Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Ny MS og MX leveres først i mars...

Startet av Charlie, fredag 23. oktober 2020, klokken 18:48

« forrige - neste »

LemonDog

Hvor stor er sjansen for at vi vil få se 4680-cellene i den nye designen? Det gir vel ingen mening å gå til 2170-celler for S og X nå?
2019 Model S75D
X 2015 Model S85

offpist

Full performance med 21" og Ludicrous-modus osv for 833K var ikke ille.
Riktig nok demo bil.

Prøvde å konfe en ny og den kommer på 1 040 332 kr.

Kjører:
Grå 2013 Model S P85

offpist

Sitat fra: LemonDog på fredag 15. januar 2021, klokken 10:22
Hvor stor er sjansen for at vi vil få se 4680-cellene i den nye designen? Det gir vel ingen mening å gå til 2170-celler for S og X nå?

Enig.. enten så blir det 18650 eller 4680.
Hvis de bygger om rammen og batteriet skal være bærende så kan jeg ikke forstå annet enn at det faktisk kommer med 4680 celler nå.. Det hadde vært helt rått.
Kjører:
Grå 2013 Model S P85

Contango

Sitat fra: offpist på fredag 15. januar 2021, klokken 13:00
Enig.. enten så blir det 18650 eller 4680.
Det er min gjetning også. Når de må ha to parallelle leverandører på 2170 til m3 må de være ganske strukket allerede.
Mht priser på inventory så er den Ålesunds P'en ikke Plus utgaven - uten at det nødvendigvis betyr så mye. Men den er altså litt eldre enn de «nye». Den billigste LR'en - ikke Plus - som ble solgt mener jeg til sammenligning var en svart med 21' til 707k før jul. De fjernet da også 15 biler fra inventory, la tilbake to igjen nå nylig hvorav en er borte (solgt?). Antagelig har de 13 biler til i garasjen. Min spådom er at prisene vil falle mer på de andre bilene.
10+ elbiler bak meg. Nå en '22 M3 og en Enyaq i bestilling.

MeTesla

Er det noen som vet når oppgradert S og X faktisk skal presenteres?

Contango

10+ elbiler bak meg. Nå en '22 M3 og en Enyaq i bestilling.

offpist

Sitat fra: MeTesla på fredag 15. januar 2021, klokken 13:48
Er det noen som vet når oppgradert S og X faktisk skal presenteres?

Nei.. Men ryktene går at de starter opp produksjon igjen av model S den første uken av februar.
Så hvis det stemmer, så holder de nok tett i to uker til med mindre det er noen som lekker ut noe info.

Veldig mye rykter ute men det er mer og mer ting som er med på å bekrefte mistanken.
Kjører:
Grå 2013 Model S P85

MeTesla

Sitat fra: offpist på fredag 15. januar 2021, klokken 13:53
Sitat fra: MeTesla på fredag 15. januar 2021, klokken 13:48
Er det noen som vet når oppgradert S og X faktisk skal presenteres?

Nei.. Men ryktene går at de starter opp produksjon igjen av model S den første uken av februar.
Så hvis det stemmer, så holder de nok tett i to uker til med mindre det er noen som lekker ut noe info.

Veldig mye rykter ute men det er mer og mer ting som er med på å bekrefte mistanken.

Men hvis noen bestiller nå, så får de jo trolig en annen bil enn de har bestilt - det kan jo slå begge veier. Spesielt dersom interiøret blir veldig minimalistisk al a 3 og Y

HKS

#188
Det sies jo at de jobber med å tømme alt av lager nå... Som nevnt i tidligere post så begynner jo utstillingsmodeller flere steder i USA og forsvinne nå.

https://electrek.co/2021/01/15/tesla-liquidate-model-s-x-inventory-refresh-nears/

Det kan vel tyde på at det er større endringer enn bare litt interiør hvis produksjonen er nede så lenge. Det spekuleres også i at Tesla kan komme med informasjon om dette i forbindelse med earnings call i slutten av januar.

SitatI'm hearing tesla will give an update on the s/x refresh during earnings call on January 27.
https://twitter.com/teslaownersSV/status/1349891584280522753

SitatRefresh is confirmed according to my source (works at Fremont). Feb first week SoP (start of production) for refresh Model S, March first week SoP for refresh Model X.
https://twitter.com/harshalhbhosale/status/1349709715006222339
Tesla Model 3 Long Range

kodax

Jeg tror det er naturlig at også TMS og TMX nå får samme cockpit som TM3/TMY, dvs at eget display foran sjåfør forsvinner og det blir liggende skjerm. Den enkelheten har blitt merkevaren til Tesla, og forenkler jo også både produksjonen og software-utviklingen, og passer også filosofien om at man ikke trenger mer når bilene blir selvkjørende. Det er garantert noen tradisjonelle "premium"-kunder som kommer til å mislike dette, men etter hvert kommer nok de andre produsentene også etter.
Tesla Model X 75D 7-seter FSD - Januar 2019
Model Y - Model 3

Motorwatt

Heldigvis er ikke alle enig med deg:

At the time, the planned update included a new horizontal center display, a smaller instrument cluster, and a focus on higher-end materials inside the vehicles.

Kilde: Electrek
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

dundun

Luksus kan være så mangt, man kjenner det igjen når man ser det. Det hadde vært veldig kult om Tesla klarte å lage et ordentlig interiør i S eller X. Ekte materialer og skikkelig finish er mye viktigere enn antall skjermer.
2023 ID.Buzz
2021 Polestar 2
2022 Bmw iX40, 2019 Tesla Model X LR, 2015 Tesla Model S S85D, 2020 Honda E, 2014 i3, 2016 Mercedes B-klasse, 2014 Model S P85
...og i tillegg en Mini Remastered og en MX-5 for moro skyld

Motorwatt

Vet ikke hva du legger i "ekte materialer", men de har lovet at ikke skal være ekte skinn i en Tesla. Derfor brukes "vegan", eller på norsk, plast bl. a i seter.

Personlig mister de en potensiell kunde i meg hvis de bare leverer med én skjerm (noe de sannsynligvis bryr seg veldig lite om  :D).
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

Amoss

Sitat fra: kodax på lørdag 16. januar 2021, klokken 14:18
Det er garantert noen tradisjonelle "premium"-kunder som kommer til å mislike dette ...

Har nylig kjøpt meg en Tesla. Hadde lenge en reservasjon på TM3, men bl.a. takket være det manglende instrumentklusteret havnet jeg i stedet på en brukt Model S.  Og nei, jeg er ikke noen «tradisjonelle "premium"-kunde» - langt der i fra. Vurderte også lenge noen av none-premium konkurrentene til Tesa, og kunne fort ha landet på en av dem i stedet. Hadde bl.a. håpet at jeg skulle klare å unngå skinnseter, dessverre uten å lykkes i.o.m. andre ønsker til bilen.

Dersom du får ditt ønske oppfylt så kommer jeg garantert aldri til å kjøpe noen Tesla nyere enn 2020 modellen.
Model S 85D

Motorwatt

Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA