Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Skjerm trøbler

Startet av Kjeman, onsdag 21. oktober 2020, klokken 21:58

« forrige - neste »

Kjeman

I dag når jeg satt bil i revers, så kom ryggekamera på, men ble værende på når jeg satt bilen i drive og kjørte.  Etter en stund ble det bare et grønnskjær/grått område på hele skjermen og ingen info vistes.  Det rettet seg etter 3,4 start og stopp langs turen. Flere som har opplevd dette?

RJK

Ikke opplevd selv, men du har en egen knapp ved siden av knapp for setevarmer/kjøler for passasjeren, som er ment for å brukes om slikt skjer, at ryggekamera ikke aktiveres når man setter bil i revers, eller man rett og slett bare vil se hva som befinner seg bak bilen.
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

Kjeman


TorT

Sitat fra: RJK på torsdag 22. oktober 2020, klokken 00:08
Ikke opplevd selv, men du har en egen knapp ved siden av knapp for setevarmer/kjøler for passasjeren, som er ment for å brukes om slikt skjer, at ryggekamera ikke aktiveres når man setter bil i revers, eller man rett og slett bare vil se hva som befinner seg bak bilen.

Kan du forklare dette nærmere. Jeg bruker den knappen du nevner ofte.

Men det er for å slå på fremre parkeringssensorer når jeg parkerer.

Har ikke opplevd at kamera slår seg på. Er det en instilling i en meny jeg må gjøre?

Mvh TorT

andy99

#4
KONA har ikke denne knappen for å aktivere ryggekamera. Tror noen blander med øvrige hyundai modeller for de har det. Ioniq, tuson etc.

Om det er problemer med skjerm kan det løses ved å resette infotainment med en nål el lign inn i hullet ved siden av skjermen. Eller rett og slett. stopp, slå av og på tenning.
Tesla Model Y Long Range 2019 med sw: 2022.20.6

TorT

OK. Takk for info.

Syntes det var rart hvis jeg hadde gått glipp av en sånn funksjon etter å ha hatt bilen i over 2 år.

Mvh TorT

RJK

Sitat fra: TorT på lørdag 24. oktober 2020, klokken 09:54
Sitat fra: RJK på torsdag 22. oktober 2020, klokken 00:08
Ikke opplevd selv, men du har en egen knapp ved siden av knapp for setevarmer/kjøler for passasjeren, som er ment for å brukes om slikt skjer, at ryggekamera ikke aktiveres når man setter bil i revers, eller man rett og slett bare vil se hva som befinner seg bak bilen.

Kan du forklare dette nærmere. Jeg bruker den knappen du nevner ofte.

Men det er for å slå på fremre parkeringssensorer når jeg parkerer.

Har ikke opplevd at kamera slår seg på. Er det en instilling i en meny jeg må gjøre?

Mvh TorT


Her må jeg dessverre ha blingset litt. Mente å ha lest dette i manualen eller sett det på instruksjonsvideo, men aldri hatt behov for å teste. Men så over onlineversjonen, og finner ikke dette nå, og ved nærmere ettertanke kan det ha vært en video for Hyundai som ikke var spesifikt for Kona EV, så da er det nok som Andy99 skriver, at Kona, i motsetning til andre Hyundai's ikke har dette.
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA