Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Høyre har bestemt seg - mer avgift på elbil

Startet av Electric cars in Norway, onsdag 21. oktober 2020, klokken 08:34

« forrige - neste »

Electric cars in Norway

Ja, ut fra denne raske analysen under fra MØLLER så går det mot 90% elbiler og da kan jo den borglige siden sette opp alle avgifter både på fossil :+1: og elbiler :-1:

Hvem vet.

Les dagens nyhet:

Norges største tror på 90 prosent elbil: – Da vil mange biler forsvinne


https://www.abcnyheter.no/motor/bil/2020/11/03/195716814/norges-storste-tror-pa-90-prosent-elbil-da-vil-mange-biler-forsvinne

Kopi:

Harald A. Møller AS er Norges største bilimportør, med merkene VW, Audi, Skoda og Seat. Da forslag til statsbudsjett for 2021 ble fremlagt tidligere i høst, opplyste de at de forventer en elbilandel på opp mot 90 prosent for egne personbilmerker, allerede neste år.

Møller-direktør Ulf Tore Hekneby tror på rekordhøy elbilandel for sine merker neste år.

– Vi selger både bensin, diesel, ladbare hybrider og elbiler, og vi ser på nært hold hvordan endringer i avgiftene påvirker kundenes valg. En fortsatt kraftfull prioritering av elbilinsentivene er en forutsetning for videre elektrifisering. Nå kan vi med større sikkerhet si at vi skal nå målet om 90 prosent elbilsalg neste år, og kundene har tilgang til et enda bredere utvalg elbiler i de fleste segmenter i 2021, sier sier Ulf Tore Hekneby, administrerende direktør i Harald A. Møller AS.

Electric cars in Norway

#46
Her var det mye....som ikke usikkerhet rundt mva var det eneste....

Kopi:

Blir kaos i elbilmarkedet: Slik unngår du å tape titusener.

Noen biler vil bli nærmest uselgelige eller kreve store prisavslag. Noen bilmerker kan forsvinne. Elbiler er mer utsatt enn fossilbilene. Se hva du kan gjøre for å unngå å tape titusenvis av kroner.

Publisert
01.12.20 22:51
01.12.20 23:37

Dette er et debattinnlegg. Det gir uttrykk for skribentens meninger.

https://www.nettavisen.no/okonomi/blir-kaos-i-elbilmarkedet-slik-unngar-du-a-tape-titusener/s/12-95-3424053823

kodax

Sitat fra: Electric cars in Norway på onsdag 02. desember 2020, klokken 07:29...
Dette er et debattinnlegg. Det gir uttrykk for skribentens meninger....
Korreksjon: Dette er et reklameinnlegg. Det gir uttrykk for skribentens kommersielle interesser...
(Dvs å overbevise leserne om at det tryggeste er å lease biler hos Leasplan, der han er "Kommersielt ansvarlig for LeasePlan sin virksomhet i Norge.")
Tesla Model X 75D 7-seter FSD - Januar 2019
Model Y - Model 3

ToWalkOrDrive

Sitat fra: kodax på onsdag 02. desember 2020, klokken 07:39
Sitat fra: Electric cars in Norway på onsdag 02. desember 2020, klokken 07:29...
Dette er et debattinnlegg. Det gir uttrykk for skribentens meninger....
Korreksjon: Dette er et reklameinnlegg. Det gir uttrykk for skribentens kommersielle interesser...
(Dvs å overbevise leserne om at det tryggeste er å lease biler hos Leasplan, der han er "Kommersielt ansvarlig for LeasePlan sin virksomhet i Norge.")

Der sto det mye rart...og følte ikke det kom særlig klart frem at det var en Leaseplan-fyr som hadde skrevet det...før jeg leste litt nærmere.

Leaseplan er noe av det mest gammelmodige, etterstreberske jeg har sett med tanke på elbil-prising. Ser at de ikke er fullt så pessimistiske til elbiler som de har vært, men er fortsatt veldig pessimistiske. For en helt standard Tesla Model 3 LR med 20.000km så må du betale 60.000 i innskudd pluss 6905 i måneden, til sammen 308.580 på tre år! Tesla har jo og hatt veldig lav 3-årsrente. Dermed har du betalt 63,7% av bilens kjøpspris på 3 år, altså kun 36,2% av bilens kjøpspris har du ikke betalt...Du skal slite godt med lån osv for at det skal lønne seg...

Med tanke på hvor godt TM3 har holdt seg så langt så sliter jeg med å se at en skal få mindre enn 175.600 + rentekost når en eventuelt selger bilen 3 år etterpå...ville heller kjøpt bilen, ja...

En annen ting er hans bekymring for "usikkerhet rundt deletilgang"....mange av de nye bilmerkene er dønn solide bilfabrikanter som har eksistert i mange år i Kina (han nevner Kina), og som driver med overskudd i regnskapene...tenker spesielt på BYD som også er verdensledende på batteriproduksjon.
Tesla Model Y                         2021-

Electric cars in Norway


© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA