Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Ny MS og MX leveres først i mars...

Startet av Charlie, fredag 23. oktober 2020, klokken 18:48

« forrige - neste »

JorEl

Sitat fra: jkirkebo på fredag 12. mars 2021, klokken 10:06
Sitat fra: JorEl på fredag 12. mars 2021, klokken 09:45
Takk Zanka, liker å være fornuftig ;)
Videre har jeg tenkt at...Tesla har allerede kontrakter med Panasonic, om levering av batterier i Nevada. Derfor har Tesla god tid, og muligheten til å lage ventepølser til oss, LR og Plaid, som er hakket bedre enn Raven, men med nytt interiør/refresh.
Dermed er det ingen kunder som mister en stor oppgradering, og ingen blir misfornøyd. Man får det man betaler for. Likevel er det vel ikke så mye info fra Tesla om refresh, så det kan være noe nytt vi ikke vet noe om, enda..(?) Kanskje LR og Plaid, kommer med en ny kjørekomputer, HW4? Så er det bare ett par måneder før FSD kommer.. ;) Har ikke Tesla også en ny radar på trappene?

Ny S og X burde i hvert fall komme med mobilnøkkel-systemet til Model 3. Vår X føles utrolig gammeldags på nøkkelsiden etter at vi også fikk Model 3 ;) Hadde satt stor pris på å slippe og lete etter den nøkkelen støtt og stadig...
Min S75D-2018 føles eldre ut i dag, pga at jeg ser på en gammel artikkel fra TU, at jeg ikke kan lade mer på Aksdal før jeg kjøper et CCS-adapter..(legges ned 15.04) Tesla bytter ut støpselet, og jeg må kjøpe nytt til 3500kr. Flott at Tesla oppgraderer, men ikke så flott at jeg får regningen. Får vel ikke bedre fart på ladingen, der min rekord er 115kw i 2sekund..bunnrekorden er ca 25kw i 20min.. :-X
Liker ikke at jeg skal reise rundt med et adapter i bilen, litt jallaløsning synes jeg.

Fant ut her forleden at jeg kunne holde inne baklukeknappen noen sekunder, så åpner ladeluken seg :+1: Nå kan jeg også stoppe ladingen hjemme, for å starte igjen...det har jeg ikke kunnet før :+1:
Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3
"the car is driving itself, the driver is only there for legal reasons"

Øyvind.h

Kjekk den bakluke-knappen for å løse ut kabel uten Tesla-knapp på.
Men ladeluken kan du åpne bare ved å trykke på luken også. Synes det er enklere :)
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

JorEl

#467
Sitat fra: Øyvind.h på fredag 12. mars 2021, klokken 11:00
Kjekk den bakluke-knappen for å løse ut kabel uten Tesla-knapp på.
Men ladeluken kan du åpne bare ved å trykke på luken også. Synes det er enklere :)
Har vært en slow-learner jeg. Fikk bilen med en gang fra Tesla, siden det var en lager/invntory. Så alle disse opplæringsvideoene jeg fikk tilsendt fra Tesla, ble glemt i min Tesla-jubel-rus. Hadde jeg lagt inn en normal bestilling, så hadde det jo vært gøy med opplæring mens man ventet på sin nye bil. Så alt jeg ikke har lært, som andre har lært, er nok min skyld..men noen må ta seg av de dumme spørsmålene :)
Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3
"the car is driving itself, the driver is only there for legal reasons"

Motorwatt

Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

geear

Sitat fra: JorEl på fredag 12. mars 2021, klokken 10:58
Sitat fra: jkirkebo på fredag 12. mars 2021, klokken 10:06
Sitat fra: JorEl på fredag 12. mars 2021, klokken 09:45
Takk Zanka, liker å være fornuftig ;)
Videre har jeg tenkt at...Tesla har allerede kontrakter med Panasonic, om levering av batterier i Nevada. Derfor har Tesla god tid, og muligheten til å lage ventepølser til oss, LR og Plaid, som er hakket bedre enn Raven, men med nytt interiør/refresh.
Dermed er det ingen kunder som mister en stor oppgradering, og ingen blir misfornøyd. Man får det man betaler for. Likevel er det vel ikke så mye info fra Tesla om refresh, så det kan være noe nytt vi ikke vet noe om, enda..(?) Kanskje LR og Plaid, kommer med en ny kjørekomputer, HW4? Så er det bare ett par måneder før FSD kommer.. ;) Har ikke Tesla også en ny radar på trappene?

Ny S og X burde i hvert fall komme med mobilnøkkel-systemet til Model 3. Vår X føles utrolig gammeldags på nøkkelsiden etter at vi også fikk Model 3 ;) Hadde satt stor pris på å slippe og lete etter den nøkkelen støtt og stadig...
Min S75D-2018 føles eldre ut i dag, pga at jeg ser på en gammel artikkel fra TU, at jeg ikke kan lade mer på Aksdal før jeg kjøper et CCS-adapter..(legges ned 15.04) Tesla bytter ut støpselet, og jeg må kjøpe nytt til 3500kr. Flott at Tesla oppgraderer, men ikke så flott at jeg får regningen. Får vel ikke bedre fart på ladingen, der min rekord er 115kw i 2sekund..bunnrekorden er ca 25kw i 20min.. :-X
Liker ikke at jeg skal reise rundt med et adapter i bilen, litt jallaløsning synes jeg.

Fant ut her forleden at jeg kunne holde inne baklukeknappen noen sekunder, så åpner ladeluken seg :+1: Nå kan jeg også stoppe ladingen hjemme, for å starte igjen...det har jeg ikke kunnet før :+1:
Hvis du ikke har fått det med deg så kan man nå også trykke på knappen innenfor ladeluka for å stoppe lading og låse opp ladekontakten. Helt kanon. Trenger ikke TWC lenger.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA