Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Ny MS og MX leveres først i mars...

Startet av Charlie, fredag 23. oktober 2020, klokken 18:48

« forrige - neste »

M4KZ

Tenk på at corona påvirker leveranse av alle type gods, inkludert biler og sublverandører til tesla.

JorEl

Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3
"the car is driving itself, the driver is only there for legal reasons"

offpist

Ja det blir spennende å se hva de kommer opp med.
De har tydeligvis hentet inspirasjon fra både Model 3 og nye Roadster, tror man kan ta det der med en klype salt.
At det blir en "MCU 3" er jeg rimelig sikker på.
Kjører:
Grå 2013 Model S P85

JorEl

En ny MCU3 hadde gjort seg, ja. Hvor mye kommer modelS til å ligne på TM3 innvendig? Det synes jeg blir mest spennende. Og hvor gammel kommer min S-2018 til å føle seg :-\
Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3
"the car is driving itself, the driver is only there for legal reasons"

OleJA

Sitat fra: JorEl på tirsdag 17. november 2020, klokken 10:05
Hva skjer når/om det kommer noe nytt i mars...
https://electrek.co/2020/11/15/tesla-model-s-refresh-renders-new-roadster-dope-nope/
Det har vært spekulasjoner om snarlige Model S oppdateringer de siste 2 årene, dette er bare nok en av disse. Dette er bare en spekulativ klick-bait fra Electrek, krydret med uoffisielle Model S tegninger som det finnes i dusinvis av varianter.

Ja, det kommer nok engang en oppdatert Model S. Men tror ikke det er mer sannsynlig frem til mars, enn i hvilken som helst 3 mnd. periode de siste 2 årene.

offpist

Sitat fra: JorEl på tirsdag 17. november 2020, klokken 12:43
En ny MCU3 hadde gjort seg, ja. Hvor mye kommer modelS til å ligne på TM3 innvendig? Det synes jeg blir mest spennende. Og hvor gammel kommer min S-2018 til å føle seg :-\

Det blir bare spekulering så det skal jeg ikke si noe om.
Ser forøvrig de har flere inventory biler ute som står "in transit" på, altså er de trolig med i samme båt som alle Model 3 som skal leveres nå i desember. Egentlig rart de ikke forsøker å matche opp min bestilling mot en av de.
Men i så fall vil jeg takke pent nei ;)
Kjører:
Grå 2013 Model S P85

ToWalkOrDrive

Virker som at de har kokkelert litt i batterirommet på Model S og (på samme måte som de har pakket tettere Model 3-batteriet). Så nå får en flere kilowattimer på Model S og, dog med litt mindre effektivitet, visstnok. Økning på 11km rekkevidde.....så bare en liten justering der.

https://insideevs.com/news/455805/tesla-model-more-range-record-409-miles/
Tesla Model Y                         2021-

JorEl

Sitat fra: ToWalkOrDrive på mandag 23. november 2020, klokken 11:50
Virker som at de har kokkelert litt i batterirommet på Model S..... Økning på 11km rekkevidde.....så bare en liten justering der.
Når man er tom for strøm, så er det gull med 11km på reservetanken ;)
Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3
"the car is driving itself, the driver is only there for legal reasons"

Contango

Prisene på bestilling er opp med 50k i dag mens inventory koster det samme som i går. 1-0 til de som tror på en oppgradering.
10+ elbiler bak meg. Nå en '22 M3 og en Enyaq i bestilling.

TeslaModelX

#24
Sitat fra: Contango på onsdag 25. november 2020, klokken 13:50
Prisene på bestilling er opp med 50k i dag mens inventory koster det samme som i går. 1-0 til de som tror på en oppgradering.

Helsike, må avbestille min som har levering i Desember i så fall!

Edit: På en annen side, når man bygger bilen er det ikke noe nytt. Så det vil si at man ikke får det man bestiller, noe som ikke er lovlig. Så det gir fortsatt ikke helt mening  :o

alda

Sitat fra: Contango på onsdag 25. november 2020, klokken 13:50
Prisene på bestilling er opp med 50k i dag mens inventory koster det samme som i går. 1-0 til de som tror på en oppgradering.
Det är väl bara i Norge som priserna är justerade? Så svårt att se att det har något med uppgradering att göra? Dollaren har fallit till gott under 9 kroner mot NOK, så valutajustering är det inte heller....
-Citroen C-Zero 2015 - "Lilla Blå" - solgt 03/20
-Tesla Model S75D 2016 (20.09) - "Big Blue"(S60D til
  28.04.21) - solgt 06/22
-Peugeot E-208 2020 (03.03) - "Flash"
-BMW i4 M50 2022 (17.06)

OhmPaPa

Sitat fra: alda på onsdag 25. november 2020, klokken 14:15
Sitat fra: Contango på onsdag 25. november 2020, klokken 13:50
Prisene på bestilling er opp med 50k i dag mens inventory koster det samme som i går. 1-0 til de som tror på en oppgradering.
Det är väl bara i Norge som priserna är justerade? Så svårt att se att det har något med uppgradering att göra? Dollaren har fallit till gott under 9 kroner mot NOK, så valutajustering är det inte heller....

Belgia har også justert priser.

offpist

Sitat fra: Contango på onsdag 25. november 2020, klokken 13:50
Prisene på bestilling er opp med 50k i dag mens inventory koster det samme som i går. 1-0 til de som tror på en oppgradering.

Spennende!  Min 1k investeringer kan være verdt 50K allerede. Men tar den ikke ut med mindre det er en kraftig refresh i tilegg.
Kjører:
Grå 2013 Model S P85

GeirHM

At prisen brått gikk opp, er vel ikke noen skåring for de som tror det kommer en oppgradering, vel? Da måtte jo bestillingsinnholdet også ha forandret seg? Strengt tatt så er det vi som nettopp har bestilt og som venter på levering som har fått et bittelite plusspoeng i den store boka? For vi sparte jo på sett og vis noen kroner på at vi allerede har tømt sparegrisen. Noen stor seier er det likevel ikke. For de fleste av oss har alt knust sparegrisen.

offpist

Det er enda 4 mnd igjen til levering i mars.. mye kan skje på den tiden. Drømme senarioet er at de presenterer ny refresh og samtidig øker prisen ytterligere. Men joda selvfølgelig bare helt vill spekulering.

Og hvis det senarioet slår til, vil de som fikk bil må før jul føle det litt som de som akkurat fikk bil rett før 2021 refresh av model 3 ble annonsert.
Kjører:
Grå 2013 Model S P85

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA