To laderstasjoner på samme kurs?

Startet av ze, fre 30. okt 2020, kl. 12:23

« forrige - neste »

ze

Jeg har en Zoe og en Model 3. Jeg har lyst til å kjøpe en Easee-lader, og å koble den med trefas TT for å få raskest mulig lading til Model 3.

Zoe har i dag egen kurs, og den nødvendige trafoen. Det hadde vært fint å frigjøre denne kursen til andre formål.

Derfor lurer jeg på om det er mulig å finne en løsning som lar meg ha både lader til en Easee og den gode gamle Podpointen med trafo på samme kurs.

Finnes det noen smarte løsninger?
2014 Renault Zoe
2022 Tesla Model YP
2020 Tesla Model 3 LR AWD
2017 Renault Twizy

elektrolux

For å få til det må du ha mulighet til å monitorere lasten på ladekursen og så la Ladestasjonen jobbe som slave.

Vanskelig på easee, men fullt mulig med f.eks Ratio.

Mer elegant løsning er å skaffe deg en 3 fase skilletrafo og så bruke 2 ladestasjoner som lastballanserer seg i mellom.
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

© 2026, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA