Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Den er et kupp / 10 Things I hate about my MG ZS EV

Startet av Electric cars in Norway, lørdag 02. mai 2020, klokken 20:05

« forrige - neste »

Electric cars in Norway

#15
Veldig bra test av Bjørn (som vanlig...)   https://youtu.be/0Slp7yyYqR0

Flere gode oppdatering på bilen nå som nok mange liker :+1:

MG ZS EV with improved software & summer range test
23,759 views•Jun 12, 2020

1.1K


Bjørn Nyland
180K subscribers

Mellon

Jeg kunne egentlig tenke meg en MG, men jeg syntes det er så merkelig at det ikke skal være mulig å stille inn forvarming på bilen. Trenger ikke være vha app, holder lenge at det er mulig å stille inn bilen til å varme opp til et satt tidspunkt hver dag så lenge den er plugget inn. Til og med min 6 år gamle bensingolf har webasto med fjernkontroll..

Synd MG ikke har kommet med noe mer detaljer rundt denne software oppdateringen som kommer i høst, det nevnes bare forvarming av batteri mtp hurtiglading såvidt jeg har lest.

Trekkoppbil

#17
Da Bjørn Nyland testa bilen i Thailand:

  • App shows previos status at startup
  • Precool only if the car is unplugged. Aircondition will stopp for 10 minutes.
  • When AC charging, the doors have to be locked
  • The state of charge percentage of the app is not updated
  • Every time you start the car, the music start, without remembering your previous setitng.
  • You can't mute the music when the car is in reverse
  • If you open and shut the door, without leaving the car with the key, the car will honk
  • Verry long delay at startup
  • ACC does not regenerate and use friction brakes instead
  • MG Pilog dings and bongs all the time
MG Norge turte ikke annet enn å jenke seg etter Nyland på enkelte av punktene.

Sjalabais

Sitat fra: Øyst1 på tirsdag 12. mai 2020, klokken 21:07
MG og Nissan Leaf koster det samme nå. Leaf vil  nok holde seg bedre i pris , grunnet navn og stort forhandlernettverk.
Vi kjøpte en 2012 Leaf for halvannet år siden som ikke ser ut til å ha gått ned i verdi overhodet, pussig nok. Denne var en "test" for hvordan elbil fungerer for oss, noe som gikk over all forventning. Særlig når to bensinbiler klarte å klappe sammen i denne tiden (vi er "bunnslammere" og kjøper biler billig til de ikke går lenger - hadde disse i 7 og 8 år).

Men Leafen er nå klart og tydelig priset over MGen, over 30000kr ekstra. Er det det man betaler, eller kan man prute her? Nissan sin elbil er jo heller ikke kjent for å være helt gjennomtenkt fra fabrikken, så der ser jeg de på høyde med MG. Men all erfaring tilsier at nye merker ikke holder seg godt i verdi, så vi prøver å ta høyde for verdifallet mens vi ser på alternativene. Ett av de er en Opel Ampera e, enda et dårlig merke, men en bil som er nokså høyt ansett, har jeg forstått. En 2017 modell er da innenfor det samme budsjettet.
2012 Leaf Tekna

Radial

Leaf i nyeste generasjon har sine svakheter, men det skurer og går - og det holder for veldig mange. De fleste er fornøyd med bilen i seg selv.

Det hadde holdt for meg også, men den tok verken barnevogna eller barnestolen spesielt godt - noe MG'en taklet myyye bedre. Så da ble det MG.
- 2023 Tesla Y, RWD
- 2021 Tesla Y, LR

1000kwh

1 thing i hate:
- oppdaget at bilen ikke har interiørlys bak! :D det er jo ikke spesielt praktisk for de som skal inn bak, feks barn i barneseter .. jaja

Asbjornel

Du får kjøpe ei hodelykt. Det er ofte greit i mørke bagasjerom også.
De kunne gjerne kostet på seg ei ledstripe i moderne bagasjerom. Egentlig samme over baksetene som ungene mister alskens ting nedi som man må lete etter.

Men mood-light bruker enkelte fabrikker penger på å utvikle.

Electric cars in Norway


© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA