Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sikkerhetsproblem ved lading av Kia?

Startet av Amatør, fredag 23. oktober 2020, klokken 19:16

« forrige - neste »

keasol

Vekker litt liv i en gammel tråd, ny bruker her med ny elbil(e-niro, 2021 mod)

Har fått med 3 fas 11kw ladekabel av forhandler med bilen, men jeg lurer på om det er noen måte å finne ut om dette problemet er løst, slik at jeg trygt kan lade med 11kw kabelen jeg fikk med uten at det er noe som blir ødelagt?

Har lagt opp til hjemmelader og elektriker kommer og monterer EASEE lader til uka, 3 fas.. Er det slik at jeg nå kan bruke denne ladekabelen? eller er det noen måte å få bilen/laderen til å bare lade 1 fas til jeg har funnet ut om bilen min er oppdatert/fikset med tanke på dette problemet?

Elektrikeren kunne ikke så mye om laderen, annet en å montere den, hvis det var noe trøbbel med 3 fase lading anbefalte han meg å sjekke her med dere.
-2021 Kia E Niro

Radial

Sitat fra: keasol på søndag 20. juni 2021, klokken 11:05
Vekker litt liv i en gammel tråd, ny bruker her med ny elbil(e-niro, 2021 mod)

Har fått med 3 fas 11kw ladekabel av forhandler med bilen, men jeg lurer på om det er noen måte å finne ut om dette problemet er løst, slik at jeg trygt kan lade med 11kw kabelen jeg fikk med uten at det er noe som blir ødelagt?

Har lagt opp til hjemmelader og elektriker kommer og monterer EASEE lader til uka, 3 fas.. Er det slik at jeg nå kan bruke denne ladekabelen? eller er det noen måte å få bilen/laderen til å bare lade 1 fas til jeg har funnet ut om bilen min er oppdatert/fikset med tanke på dette problemet?

Elektrikeren kunne ikke så mye om laderen, annet en å montere den, hvis det var noe trøbbel med 3 fase lading anbefalte han meg å sjekke her med dere.

Klønete elektriker, men man låser bare Easee boksen til 1 fas og da vil ikke noen bil kunne lade med noe annet, hvis ikke du endrer dette.

Endres i appen, eller under konfigurasjonen...som du trolig må gjøre selv, siden elektrikeren ikke kan det 😄
Det er grei skuring, men du skal ha jobbet litt med trådløse nettverk og vite størrelse på kurs og hovedsikring
- 2023 Tesla Y, RWD
- 2021 Tesla Y, LR

_OE_

Har du IT nett hjemme er vel enkleste måten å løse problemet med å kjøpe en 1 fas kabel som henger fast på Ladeboxen så har du 3fas kabelen i bilen når du lader på 400V stolper når du er hjemmefra

#FTS#


keasol

Snakket med Kia og fikk beskjed om at det ikke var noen tilbaketrekking/beskjed om dårlig software så skulle visst bare lade på med 3 faser hvis jeg ønsket det
-2021 Kia E Niro

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA