Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

We charge åpnet på Grønn Kontakt?

Startet av andre1980, onsdag 21. oktober 2020, klokken 17:20

« forrige - neste »

andre1980

Hei.

Noen som har testet om det går an å bruke we charge kortet på grønn kontakt?
Ser ladestasjonene nå står oppført som grønne i We Connect ID - appen, og jeg kan se hvor mange ledige ladere det er.

Finner også Fortum og en del andre ladere, men disse er gråmerket og uten oppdatert info om hvor mange ledige det er.


RJK

Er avtalen din med "We Charge" som avgjør om du får rabatt eller ikke. Fargene og ekstrainfoen kommer på bakgrunn av hvilken informasjon  den enkelte stasjon eller kjede velger å legge ut. Det ligger i standarden at de kan melde antall totalt og antall ledige og eventuelt defekte/ikke-operative "pumper".


Så vidt jeg vet, deler f.eks. ikke Fortum denne infoen. Det kan riktignok være forskjell på hvilke pumper de bruker, og om disse støtter denne infodelingen.
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

andre1980

Lurer vel egentlig mest på om en kan bruke gratisladingen som fulgte med bilen der med we charge-kortet, eller om dette fremdeles kun gjelder på ionity.

RJK

Nå kjenner jeg ikke detaljene i avtalen, men trodde det barre var abonnementet man fikk gratis i en periode, mens pris for minutter og kWh brukt, faktureres etter de til enhver tid gjeldende satser.


Om du derimot har fått beskjed om at du og får gratis lading, så er vel det begrenset til perioden som gjelder. Fargene har som sagt intet med det å gjøre, men kun om ladestasjonene melder info om det nevnt over.
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA