Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Automatisk blendbare fjernlys

Startet av Sandra87, torsdag 22. oktober 2020, klokken 14:06

« forrige - neste »

Sandra87

Vi bestilte ikke matrix, fordi det var automatiske blendbare fjernlys utenom. Men det var det jo brått ikke. Har jeg misforstått da? Endret pakkene seg? Fordi ingen tok matrix?

Fikk bilen i januar , så lenge siden nå. Men har hatt bilen på verksted for en haug av ting nå, og det eneste de kan fikse er å bytte lysplanken bak. Merker jeg blir litt lei. Alle de feilene og feilmeldingene skal bare være sånn. Og automatiske fjernlys har jeg heller ikke 😏

tromsø

Du kan få leid matrix lys relativt billig via FoD
2014 Leaf - solgt
2020 e-tron 50

Trond.m

#2
Sitat fra: Sandra87 på torsdag 22. oktober 2020, klokken 14:06
Vi bestilte ikke matrix, fordi det var automatiske blendbare fjernlys utenom. Men det var det jo brått ikke. Har jeg misforstått da? Endret pakkene seg? Fordi ingen tok matrix?
Pakkene har ikke endret seg. Jeg leste en gang på Audi.no at det var fjernlysassistent med LED lysene. Det var en generell informasjon, og da jeg sjekket med forhandler så avkreftet han at det var slik på e-tron.  Så du er nok ikke alene om å ha misforstått dette. Kan du dokumentere at du har blitt lovet dette av selger, så har du sikkert en god sak. Men uten det er jeg redd for at du må godta bilen som den er, eller betale for Matrix.

Sandra87

Det som er. Jeg har ikke noen dokumentasjon på det. Var muntlig.

Men veldig synd, siden jeg kjører på en vei hver dag, hvor det hadde vært veldig fint å ha det. Derfor jeg også spurte han, og droppet matrix siden jeg hadde jo uansett fjernlysassistent.

storeulv

Usikker på de eksakte prisene, men som det sies over kan du leie Matrix LED i Functions On Demand for en begrenset periode, alternativt kan du kjøpe permanent.
Jeg vil tro at du i beste fall kan diskutere deg frem til en avtale med forhandler om en rabatt på f.eks. service/vedlikehold som kompensasjon for prisøkningen du får ved å kjøpe dette via FOD i stedet for å bestille det med bilen.
VW eGolf  MY 2017
Audi e-tron 50AS MY 2020

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA