Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Mitsubishi i-MiEV Sport Air

Startet av Phuc, fredag 20. april 2012, klokken 19:34

« forrige - neste »

Phuc

Hva synes dere om denne saken da?


http://www.youtube.com/watch?v=zrylYbHQCpY

Savner egentlig litt former på bilen.. blir et dårlig forsøk på Tron-bilen.
Tror dere de hadde klart å selge denne bilen like godt som trillingene hvis de hadde satset på den istedenfor?  :P

Litt flere linker med div. bilder osv:
http://www.caranddriver.com/news/mitsubishi-prototype-i-miev-and-i-miev-sport-air-concept-auto-shows
http://www.caranddriver.com/photo-gallery/mitsubishi-prototype-i-miev-and-i-miev-sport-air-concept

http://www.caranddriver.com/news/mitsubishi-i-miev-sport-concept-auto-shows
http://www.caranddriver.com/photo-gallery/mitsubishi-i-miev-sport-concept
Honda Accord 2.0i 1996 - R.I.P. (18.06.1999-31.10.2012)
Mitsubishi i-MiEV 2012 Amethyst Black (03.04.2012-) [120000 km @ 20.02.2021]
Kia EV6 GT Line AWD Yacht Blue (i bestilling)
Vurderer: VW ID4 GTX, Ioniq 5 AWD, Tesla Model 3/Y

Kris

Syns den er håpløs ;)
Upraktisk og.... vel, stygg.
Oslo
Peugeot Ion 2012
Ingen bil nr. 2

Ronny

Tøff men jeg hadde ikke kjøpt den pga mangel på plass
el-Clio -97
I-MIEV -11 Solgt
Leaf -12

foxy

mmm liker ikke den - og upraktisk - er jo bare toseters i praksis. litt rar trend av bilprodusentene å innføre disse fallende linjer mot hekken. samme i model s. dette gjør bilen kansje litt mer "sportslig" i øynene til de som er veldig opptatt av bilens ytre. jeg for min del passer på at bilen er praktisk og at damene rund meg er pene og har fine ytre former     :P
I-miev 2011
Asker

jkirkebo

Sitat fra: foxy på lørdag 21. april 2012, klokken 09:54
mmm liker ikke den - og upraktisk - er jo bare toseters i praksis. litt rar trend av bilprodusentene å innføre disse fallende linjer mot hekken. samme i model s. dette gjør bilen kansje litt mer "sportslig" i øynene til de som er veldig opptatt av bilens ytre. jeg for min del passer på at bilen er praktisk og at damene rund meg er pene og har fine ytre former     :P

Disse "fallende linjer mot hekken" er der pga. luftmotstanden. Sjekk gamle bilder av GM EV1 så ser du samme opplegget.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Kris

#5
Ja eller bobla.
Grunnen til at man ikke ser dette formatet ofte er vel at det er usedvanlig upraktisk.
Reduserer naturligvis motstanden litt, men blir mye ekstra bil til ingen nytte.

Denne ser omtrent like kul ut som en Ford Ka. Og nei, jeg tror ikke de hadde fått solgt den ;)
Oslo
Peugeot Ion 2012
Ingen bil nr. 2

PerBear

Enda en videosnutt av bilen, denne gangen fra New York. Legg merke til at rekkevidden er doblet til 120 miles i forhold til EPA range på 62 miles for den vanlige i-Miev!  :)

Den spesielle formen har nok gitt Sport Air mye mindre luftmotstand. Dessuten har drivverket med kraftigere elmotor sikkert høyere virkningsgrad. Mitsubishi er også langt foran når det gjelder kraftelektronikk så de har nok i tillegg forbedret motorkontroller og batterisystem.

http://www.youtube.com/watch?v=7feJZTlg-L0&feature=player_embedded
Sandnes, Norway.
Podbike FRIKAR, TM3 AWD LR

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA