Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Ny MS og MX leveres først i mars...

Startet av Charlie, fredag 23. oktober 2020, klokken 18:48

« forrige - neste »

Sandvika

Sitat fra: offpist på torsdag 28. januar 2021, klokken 10:49
Så for de som har eksisterende bestilling inne anbefaler jeg bare å vente og se.
Ikke uvanlig at kundeservice gir ut feil info, som igjen blir korrigert flere dager senere.
Til de som har bestilt tidligere tipper jeg dette blir som da man introduserte D modellen i 2014. Tesla benytter muligheten til å pushe ut "nye" biler med gammelt design så lenge dette finnes på lager, dette lageret blir nok også etterfyllt med avbestillinger fra de som vil bytte til nytt (og er villig til å betale differansen).

JorEl

Sitat fra: overskyet på torsdag 28. januar 2021, klokken 10:09
Sitat fra: ELTesla på torsdag 28. januar 2021, klokken 10:05
Det ser ut som at Tesla har sendt ut e-post til flere som har bestilling om at de ikke kan hedre prisen på allerede innlagte ordre.

Man får valget mellom 2000 USD i rabatt på ny modell eller man får refundert depositumet. Regner med at de har solgt ut det meste de har av inventory biler.

Usikker på om vi evt. kan nedgradere fra Performance til nye Long Range. (Ikke at det er veldig aktuelt)

Når long range nå sprinter 0-100 på 3.2, så begynner det kanskje å akse fort nok? hehe
Alltid hatt lyst på noe kjappere enn min S75D..4.4sek.  Ny Long Range fikser dette lett :+1:
Ang Facelift som kommer som et lyn fra himmelen..https://youtu.be/Qwi6msrA6Cs?t=15
Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3
"the car is driving itself, the driver is only there for legal reasons"

kodax

"Yoke" er muligens nok en genistrek fra Tesla. Det hinter kraftig mot at bilene skal bli selvkjørende (det er jo tilsvarende i mange konseptbiler) og får alle andre biler til å se gammeldagse ut. Dette genererer ekstremt mye gratis reklame og engasjerer voldsomt. Selvfølgelig vil de fleste i utgangspunktet være negative, men det kommer garantert til å endre seg etterhvert (forutsatt at det fungerer ok), og så kommer de andre produsentene etter.
Tesla Model X 75D 7-seter FSD - Januar 2019
Model Y - Model 3

Øyvind.h

Ordinært ratt er funnet i koden på nettsiden, så det kommer nok versjoner uten firkantet ratt.
Utfra det jeg har sett virker et ratt av denne typen ufattelig klønete å bruke i praksis, så det ser mer ut som tull/gimmick eller noe en kanskje kan leve med når selvkjøringen virker bortimot perfekt og rattet brukes sjeldent eller til små korreksjoner.
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

jlan

2016-2019: TMX 90D AP1
2019-2021: TM3 LR AWD HF
2021-2021: TMY LR
2021-        : TM3 LR 82kWh HF

Mdah

Har Tesla Norge lagt på drøye 20 % sml med de amerikanske prisene gitt en dollarkurs på ca 8.65?
Forbereder seg på MVA?
2015 P85D - Sportsunderstell - CCS - MCU2

Pallesnekkern

Ser ut som Tesla Norge har beregnet en dollarkurs på 10 på Plaid-modellene.  Ingen grunn til å reservere nå ihvertfall.




Veggen

Ser ut som normalt ratt blir tilgjengelig ja

daktari

Når de velger et Formel 1-aktig ratt så er det rart de ikke tar den helt ut med flere knapper og skjerm i rattet. Det vil nok funke fint på.motorvei men dårlig ved lukeparkering. Men amerikanske parkeringsforhold er noe anderledes med god plass og masse Valet-service.

Jeg synes baklykter ser noe anderledes ut, kan det tenkes det er plass til en Model 3-luke der?

Eller noterer jeg meg god plass til en SR, ca 700k, med 420 km rekkevidde mellom Y til 550k og S til 850K
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

Electric Avenue

#354
Jo mer jeg ser på den fronten jo mer tenker jeg "duckface". Syntes den ser kjedeligere ut. Den lippen nederst bygger mye ut og det blir et veldig stort luft-inntak med en mer markant "knekk" mellom øvre og nedre del der nå. Det hele ser litt uproporsjonalt ut syntes jeg.
Får litt sånn lynet mcquin følelse når jeg ser på det?

Skulle ønske de hadde gjort den mer aggresiv / mer luksuriøs fremfor å bare fokusere på luftmotstand og effektivitet. Det er tross alt flaggskipet som skal konkurrere mot andre kule biler i millionklassen. Nå kommer jo Taycan i "billigversjon" også. Hadde derfor forventet at det skulle bli relativt heftig, så er vel derfor jeg finner det litt skuffende. Resten er jeg forsåvidt fornøyd med, bortsett fra rattet. :)


Tesla Model S

kodax

Sitat fra: daktari på torsdag 28. januar 2021, klokken 12:23
Når de velger et Formel 1-aktig ratt så er det rart de ikke tar den helt ut med flere knapper og skjerm i rattet...
Flere (fysiske) knapper og skjerm i rattet er vel motsatt retning estetisk sett, så det syns ikke jeg er rart.
Tesla Model X 75D 7-seter FSD - Januar 2019
Model Y - Model 3

Contango

10+ elbiler bak meg. Nå en '22 M3 og en Enyaq i bestilling.

kirky

Plaid+ med såpass mye mer rekkevidde, må vel nesten ha 4680? Og så endrer de LR til 4680 etterhvert?

Står ikke noe om lys (matrix?) på sidene, M3 har noe som ligner nå så må jo være noe bra. CCS blir det garantert i EU hvertfall.
2019 Long Range S, HW3, CCS.

Contango

#358
Plaid+ har kanskje 4680 mens de to andre ikke har det. Electrek hevder at bilene har 18650. 18650 er ikke strukturell batterikasse.

Har null tro på at det blir yoke i Europeiske biler og maksimal tro på at det blir ccs.
10+ elbiler bak meg. Nå en '22 M3 og en Enyaq i bestilling.

Magnus Hansen

Dette høres ut som et mareritt (tweet fra Musk)

Sitat

No more stalks. Car guesses drive direction based on what obstacles it sees, context & nav map. You can override on touchscreen.



© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA