Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Ny MS og MX leveres først i mars...

Startet av Charlie, fredag 23. oktober 2020, klokken 18:48

« forrige - neste »

Sandvika

Sitat fra: offpist på mandag 14. desember 2020, klokken 18:41
Jeg snakket med Tesla i dag og sa jeg ikle ville ha levering nå i desember men vil vente til mars. Det var helt i orden.

(Bestilte 24 okt).
Du tenker da at de selger den bilen som var tiltenkt deg til noen andre, også får du en splitter ny bil til gammel pris Mars?

offpist

Sitat fra: Sandvika på tirsdag 15. desember 2020, klokken 20:31
Sitat fra: offpist på mandag 14. desember 2020, klokken 18:41
Jeg snakket med Tesla i dag og sa jeg ikle ville ha levering nå i desember men vil vente til mars. Det var helt i orden.

(Bestilte 24 okt).
Du tenker da at de selger den bilen som var tiltenkt deg til noen andre, også får du en splitter ny bil til gammel pris Mars?


Det stemmer, beholder gammel pris og får en ny bil i mars. Om det blir en helt lik bil eller ny refresh gjenstår å se..
Kjører:
Grå 2013 Model S P85

Sandvika

Sitat fra: offpist på tirsdag 15. desember 2020, klokken 20:37
Sitat fra: Sandvika på tirsdag 15. desember 2020, klokken 20:31
Sitat fra: offpist på mandag 14. desember 2020, klokken 18:41
Jeg snakket med Tesla i dag og sa jeg ikle ville ha levering nå i desember men vil vente til mars. Det var helt i orden.

(Bestilte 24 okt).
Du tenker da at de selger den bilen som var tiltenkt deg til noen andre, også får du en splitter ny bil til gammel pris Mars?


Det stemmer, beholder gammel pris og får en ny bil i mars. Om det blir en helt lik bil eller ny refresh gjenstår å se..
Om du var Tesla og sto der på nyåret med mange ti-talls biler i inventory. Ville du gitt ut den nye, dyrere modellen, eller ville benyttet anledningen til å redusere lagerbeholdningen ved å levere ut biler i henhold til den specc`en kunden faktisk har bestilt? 

offpist

#123
Siden du spør.. jeg ville solgt den til noen som faktisk vil ha den, nå i desember/januar.

Jeg har sjekket kilde koden gjevnlig og det var aldri noe VIN adressert mot min bestilling. Tenker det bare er et standard copy/paste svar.

For å snu på det..
Det sto tross alt "beregning levering mars". Kan man da "tvinge" en kunde til å ta levering  og hoste opp 800 000 kr over 3 mnd tidligere?

Ja så klart kan man tilby det og under andre omstendigheter så ville kanskje noen bli glad over å få bil før men ikke her i gården..  ;)
Kjører:
Grå 2013 Model S P85

Contango

Sitat fra: Sandvika på tirsdag 15. desember 2020, klokken 20:49
Om du var Tesla og sto der på nyåret med mange ti-talls biler i inventory. Ville du gitt ut den nye, dyrere modellen, eller ville benyttet anledningen til å redusere lagerbeholdningen ved å levere ut biler i henhold til den specc`en kunden faktisk har bestilt?
Kanskje bedre å stille det spørsmålet til Tesla iom at Offpist bare har bestilt en bil for levering i mars?
10+ elbiler bak meg. Nå en '22 M3 og en Enyaq i bestilling.

Sandvika

#125
Sitat fra: offpist på tirsdag 15. desember 2020, klokken 20:56
Siden du spør.. jeg ville solgt den til noen som faktisk vil ha den, nå i desember/januar.

Jeg har sjekket kilde koden gjevnlig og det var aldri noe VIN adressert mot min bestilling. Tenker det bare er et standard copy/paste svar.

For å snu på det..
Det sto tross alt "beregning levering mars". Kan man da "tvinge" en kunde til å ta levering  og hoste opp 800 000 kr over 3 mnd tidligere?

Ja så klart kan man tilby det og under andre omstendigheter så ville kanskje noen bli glad over å få bil før men ikke her i gården..  ;)
Nei, du er i din fulle rett til å utsette overlevering til tidspunktet som var indikert, det er det nok ikke noe tvil om. Om de skulle gi deg en oppgradering så lenge de har biler på lager som matcher spec I Mars, Det høres ut som en long shot. Når det er sagt, det er et billig lotteri å være med i. Ingen grunn til å kansellere uten å se. Masse lykke til.  :)

Sandvika

Sitat fra: Contango på tirsdag 15. desember 2020, klokken 20:57
Sitat fra: Sandvika på tirsdag 15. desember 2020, klokken 20:49
Om du var Tesla og sto der på nyåret med mange ti-talls biler i inventory. Ville du gitt ut den nye, dyrere modellen, eller ville benyttet anledningen til å redusere lagerbeholdningen ved å levere ut biler i henhold til den specc`en kunden faktisk har bestilt?
Kanskje bedre å stille det spørsmålet til Tesla iom at Offpist bare har bestilt en bil for levering i mars?
Vet ikke om det innlegget i debatten var usakelig, misforstått eller begge deler.

Contango

10+ elbiler bak meg. Nå en '22 M3 og en Enyaq i bestilling.


fonberg

Sitat fra: Sandvika på tirsdag 15. desember 2020, klokken 21:11
Sitat fra: offpist på tirsdag 15. desember 2020, klokken 20:56
Siden du spør.. jeg ville solgt den til noen som faktisk vil ha den, nå i desember/januar.

Jeg har sjekket kilde koden gjevnlig og det var aldri noe VIN adressert mot min bestilling. Tenker det bare er et standard copy/paste svar.

For å snu på det..
Det sto tross alt "beregning levering mars". Kan man da "tvinge" en kunde til å ta levering  og hoste opp 800 000 kr over 3 mnd tidligere?

Ja så klart kan man tilby det og under andre omstendigheter så ville kanskje noen bli glad over å få bil før men ikke her i gården..  ;)
Nei, du er i din fulle rett til å utsette overlevering til tidspunktet som var indikert, det er det nok ikke noe tvil om. Om de skulle gi deg en oppgradering så lenge de har biler på lager som matcher spec I Mars, Det høres ut som en long shot. Når det er sagt, det er et billig lotteri å være med i. Ingen grunn til å kansellere uten å se. Masse lykke til.  :)

Dette har skjedd flere ganger opp igjennom, altså at kunder har fått utlevert S med oppgraderte speks ift. det som gjaldt ved bestilling. Noen eksempler:
-sen 14 (inkluderte også oss som bestilte AWD høsten 14): Autopilot 1/oppgraderte seter/oppgradert lyddemping
-16: Facelift
-16: AP2

Så vidt jeg vet har også slike endringer alltid gått i kundes favør, dvs. oppgradert bil men til avtalt pris selv om denne er høyere på utleveringsdato. Så jeg synes det er rimelig grunnlag for at slike som er i offpist sin situasjon håper på gevinst i dette lotteriet  :)
18 i3 FC | 2017 S90D | 19 Ioniq | 00 Porsche 911 --- Model Y bestilt 31.3.2019, taes ut juni 22.

OleJA

Sitat fra: offpist på tirsdag 15. desember 2020, klokken 13:47
På selveste julaften faktisk ;)

Jeg hadde samme situasjon som deg, og de var helt ok med å vente til mars.
Har kanskje fått tilordnet bilen 'din' da. :). Tesla ser imidlertid ut til å være usedvanlig tungnemme med å forstå at jeg ikke vil ha utlevering i desember; etter å ha svart NEI på foreslått utlevering, og snakket med dem på telefon, så sender de *bekreftelse* på utlevering 24/12 :-1:. Er selvfølgelig dønn umulig å få kontakt med dem for å høre hva som skjer. :-( Var det ikke tidligere en chat en kunne bruke for å komme i kontakt med dem?

Sandvika

Sitat fra: fonberg på onsdag 16. desember 2020, klokken 11:43


Dette har skjedd flere ganger opp igjennom, altså at kunder har fått utlevert S med oppgraderte speks ift. det som gjaldt ved bestilling. Noen eksempler:
-sen 14 (inkluderte også oss som bestilte AWD høsten 14): Autopilot 1/oppgraderte seter/oppgradert lyddemping
-16: Facelift
-16: AP2

Så vidt jeg vet har også slike endringer alltid gått i kundes favør, dvs. oppgradert bil men til avtalt pris selv om denne er høyere på utleveringsdato. Så jeg synes det er rimelig grunnlag for at slike som er i offpist sin situasjon håper på gevinst i dette lotteriet  :)
Forskjellen er at da har Tesla slitt med å møte etterspørselen slik at man har hatt lang ventetid. Når ting er implementert i ventetiden så har man fått det med gratis. Nå er situasjonen at de har en del Inventory å bli kvitt?

daktari

Sitat fra: OleJA på onsdag 16. desember 2020, klokken 12:37
Sitat fra: offpist på tirsdag 15. desember 2020, klokken 13:47
På selveste julaften faktisk ;)

Jeg hadde samme situasjon som deg, og de var helt ok med å vente til mars.
Har kanskje fått tilordnet bilen 'din' da. :). Tesla ser imidlertid ut til å være usedvanlig tungnemme med å forstå at jeg ikke vil ha utlevering i desember; etter å ha svart NEI på foreslått utlevering, og snakket med dem på telefon, så sender de *bekreftelse* på utlevering 24/12 :-1:. Er selvfølgelig dønn umulig å få kontakt med dem for å høre hva som skjer. :-( Var det ikke tidligere en chat en kunne bruke for å komme i kontakt med dem?
Det som er trist er at hvis du da ikke møter opp og henter bilen 24/12, så gir de den som julegave til en av oss andre på forumet men trekker penga fra deg!
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

OleJA

Sitat fra: daktari på onsdag 16. desember 2020, klokken 16:56
Sitat fra: OleJA på onsdag 16. desember 2020, klokken 12:37
Sitat fra: offpist på tirsdag 15. desember 2020, klokken 13:47
På selveste julaften faktisk ;)

Jeg hadde samme situasjon som deg, og de var helt ok med å vente til mars.
Har kanskje fått tilordnet bilen 'din' da. :). Tesla ser imidlertid ut til å være usedvanlig tungnemme med å forstå at jeg ikke vil ha utlevering i desember; etter å ha svart NEI på foreslått utlevering, og snakket med dem på telefon, så sender de *bekreftelse* på utlevering 24/12 :-1:. Er selvfølgelig dønn umulig å få kontakt med dem for å høre hva som skjer. :-( Var det ikke tidligere en chat en kunne bruke for å komme i kontakt med dem?
Det som er trist er at hvis du da ikke møter opp og henter bilen 24/12, så gir de den som julegave til en av oss andre på forumet men trekker penga fra deg!
Hohoho

Muffinman

Skulle hatt en forumbil å eksperimentert på. Takk for bidraget ;)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA