Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Mercedes me Charge

Startet av Trond.m, tirsdag 20. oktober 2020, klokken 10:51

« forrige - neste »

Trond.m

Hva er dealen når man kjøper EQC ? Får man et års abonnement med rett til lavere pris på Ionity som med Audi ?.

Jeg sjekket prislisten på nett, men den var ikke den mest informative.

RJK

Du har vel minst to valg, der du må velge rett abonnement. Det første året får du inkludert, og det gir deg lave priser på Ionity. Men om du ikke føler det er verdt det, så må du enten si det opp eller endre til Charge, som vel er "gratis/lavpris"-tilbudet, som gitr deg litt lavere pris, men IKKE hos Ionity. Ihvertfall om jeg har forstått det riktig fra andre tråder om Mercedes Me Charge.


Og med de prisene de har, så ville ihvertfall jeg lett kunne forsvart å betale for det dyrere abonnementet.
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

Trond.m

#2
@RJK. Nå svarte akkurat forhandleren, men du vet kanskje mer ?
Du snakker trolig om Audi charge, og jeg har 2 aktive gratis abonnement der.
Det brukte jeg, men det er jo ingen grunn til å bruke det hvis Mercedes me Charge er rimeligere.

« Hei.

Jeg har ikke fått noe info om at det er gratis i 1 år.

Skal bare være rabatert pris på Kwh»

Øyvind.h

Prislisten på nett er intetsigende ja. Rart de ikke har fikset den enda.
Men ja - du får ett år rabattert lading. Deretter mener jeg det koster 990,- for rabattert abonnement.
Pris per kWh er 1,65kr hos Ionity. De andre aner jeg dessverre ikke, men tror det står i appen og i navigasjon i bilen. Jeg tror primært det er Ionity som gir bra rabattert pris, mens de andre (GK, Fortum osv) bør brukes med brikke fra dem og ved å sette seg inn i diverse rabattordninger. Om du hurtiglader mye da. Jeg har bare en stor haug med brikker i midtkonsollen, og ørten apper på telefonen.
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

Trond.m

Takk  :+1:.
Merkelig at selger ikke vet dette. Det jeg nå vil forsøke å finne ut er hvor lenge jeg kan vente med å aktivere kortet. Audi har en regel om at det må aktiveres før 31.12 i det året man kjøper bil. Så lenge jeg har et gratisår med Audi, så har jeg ikke noe behov for å aktivere det nå. Forskjellen i kwh pris hos Ionity er bare noen øre.

Øyvind.h

Godt spørsmål. Jeg vil tro tjenesten aktiveres og løper fra datoen du oppretter tjeneste-knytningen via Mercedes.me. Uten at jeg kan si det for sikkert. Mercedes.me nettsiden og tjenestespekteret/integrasjonene der er jo litt rotete og dels ustabile....
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

Egil Fonn

Det gratis abonnementet som gir pris per kWh på 1,65kr hos Ionity gjelder et år fra bilen ble registrert. I alle fall slik for meg. Aktiverte det først nå i september og da varte det til slutten av mars. dvs kun 6 mnd siden jeg var 6 mnd sen å aktivere det.
BMW IX 40 fra sept.2022
Mercedes EQC fra 31.03.20
Jaguar I-Pace HSE 2019 ( Solgt 24.04.20)
BMW i3 94ah Rex 2017 (solgt 31.07.20)
BMW i3 94ah 2017 fra 02.02.17(solgt 31.05.19)
Tesla P85+ 2014(solgt 24.10.16)
Mercedes B Electric Art 2015 (solgt 01.2018)

Trond.m

#7
Takk  :+1:. Ja da er det jo like greit å aktivere det først som sist. Men jeg kan vente til BOS svarer på henvendelsen jeg sendte i går. Kanskje de svarer noe annet så du kan få 6 mnd til 😊

Så vidt jeg har forstått så får man bare rabatt på Ionity, ikke BKK eller andre ?

Toalmar

Ledet i dag ett par ganger på Lynladeren som står hos YX i Hakadal. Laderen er i porteføljen til Fortum, eller nå etter navnebyttet Recharge. Jeg brukte Mercedes ME Charge kortet for å lade der. Det var ingen problem med å starte ladingen, ladehastigheten var også god.
Når jeg nå i ettertid sjekker prisen jeg har betalt, så er jeg glad jeg brukte det kortet og ikke brikken jeg har fra Fortum. Jeg har totalt ladet 45kWh og blitt belastet kr 101,50 altså en kWh pris på ca kr 2,25. Hadde jeg brukt Fortum brikken så er prisen kr 5,- kWh
Mercedes-Benz ECQ AMG 2021 - Levert 13.01.2021

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA