Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Ny MS og MX leveres først i mars...

Startet av Charlie, fredag 23. oktober 2020, klokken 18:48

« forrige - neste »

Carboy

Hva vet vi per nå om ny Model S? Blir vel en betydelig update på flere ting, også på utseendet?
Nåværende elbiler:
BMW iX40 fully charged 2022
BMW iX50 - avbestilt!
+ diverse eksos-entusiastbiler
———
X Jaguar I-Pace HSE 2019
X MB EQC 2021
X VW Egolf 300 2018
X Audi e-tron 55 limited 2019
X BMW i3S fully charged april 2018
X BMW i3 marathon edition juni 2017

Apache

Sitat fra: Carboy på torsdag 31. desember 2020, klokken 13:50
Hva vet vi per nå om ny Model S? Blir vel en betydelig update på flere ting, også på utseendet?
Det er ikke bekreftet at det kommer "ny" Model S og X, mange liker å spekulere i det på nettet.
Best er å vente på offisiell bekreftelse.

OleJA

#137
Sitat fra: Carboy på torsdag 31. desember 2020, klokken 13:50
Hva vet vi per nå om ny Model S? Blir vel en betydelig update på flere ting, også på utseendet?
Vi vet vel egentlig ingenting. Spekulasjonene er langt på vei drevet av at prisen i Europa ble satt opp med 50K, sammen med nedstigning av produksjonslinje. For at dette skal holde vann så forventet jeg også en tilsvarende prisjustering i US straks 'cutoff' for bestilling av S+X for levering i Q4 var passert (~10 des)
I mangel av dette så heller jeg etterhvert mot at prisøkning i EU kun var For å justere etterspørsel til det de kan levere i Q1 (med en mye kortere produksjonsperiode)

mthoring

Samt at de nå tømmer lageret for utstillingsbiler. Hver og en av disse tingene kan forklares med noe annet en "refresh", men det danner seg jo et mønster...
S75D MCU2/HW3 - prod 27/8/17
Mii Electric - utlevert 08/20

daktari

Model 3 får nå batteri med ca 5,5% større kapasitet 82, 1 vs 77,8 kWh brutto. Dette er vel endringer i batterikjemien. Kan man tenke seg at Sen også får glede av dette, med et 105+kWh batteri? Kan vi håpe på en mye rimeligere 85-90 kWh variant også?
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

Motorwatt

Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

offpist

#141
Er det bare jeg som ser den nye diffusoren og tenker... Hengerfeste?
Synes til og med man kan se konturene av en luke der.
Kjører:
Grå 2013 Model S P85

ToWalkOrDrive

Sitat fra: daktari på fredag 01. januar 2021, klokken 23:05
Model 3 får nå batteri med ca 5,5% større kapasitet 82, 1 vs 77,8 kWh brutto. Dette er vel endringer i batterikjemien. Kan man tenke seg at Sen også får glede av dette, med et 105+kWh batteri? Kan vi håpe på en mye rimeligere 85-90 kWh variant også?
Det er vel sagt at det er andre celler i Model S enn 3, men det er ikke så lenge siden Model S fikk økt rekkevidde og fikk ca 8-10% mer rekkevidde over en kort periode. Nå har Model S LR Plus 652km wltp (og 409 miles EPA). Men dette har gått litt under radaren siden Tesla ikke driver med reklame.
Tesla Model Y                         2021-

ToWalkOrDrive

Sitat fra: offpist på lørdag 02. januar 2021, klokken 09:55
Er det bare jeg som ser den nye diffusoren og tenker... Hengerfeste?
Synes til og med man kan se konturene av en luke der.

Var litt vanskelig å se luken, men kanskje...?
...men virker som at fotografen sitter i en Porche Taycan.....?
Tesla Model Y                         2021-

ToWalkOrDrive

Tesla Model Y                         2021-

Contango

Jeg har ikke fått med meg alt, men noe av rekkeviddeøkningen har kun vært oppjustering «på papiret». På vår 2019 har vi «E» utgave batteri. 2020 LR+ mener jeg har «G» som sikkert er marginalt forbedret og i hvertfall lader fortere på V3 ladere i USA (adapteret i Europa er en begrensning).
Jeg ble ikke spesielt lykkelig av bildet av bilen på anabole stereoider. En bredere bil er no-go for oss ift garasjer generelt og vår spesielt. De samme dørhåndtakene og lyktene vil alene også være nok for oss til å migrere til andre bilmerker etterhvert. Men det må være flere endringer enn det bildet viser. Hvis de allikevel gjør karrosseriendringer er det utenkelig at de ikke endrer ladeporten eksvs. Finner det også nesten utenkelig at de ikke gjør noe med lysene - ref nye lys på M3.
10+ elbiler bak meg. Nå en '22 M3 og en Enyaq i bestilling.

offpist

Noen få CM bredere bil og skjermer er langt i fra noen showstopper for oss, det er jo bare kult.
Antagelig har de gjort dette samtidig for å gjøre plass til Plaid batteri og ekstra motor. Så endringene i rammen kan være mer omfattende enn bildet gir inntrykk av.

Ja, tenker også den bør få nye lykter fremme. Men det som er mest spennende er INNVENDIG.
Uansett, ser det ut til at det nærmer seg en refresh.

Dørhåndtakene på S`n synes jeg er bra, så lenge de virker o er holdbare.
Liker de mye bedre enn Model 3 håndtakene.

CCS port uten adapter er nesten en selvfølge.

Kjører:
Grå 2013 Model S P85

Contango

Jeg har ingen erfaring med X men trodde at de dørhåndtakene med softclose ville vært en mer holdbar og fremtidsrettet løsning.
10+ elbiler bak meg. Nå en '22 M3 og en Enyaq i bestilling.

Muffinman

Ola Nordmann: Ser mulig hengerfeste.

Muffinman: Ser bredere hjulbuer og håper de er beskyttet mot "sandblåsing", og fremdeles vilt negativ camber bak man forhåpentligvis har gjort justerbar.

Kan hende jeg ikke er typisk Ola Nordmann  :D

ToWalkOrDrive

Sitat fra: Contango på lørdag 02. januar 2021, klokken 10:31
Jeg har ikke fått med meg alt, men noe av rekkeviddeøkningen har kun vært oppjustering «på papiret». På vår 2019 har vi «E» utgave batteri. 2020 LR+ mener jeg har «G» som sikkert er marginalt forbedret og i hvertfall lader fortere på V3 ladere i USA (adapteret i Europa er en begrensning).
Jeg ble ikke spesielt lykkelig av bildet av bilen på anabole stereoider. En bredere bil er no-go for oss ift garasjer generelt og vår spesielt. De samme dørhåndtakene og lyktene vil alene også være nok for oss til å migrere til andre bilmerker etterhvert. Men det må være flere endringer enn det bildet viser. Hvis de allikevel gjør karrosseriendringer er det utenkelig at de ikke endrer ladeporten eksvs. Finner det også nesten utenkelig at de ikke gjør noe med lysene - ref nye lys på M3.

Hvis du sammenligner med en steingammel 2019-modell så sier Tesla de har økt rekkevidden med 20%, blant annet pga lavere vekt på batteripakkene og mange andre ting...
Tesla Model Y                         2021-

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA