Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Vurderinger rundt Teslas programvare, versjon 3 FSD BETA 2020.40.8.11 og senere betaversjoner, med h

Startet av Sjøhyene, torsdag 22. oktober 2020, klokken 13:55

« forrige - neste »

Sjøhyene

Masse FSD beta videoer ute nå, og det ser helt episk bra ut. Ser ut som de har knekt koden nå, og at grunnlaget for en løsning som potensielt kan klare level 5 er på plass.  :+1: :+1:
Tesla model X 90D - 2017 (kjøpt 2019)
Hyundai Ioniq - 2016 (kjøpt 2018)

Tesla model S 85 - 2014 (solgt 2019)

Magnus Hansen


RuneW

TMY LR AWD
TM3 LR AWD FSD (solgt)

daktari

Sitat fra: RuneW på torsdag 22. oktober 2020, klokken 17:26
Sitat fra: Magnus Hansen på torsdag 22. oktober 2020, klokken 14:07
Så spørs det hvor bra dette funker når man er mer enn noen få km unna Fremont  :)

Fordi?
Keg så en video på Twitter der den ikke klarte å kjøre trygt gjennom en rundkjøring. Det kan jo være den ene gangen av 1 million, men...
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

ToWalkOrDrive

Sitat fra: daktari på torsdag 22. oktober 2020, klokken 17:34
Sitat fra: RuneW på torsdag 22. oktober 2020, klokken 17:26
Sitat fra: Magnus Hansen på torsdag 22. oktober 2020, klokken 14:07
Så spørs det hvor bra dette funker når man er mer enn noen få km unna Fremont  :)

Fordi?
Keg så en video på Twitter der den ikke klarte å kjøre trygt gjennom en rundkjøring. Det kan jo være den ene gangen av 1 million, men...

Ja, jeg så og den videoen. Det verste var at han som kjørte bilen virket å være fornøyd fordi den nesten greide det. Nesten hjelper ikke.
Tesla Model Y                         2021-

RuneW

Sitat fra: daktari på torsdag 22. oktober 2020, klokken 17:34
Sitat fra: RuneW på torsdag 22. oktober 2020, klokken 17:26
Sitat fra: Magnus Hansen på torsdag 22. oktober 2020, klokken 14:07
Så spørs det hvor bra dette funker når man er mer enn noen få km unna Fremont  :)

Fordi?
Keg så en video på Twitter der den ikke klarte å kjøre trygt gjennom en rundkjøring. Det kan jo være den ene gangen av 1 million, men...

Det jeg lurte på var hva avstanden til Fremont hadde med saken å gjøre.
TMY LR AWD
TM3 LR AWD FSD (solgt)

Counterpointer

Sitat fra: RuneW på torsdag 22. oktober 2020, klokken 21:10
Sitat fra: daktari på torsdag 22. oktober 2020, klokken 17:34
Sitat fra: RuneW på torsdag 22. oktober 2020, klokken 17:26
Sitat fra: Magnus Hansen på torsdag 22. oktober 2020, klokken 14:07
Så spørs det hvor bra dette funker når man er mer enn noen få km unna Fremont  :)

Fordi?
Keg så en video på Twitter der den ikke klarte å kjøre trygt gjennom en rundkjøring. Det kan jo være den ene gangen av 1 million, men...

Det jeg lurte på var hva avstanden til Fremont hadde med saken å gjøre.
Bilene i USA har allerede i dag helt annen funksjonalitet enn Europa biler.

ToWalkOrDrive

Sitat fra: Counterpointer på torsdag 22. oktober 2020, klokken 22:03
Sitat fra: RuneW på torsdag 22. oktober 2020, klokken 21:10
Sitat fra: daktari på torsdag 22. oktober 2020, klokken 17:34
Sitat fra: RuneW på torsdag 22. oktober 2020, klokken 17:26
Sitat fra: Magnus Hansen på torsdag 22. oktober 2020, klokken 14:07
Så spørs det hvor bra dette funker når man er mer enn noen få km unna Fremont  :)

Fordi?
Keg så en video på Twitter der den ikke klarte å kjøre trygt gjennom en rundkjøring. Det kan jo være den ene gangen av 1 million, men...

Det jeg lurte på var hva avstanden til Fremont hadde med saken å gjøre.
Bilene i USA har allerede i dag helt annen funksjonalitet enn Europa biler.

Det er vel og logisk å tenkd at dr har fått prøvekjørt i de områdene flere tusen mil, og burde da vite om den ikke takler såpass trafikkerte rundkjøringer. Den rundkjøringen var forøvrig ikke uvanlig utformet. Det var bare at en måtte svinge litt brått på vei ut, noe Teslaen ikke var enig i.
Tesla Model Y                         2021-

RuneW

Sitat fra: Counterpointer på torsdag 22. oktober 2020, klokken 22:03
Sitat fra: RuneW på torsdag 22. oktober 2020, klokken 21:10
Sitat fra: daktari på torsdag 22. oktober 2020, klokken 17:34
Sitat fra: RuneW på torsdag 22. oktober 2020, klokken 17:26
Sitat fra: Magnus Hansen på torsdag 22. oktober 2020, klokken 14:07
Så spørs det hvor bra dette funker når man er mer enn noen få km unna Fremont  :)

Fordi?
Keg så en video på Twitter der den ikke klarte å kjøre trygt gjennom en rundkjøring. Det kan jo være den ene gangen av 1 million, men...

Det jeg lurte på var hva avstanden til Fremont hadde med saken å gjøre.
Bilene i USA har allerede i dag helt annen funksjonalitet enn Europa biler.

Det er jeg fullstending klar over, men det ble da vitterlig skrevet "noen få km unna Fremont".
TMY LR AWD
TM3 LR AWD FSD (solgt)

Magnus Hansen

Det var jo selvfølgelig litt fleipete ment, men autopilot og selvkjøring ser ut til å funke bedre jo nærmere Tesla hovedkvarter du kommer. Hvis du er så heldig å kjøre samme vei som Elon Musk til jobb, så kan det være lurt å kjøpe FSD. Det har selvfølgelig noe med mengden testing å gjøre og hvilke Edge caser de prioriterer å fikse.

ToWalkOrDrive

Sitat fra: Magnus Hansen på fredag 23. oktober 2020, klokken 08:16
Det var jo selvfølgelig litt fleipete ment, men autopilot og selvkjøring ser ut til å funke bedre jo nærmere Tesla hovedkvarter du kommer. Hvis du er så heldig å kjøre samme vei som Elon Musk til jobb, så kan det være lurt å kjøpe FSD. Det har selvfølgelig noe med mengden testing å gjøre og hvilke Edge caser de prioriterer å fikse.

Ja, det var det jeg tenkte og. Og dersom nye FSD ikke funker så mye bedre enn den gamle så vil nok det påvirke aksjekursen. Spørs hvor mange som vil bla opp $10.000 ekstra da (ref varslet FSD-prisstigning på Edit: mandag torsdag i USA).
Tesla Model Y                         2021-

Øyvind.h

Med prisene vi ser på FSD nå mener jeg det ikke holder at produktet er "nesten godt nok". Til den prisen skal bilen kjøre helt feilfritt, komfortabelt og effektivt. Gjerne med justeringsmuligheter for øko/sport/komfort håndtering av oppsettet. Jeg har ikke tatt med FSD når det kostet 50k på Y`en. Til 100k må jeg bare flire. Da må løsningen bli mye bedre enn det som demonstreres i beta nå. Og løsningen må virke perfekt fra dag 1 så jeg har full nytte av den fra dag 1.
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

bmw2002

Sitat fra: Sjøhyene på torsdag 22. oktober 2020, klokken 13:55
Masse FSD beta videoer ute nå, og det ser helt episk bra ut. Ser ut som de har knekt koden nå, og at grunnlaget for en løsning som potensielt kan klare level 5 er på plass.  :+1: :+1:

Vet du egentlig hva nivå 5 er?  Med nivå 5 skal bilen være helt selvkjørende, bilen trenger ikke ratt og pedaler og skal fungere like bra under alle forhold som om et vanlig menneske kjører bilen.

Det er fortsatt et nivå 2 system der man som fører må følge med hele tiden og ta over på 1 sekunds varsel. Det skal ikke mer til enn noen insekter eller skitt på et kamera før systemet er satt ut av spill.




RuneW

Sitat fra: Magnus Hansen på fredag 23. oktober 2020, klokken 08:16
Det var jo selvfølgelig litt fleipete ment, men autopilot og selvkjøring ser ut til å funke bedre jo nærmere Tesla hovedkvarter du kommer. Hvis du er så heldig å kjøre samme vei som Elon Musk til jobb, så kan det være lurt å kjøpe FSD. Det har selvfølgelig noe med mengden testing å gjøre og hvilke Edge caser de prioriterer å fikse.

Kanskje du kan titte gjennom videoene for oss og finne ut om FSD Beta fungerer dårligere jo lenger unna hovedkvarteret de blir gjort? En ordentlig grisejobb, selvsagt, men bevisbyrden er jo din så...  :laugh:

PS! Du kan ha rett for alt jeg vet, og at den eneste som har testet FSD før betatesterene er Elon Musk på vei til og fra jobb. Men jeg tillater meg å tvile, for å si det mildt...

TMY LR AWD
TM3 LR AWD FSD (solgt)

Magnus Hansen

Sitat fra: Øyvind.h på fredag 23. oktober 2020, klokken 10:46
Med prisene vi ser på FSD nå mener jeg det ikke holder at produktet er "nesten godt nok". Til den prisen skal bilen kjøre helt feilfritt, komfortabelt og effektivt. Gjerne med justeringsmuligheter for øko/sport/komfort håndtering av oppsettet. Jeg har ikke tatt med FSD når det kostet 50k på Y`en. Til 100k må jeg bare flire. Da må løsningen bli mye bedre enn det som demonstreres i beta nå. Og løsningen må virke perfekt fra dag 1 så jeg har full nytte av den fra dag 1.

Prisen på FSD synes alltid å ligge i forkant av reell kapasitet. Dvs vi du kjøpte FSD i fjor så kan det kanskje rettferdig prisen i forhold til hva bilen nå snart gjør. Hvis du kjøper FSD til ny pris nå, så er det bakt inn forventninger om at FSD er ytterligere vesentlig forbedret om et år.

Det jeg stadig ser det argumenters med er at du en dag kan innrullere teslaen din i robotaxi nettverket og begynne å tjene masse penger. Jeg tviler sterkt på at det blir virkelighet i levetiden til bilene som selges nå. Men det er selvfølgelig vanskelig å være bastant når man skal vurdere utviklingen på software flere år frem i tid

Ps jeg har heller ikke seriøst vurdert å betale for FSD hverken for 3ern eller Y

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA