen for vurdering av anskaffelse er også at jeg synes den er drit kul og at jeg har litt lyst til å eie den «norske Fiat 500'en»

Imidlertid virker det på Finn.no at å kjøpe en 2008-2012 modell, er en tikkende bombe iht. slitasje på deler og batteri.

Uten å ha tid til å lese alle tråder her inne, ønsker jeg gjerne direkte og tydelig feedback på om jeg er helt på jordet eller om jeg burde gå videre med planene.

Bor på Østlandet der det snør når det regner i byen.

Blir spennende å høre hva dere tenker😃👍


worry

Hei,
Ja, det er kult å eie litt norsk industrihistorie.
Men ja, den krever litt av eieren. En godt vedlikeholdt bil kan godt gå daglig uten problemer. Viktig å holde den tørr. Bilene med Zebrabatteri er helt på slutten av sin levetid, selv om noen går fint fortsatt. De med Lithiumbatteri kan gå langt, om de ikke får problemer med elektronikken. Og det skjer innimellom.
Profesjonell hjelp får du stort sett bare hos Elbilmekk.
Hjuloppheng, bremser, og styring er enkelt. Deler er fra Citroen Saxo/Peugeot 106.
Think lithium

elektrolux

Sats heller på "originalen" Nemlig A266 eller PIV4 fra 1999-2001

Enklere, bedre, mer driftsikker, og ikke minst bedre vinterbil enn Ford sitt vellykkede eksperiment med å fjerne de geniale egenskapene disse bilene har:

- Bulk og sprekk og falme imune karrosseriplater. Erstattet av Ford med paneler som både falmer og sprekker 
- PTC varmelement med timer.  Fjernet av Ford
- Diesel webasto. Fjernet av Ford
- Autoseiling/Auto regen.  Fjernet av Ford
- Varmetråder i vinduet.  Kun som tillegsutstyr på Ford sin A306
- Evigvarenede NiCd batteriteknikk som tåler dyputlading, og sprengkulde. Fjernet av Ford.

En A266 classic med Robometer og omprogrammert simotion adresserer originalen sine problemer med innprogrammert self distruct parameter. Det som står igjen er tilgangen til ladere, men de finnes, og kan erstattes med hyllevare fra Kina.


Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

Caspar

Støtter Electrolux når det gjelder Classic. Hvis noe av motivasjonen din er å ta vare på norsk industrihistorie så er jo valget enkelt. De fleste Cityer er vel produsert i Finland. Men jeg tror vi må være helt ærlige på at det å ha en gammel Think må defineres som hobby, og ikke en bekymringsløs bil
Remind me later..........
Toppåsveien, rett ved Kolbotn

Arnie

Jeg er også enig med Electrolux. A266 er eldst, mest norsk, enklere å holde i live, og vil garantert få status som en attraktiv elbilklassiker.
Trondheim. Elbilist siden aug 2001. Think Classic, nå City (korte turer), BMW i3, Tesla X90D (lange turer og gratis strøm).

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA