Takk, Orbit!!! Da fikk jeg større klarhet i hva de ulike komponentene er :-)
Det er da relativt enkelt å se hvordan batterisløyfen KVITTER seg med varme. Man har en varmeutveksling mellom lilla og grønn sløyfe i varmeveksler E, og så kvitter systemet seg med denne varmeenergien blant annet i radiator (1)
Men hvordan blir det da med tanke på å varme opp batteriet i stedet? Sagt på en annen måte: Hvordan kommer "varmen" produsert av PTC-elementene seg til batteriet? Hvis man ser på pilene for retningen til væskeflyten, så kan det neppe skje gjennom det (i tegningen) vertikale lilla røret.. Det eneste jeg kan se som mulig er at grønn sløyfe blir varmet opp via varmeveksler A og/eller F, og at denne utveksler varme til lilla sløyfe i varmeveksler E.
Enig, eller har jeg oversett noe?
(Hvis det er overskuddsvarme i motorene, så ser det ut til å kunne nå batterisløyfen via blå sløyfe, men her snakker jeg om varme fra PTC-elementene)