Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Testpilot for ny digital plattform

Startet av tromsø, torsdag 22. oktober 2020, klokken 19:24

« forrige - neste »

tromsø

Fikk denne mailen fra Audi:
"Hei tromsø, vil du bli vår testpilot?
Vi i Audi ønsker hele tiden å skape et forsprang for deg som kunde. Akkurat nå er vi i startfasen med å etablere en ny, digital plattform for digitale tjenester, og er derfor på utkikk etter kunder som ønsker å delta i en pilot for å teste den nye plattformen.

Er dette noe du kunne være interessert i å ta del i? Da kan du fylle ut skjemaet under. Siden dette er en testpilot fra Audi, er antall plasser i første omgang noe begrenset. Vi setter stor pris på at du ønsker å delta, dine meninger og innspill er viktige for oss i utviklingen av våre produkter. Blir du plukket ut til å delta i piloten, kontaktes du av Audi-fabrikkens samarbeidspartner, BCG Platinion."

Jeg takket ja men det viste seg at de kun ønsker Iphone brukere, så da ble det vanskelig. Håper noen av dere med Iphones og god peiling på hva en digital plattform (elbilsapp) bør ha melder seg på!

2014 Leaf - solgt
2020 e-tron 50

Roy

Håper ikke det er Audi Connect støtte for iPhone, siden jeg valgte bort det tilleggsutstyret da det ikke er støtte for annet enn Android og vi kommer ikke til å bytte. I så fall håper jeg det kan kjøpes som FoD :)

janbanan

Sitat fra: Roy på torsdag 22. oktober 2020, klokken 20:35
Håper ikke det er Audi Connect støtte for iPhone, siden jeg valgte bort det tilleggsutstyret da det ikke er støtte for annet enn Android og vi kommer ikke til å bytte. I så fall håper jeg det kan kjøpes som FoD :)

Jeg har meldt meg på, med iPhone.
Regner med at Audi har kontroll på hva jeg har i min bil, og sender ut invitasjon deretter...
2022, Q4 50 SB
2020, e-tron e50 AS

Eleo

Dette kan bli spennende!
Håper da vi endelig kan få en app som fungerer for alle, uten store problemer og med flere muligheter.

Vet ikke hva du har lov til å dele og ikke dele med forumet @Janbanan, men hadde vært spennende å vite hva dette er.
21 e-tron Sportsback 50-AS black on black.
aka Darth Vader

janbanan

@Eleo, vi får se hva dette blir etter hvert.
Foreløpig så er overskriften "Sett ditt preg på Audis digitale løsninger".
Og noe marketing greier om forsprang...

Jeg har ikke fått noe mer info ettter at jeg meldte interesse.
2022, Q4 50 SB
2020, e-tron e50 AS

Orbit

Jeg har også meldt meg interessert, så får jeg se om det napper. I tillegg til app-testing, så er de også ute etter å installere en "ny platform" i en del biler.
2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55

tromsø

Sitat fra: Orbit på fredag 23. oktober 2020, klokken 09:58
Jeg har også meldt meg interessert, så får jeg se om det napper. I tillegg til app-testing, så er de også ute etter å installere en "ny platform" i en del biler.

Det hade jeg gjerne vært med på og fått installert men blir jo diskriminert som Android-bruker  :-\

Men det er jo fantastisk at ting skjer på app/IT siden hos Audi!
2014 Leaf - solgt
2020 e-tron 50

Amatøren

Noen som vet om det er kun app tjenest, iPhone oppkobling eller så inngripende som ny SW plattform. 🤔

Håper i så fall at det ikke er modifisert (tilpasset) ID.3 SW for den er visst både mangelfull og full av bug. 🧐
VW e-Golf 11.2018 - Smurfen
Audi e-tron 50 03.2020 - Tannløs
---------------------------------------------------------
VW Caravelle 2016 - Rulle
VW T-Roc 2018 - Rocky
---------------------------------------------------------
Venter på ID. BUZZ?
Sannsynligvis ikke pga manglende AID

Roy

Sitat fra: janbanan på torsdag 22. oktober 2020, klokken 21:12
Sitat fra: Roy på torsdag 22. oktober 2020, klokken 20:35
Håper ikke det er Audi Connect støtte for iPhone, siden jeg valgte bort det tilleggsutstyret da det ikke er støtte for annet enn Android og vi kommer ikke til å bytte. I så fall håper jeg det kan kjøpes som FoD :)

Jeg har meldt meg på, med iPhone.
Regner med at Audi har kontroll på hva jeg har i min bil, og sender ut invitasjon deretter...

Og du har bil uten Audi Connect? Altså muligheten for å låse opp og starte bilen med mobilen fremfor nøkkelen.

/Roy

janbanan

Sitat fra: Roy på fredag 23. oktober 2020, klokken 11:17
Og du har bil uten Audi Connect? Altså muligheten for å låse opp og starte bilen med mobilen fremfor nøkkelen.

/Roy

Stemmer det @Roy, jeg har ikke bestilt Audi Connect.
Det hadde vært  kult om det er noe slikt Audi(vi) tester, https://support.apple.com/en-nz/HT211234
Men det er nok heller noe mye kjedeligere.

/Jan
2022, Q4 50 SB
2020, e-tron e50 AS

storeulv

SitatJeg har også meldt meg interessert, så får jeg se om det napper. I tillegg til app-testing, så er de også ute etter å installere en "ny platform" i en del biler.

Da kan man jo alltids håpe på støtte for "automagisk" lading, altså plug-and-play uten app/brikke/kort.
VW eGolf  MY 2017
Audi e-tron 50AS MY 2020

Brisken

Da har jeg fått mail fra Audi "Welcome to the Audi Marketplace Beta Test"
Ikke mye mer informasjon enn som så, neste trinn er å sende inn confidentiality agreement.

janbanan

Sitat fra: Brisken på onsdag 28. oktober 2020, klokken 11:26
Da har jeg fått mail fra Audi "Welcome to the Audi Marketplace Beta Test"
Ikke mye mer informasjon enn som så, neste trinn er å sende inn confidentiality agreement.
Yepp, og med den signert så er det ikke så mye info å dele heller...

/Jan
2022, Q4 50 SB
2020, e-tron e50 AS

tromsø

Fikk også mail fra dem med beklagelse om at de ikke kunde invitere inn Androidbrukere.
Lykke til dere andre!
2014 Leaf - solgt
2020 e-tron 50

Elbilmannen87

Er det en ny app de vil teste? Eller hva er greia?
E tron!

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA