Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Vurderinger rundt Teslas programvare, versjon 3 FSD BETA 2020.40.8.11 og senere betaversjoner, med h

Startet av Sjøhyene, torsdag 22. oktober 2020, klokken 13:55

« forrige - neste »

Motorwatt

Hvis man bruker Autosteer på en vei helt uten midtdeler-informasjon (slik som asfaltskjøt, fuktighetsspor, veibaneslitasje, etc.), er den mildt sagt upålitelig i forhold til et godt malestrøk. Derfor stikker den ofte av ved et påkjøringsfelt til motorvei, og får hetta når to filer blir til én. Og fra manualen:
Hvis Autostyring ikke kan registrere veimerking, fastslås kjørefeltet basert på kjøretøyet du følger.

Ellers: The company warns that autosteer does not work reliably on roads with sharp turns or faded, missing, or ambiguous lane markings (as is often the case when there's road work). Performance also will vary in rainy, snowy, or foggy conditions. The dashboard, however, will alert the driver to take over when necessary.
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

JorEl

Synes Teslaen kjører veldig bra der det er oppmerking. Når det ikke er merker i veien, så forventer jeg ingenting, men Teslaen klarer det ofte likevel.
Når vi får "fugleperpektiv" og en god Smartsummon, så er jeg i grunnen fornøyd. Men det forutsetter at Tesla fremdeles jobber med SW og gir oss gratis oppgraderinger.
Livet er herlig i en Tesla :)
Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3
"the car is driving itself, the driver is only there for legal reasons"

Motorwatt

Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

JorEl

Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3
"the car is driving itself, the driver is only there for legal reasons"

Motorwatt

OT: Skjønner at du linker du til BB King med låten "The Thrill Is Gone", og dedikerer den til "Tesla Service Center". :D (Lover å slutte nå).
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

Alexander Lüthi

Noen som vet hvordan fsd oppfører seg hvis man kommer til et kryss eller en rundkjøring og ikke har noen destinasjon på navigasjonen? Vil bilen be fører ta kontroll, eller vil bilen prøve å kjøre selv basert på veimarkeringer og skilter?

sjokomelk

Kjører 2017 Tesla Model X 100D - utlevert 1/12-17 - oppgradert til MCU2/HW3 og CCS
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual

Radon

Er flere videoer på youtube der de aktiverer AP med FSD Beta uten å ha noe rute planlagt og da kjører den bare i vei på samme måte som om den har en rute planlagt. Kan se ut som om den i noen tilfeller "liker" å ta til høyre i kryss :)
Hvis en har lite å gjør en dag kan en da bare aktivere AP FSD Beta å se hvor bilen tar en henn ;)

RuneW

Sitat fra: sjokomelk på onsdag 04. november 2020, klokken 00:22
FSD-betaen krever at du har lagt inn en destinasjon i navigasjonen.

Den gjør det kanskje nå? Jeg synes å huske at en av de virkelig tidlige videoene viste FSD Beta som gladelig kjørte avgårde uten noen destinasjon. Det var mye spenning rundt hvor bilen ville ta dem  :laugh:
TMY LR AWD
TM3 LR AWD FSD (solgt)



Motorwatt

Skal bli spennende å se hvor mye arbeid det blir for Tesla å tilpasse FSD til europeiske lover og regler. Det er faktisk flere forskjeller innen Europa (det er det også i USA stater imellom). Finnes også faktisk noen land hvor det er tillatt å kjøre forbi på høyre side på motorveier, noen har kollektivfelt med tidsbegrensninger, andre har spesielle tilpasninger for sykkelveier, osv. osv. Tesla har sagt at de vil ha 1000 ansatte innen kort tid som bare skal jobbe med "labels", og så er spørsmålet om de allerede har begynt å se utenfor USAs grenser.
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

turfsurf

Sitat fra: Motorwatt på torsdag 29. april 2021, klokken 23:22
Skal bli spennende å se hvor mye arbeid det blir for Tesla å tilpasse FSD til europeiske lover og regler. Det er faktisk flere forskjeller innen Europa (det er det også i USA stater imellom).
Det jeg egentlig lurer mest på er om den nye FSD softwaren er en vesentlig forbedring mtp fantombremsing (ikke fartsgrensene) når man møter busser og biler som ligger tett inntil midtstripen og ved skygger o.l. Altså de som er typisk ganske brå.
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

Motorwatt

Hvis det er radarens funksjon som forårsaker dette, så er vel V9 allerede blitt "radarfri".
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

turfsurf

Sitat fra: Motorwatt på fredag 30. april 2021, klokken 07:41
Hvis det er radarens funksjon som forårsaker dette, så er vel V9 allerede blitt "radarfri".
Ja, hvis det også gjelder på motorvei. Men rart om radaren trigger på skygger og sånt...
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA