Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Ikke HUD, men noe mye bedre for Tesla Model 3

Startet av geirci2, tirsdag 20. oktober 2020, klokken 20:09

« forrige - neste »

geirci2

Har sett det er mange innlegg der HUD etterspørres. Det finnes en god del alternativer på markedet, men for meg ser de alle billige ut, samt at diverse installasjonsledninger er synlige.

Fant derimot denne på nettet i dag (Digital Instrument Cluster for Tesla Model 3).
Ser meget interresant ut - dog til en pris :-)
Gratis frakt via DHL til Norge.
Integreres fullstendig i Model 3's dashboard - enkel installasjon.








Mer info her: https://www.aliexpress.com/item/1005001613299656.html
Installasjonsvideo: https://www.youtube.com/watch?v=ZxgyKeeQa2c
Tesla Model Y Performance 2023 Solid Black, Svart og hvitt interiør - utlevert: 18.3.2023 - Firmware: 2024.8.9
Tesla Model 3 LR AWD 2019 HW2.5/FSD/Acceleration boost - utlevert: 4.4.2019 / HW3: 2.10.2020 - SOLGT 7.7.2023

Tellus

Så ikke gale ut det der. Ville stått høyt på min ønskeliste hvis jeg hadde eid en Model 3.

alibaba

Skjønner rett og slett ikke hvorfor «alle» vil ha instrument cluster bak rattet.
Fungerer helt genialt med km/t visning øverst til venstre på hovedskjermen.
Er mye lettere å se hastighet der enn feks på min tidligere bil, Audi A3.
TM3P

trikola

Noen bør lage en passende app og en trådløs lader til plassering foran rattet hvor mobilen settes inn i landskapsformat. Er ellers enig at den vanlige skjermen holder jo lenge.
TM3LR EAP+FSD 3.2019 "el Tekno Gigante"

TeslaJan

Enkel installasjon?😳
Skulle jeg ha gjort det der selv så tror jeg det hadde blitt mye blårøyk og samtidig fått meg noen rastafletter.🙈

Nickelilltroll

7 000kr!? Jara....folk ska nok få betalt men jeg bare tenker på hvor mange andre ting jeg kunnet brukt de hardt opparbeida pengerne på....MEN detta kommer fra en som ikke tatt emot HUD uansett det var gratis el limt fast i dashbord ;)
Model 3 LR -21, hvit, bestilt 20. Okt - 20
Opel Corsa-e,elegance, hvit, bestilt og kansellert.
Model Y, reservert, juni -20, hvit.
Model 3 LR - 19, svart. Bestilt 5. Des - 18.
TMS P85 -14, svart.
Opel Ampera-e bestilt den 14. September - 16, amber orange, premium. Levererad Maj - 17.
E-golf bestilt den 28. Februari - 14, onyx vit med alt av utstyrr. Levert August -14.

emmern

#6
Imponerende stykke arbeid!
Vet ikke om det er inkludert men:
Skikkelig missed opportunity å ikke ha scanmytesla-funksjonalitet når man først er koblet til med mulighet for bluetooth-logging osv. Det kunne vært flere visninger med masse detaljer om BMS osv. Og i tillegg en egen visning for track mode :)

Støtter skjermen software-oppdateringer? Hva hvis det er bugs? Og hvordan er det med garanti hos Tesla? :P
Tesla Model 3 Performance 2021
e-Golf 2018 300 FL

Øyvind.h

#7
Ikke så dum den der! Nå vil jeg i utgangspunktet ha HUD fordi informasjonen jeg trenger skal være der jeg ser, dvs i frontruta. Men - en høy plassering ved rattet kan hjelpe noe. I S og X avhjelpes mangelen på HUD ved at hastighet vises i store tall helt øverst på dash.
I Model 3 og Y er all info flyttet til midten av bilen. Har en kjørt med HUD en stund hvor det meste viktig informasjon vises omtrent uten å flytte blikket fra veien fremstår en sentrert skjerm midt på dashbordet som reneste galskap. En må nesten eie og bruke HUD en stund for å forstå hvor enkelt og fornuftig det er. Men - det er jo ja takk begge deler. Stor og velprogrammert infotainment-løsning er viktig det også, på lik linje med visning av viktig kjøreinformasjon i frontruta.

Tror nok fortsatt jeg går for HUD i Y`en, selv om denne skjermen virket ganske innholdsrik og fint integrert.

VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

ladov

Sitat fra: TeslaJan på tirsdag 20. oktober 2020, klokken 20:56
Enkel installasjon?😳
Skulle jeg ha gjort det der selv så tror jeg det hadde blitt mye blårøyk og samtidig fått meg noen rastafletter.🙈
Bilder!! :D


Men altså, savner ikke intrumentcluster jeg. Synes midtskjermen er super, ikke kommer rattet i veien heller. :)
(har ikke prøvd HUD bare så det er sagt)
Svart Renault Zoe Intense(Q210) (solgt, med et visst vemod)
11kW hjemmelader
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
Rød TM3 LR AWD m/EAP bestilt 22/12-18, levert 8/3-19.

Contango

Noen som vet hva Tesla SC gjør med biler som har HUD installert? Antar de fraskriver seg ansvar for selv de mest perifere feil som de kan henføre til en slik installasjon?
10+ elbiler bak meg. Nå en '22 M3 og en Enyaq i bestilling.

Mondeo

Ser bra ut den der, men får den oppfølgning?
Antar den henter ut data fra canbus, og det har jo Tesla bevist at de kan endre på over natten.
De gikk jo plutselig fra 8bit til 10bit datastream med en oppdatering, og Scan My Tesla appen ble forvirra og viste mye tull. Men siden det bare er en App (norsk en sådan) kom det oppdatering veldig raskt som fikset det.

Men spørs hvor bra support det er på en slik skjerm?

jlan

Sitat fra: alibaba på tirsdag 20. oktober 2020, klokken 20:24
Skjønner rett og slett ikke hvorfor «alle» vil ha instrument cluster bak rattet.
Fungerer helt genialt med km/t visning øverst til venstre på hovedskjermen.
Er mye lettere å se hastighet der enn feks på min tidligere bil, Audi A3.
Enig, Model 3 har et lite ratt, og det skal godt gjøres at den ratthøyden som må til for å se dette displayet gir en god sittestilling. Den kan kanskje fungere som HUD når det ikke er for sterkt dagslys, hvis bildet speilvendes og den legges på dashbordet.  Ellers er det greit som det er med skjerm i høyt oppe i midten ja. En må jo holde øye med høyre veikant likevel. Viktigere det enn å sitte å se på et punkt mellom tommeltottene.
2016-2019: TMX 90D AP1
2019-2021: TM3 LR AWD HF
2021-2021: TMY LR
2021-        : TM3 LR 82kWh HF

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA