Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Kjøp av utstillingsbil?

Startet av Kito76, lørdag 28. juli 2012, klokken 18:56

« forrige - neste »

Kito76

Hei
Har kjøpt ny I-Miev og bilen kan leveres raskt da den står utstilt inne hos forhandleren . (Bilen er ikke demo kjørt).
Føler jo at det er negativt at mange har sittet i den og kanskje smelt igjen dørene mange ganger, men iflg selgeren ble bilen plassert i lokalet for få dager siden. Bør jeg være beskymret? . Glemte å notere chassi nr da vi dro hjem og da vi ringte tilbake skulle selgeren sende chassi nr med en gang på mail eller sms. Hørte aldri fra han og nå er det stengt...

sven erik

eg har selv kjørpt en demo kjørt i Miev å har ikke hatt noe problem med denne   verkstedene ser ofte bedre over disse  og i tilegg er det ofte en får din bil levert så kann det hende at den har stått en dag eller 2 for klarøøring hos forhandler å den blir da vist fram  til andre så det er 0 risiko i forhold

Kito76

Takk Sven Erik. Betryggende ord å høre. Jeg må uansett spørre selgeren på mandag hvorfor ikke chassi nr ble sendt pr mail eller sms som avtalt.

sven erik

ja det er dålig  men mulig det er mye å gjøre  å lite folk

Kito76

Fikk mail fra selgeren kl 20 ikveld (lørdag) rart han forsatt jobber...

Phuc

Kanskje sjekke litt ekstra for riper utvendig og innvendig og ved dørlistene/-karmene og dørhåndtakene (noen folk har lange negler).

Biler skal vel tåle at dører smelles igjen, så tror ikke jeg hadde vært bekymret for akkurat det.

Men du har jo fremdeles valget med å få en bil som ikke har vært utstilling hvis du er veldig bekymret. Tar bare litt lengre tid.
Honda Accord 2.0i 1996 - R.I.P. (18.06.1999-31.10.2012)
Mitsubishi i-MiEV 2012 Amethyst Black (03.04.2012-) [120000 km @ 20.02.2021]
Kia EV6 GT Line AWD Yacht Blue (i bestilling)
Vurderer: VW ID4 GTX, Ioniq 5 AWD, Tesla Model 3/Y

Kito76

#6
Takk Phuc. Ser at du også har I-Miev, er du fornøyd?

erik e

Grattis med ny bil. :)    Hvorfor så skeptisk ?  Hva skal du med chassi.nr.?  Det er reg.nr du må ha på bilen. ;)
Svart Mitsubishi i-Miev  2011. Blå I-MiEV 2019
2014 dci Solgt





Hvit MB 200 cdi 2009 sed.  Blå MB 250  2015
Blå Fiat Coupe 2.0 20v turbo 1997 u-reg.Solgt
Svart Renault Fuego 1981 veteran. Gitt bort
Alfa Romeo 156 2001
Greit med "Flåte" forsikring. (kone,sønn og datter)

Phuc

Er godt fornøyd med bilen så langt. Terningkast 5 av 6.

Og nei.. jeg jobber ikke hos Motorforum ;)
Honda Accord 2.0i 1996 - R.I.P. (18.06.1999-31.10.2012)
Mitsubishi i-MiEV 2012 Amethyst Black (03.04.2012-) [120000 km @ 20.02.2021]
Kia EV6 GT Line AWD Yacht Blue (i bestilling)
Vurderer: VW ID4 GTX, Ioniq 5 AWD, Tesla Model 3/Y

Kito76

Ble skeptisk fordi selgeren sa at det finnes få rød/hvit og det som finnes står utstilt hos forskjellige forhandlere. Vi fikk vite at bilen som var utstilt hos de hadde kun vært plassert i 3-4 dager. Hadde vi fått vite chassi nr på bilen med en gang, så hadde vi vært sikre på at det blir levert den samme bilen. Da vi ringte tilbake ca kl12, sa selgeren at nr vil bli sendt på mail eller sms med en gang... Ventet til kl 20 før vi fikk svar. Ble lovet at bilen skulle vaskes grundig og polert før levering. Når man kjøper en splittet ny bil, så vil man jo helst ha en bil som ingen har sittet og tatt på  :). Det var også montert takboks på bilen og jeg håper at den blir demontert uten riper.

cra

Sitat fra: Phuc på lørdag 28. juli 2012, klokken 22:47
Biler skal vel tåle at dører smelles igjen, så tror ikke jeg hadde vært bekymret for akkurat det.

Det eneste er hvis bilen faktisk har vært brukt; enkelte klarer ikke å la være å dra med seg sikkerhetsselen når de går ut av bilen, og så kommer denne emllom døra og stolpen når døra smelles igjen. DET vises på bilen etterhvert.  >:(
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

foxy

demobil = avslag på pris, men ellers 0 problem med kjøpe en lett brukt
I-miev 2011
Asker

Kito76

Fikk chassi nr på lørdagskveld og bilen sto forsatt i lokalet kl 1530 idag. Har blitt lovet bilen på onsdag og selgeren skulle ta ut bilen etter stengetid. Tok en sykkeltur utenfor forhandleren og bilen står forsatt inne. Mulig han hadde mye å gjøre på slutten av dagen.... Tar det ikke fort 2 dager å klargjøre en bil?

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA