Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Innbytte - hva skal Tesla ha med fra gamle bilen?

Startet av Chris Neumann Ruud, mandag 19. oktober 2020, klokken 19:45

« forrige - neste »

Chris Neumann Ruud

Hei! Har nå bestemt meg for at gamleteslaen skal pensjoneres og det gjøres med innbytte hos Tesla, fordi jeg ikke orker å ta jobben med klargjøring, avertering, salg, pruting, kjekling og klaging i årevis etterpå selv ;)

Uansett, nå er det jo omlegging-til-vinterdekk-tid, og jeg lurer da på om Tesla skal ha med vinterhjula inn ved bytte (eller i dette tilfellet, sommerhjula)

Samme med alt annet mulig løsøre:

  • Umc?
  • Type 2-kabel?
  • Dekk som ikke er på (sommer/vinter)?
  • Brukermanualer og papir i hanskerommet
  • Alle keyfobs
  • Etc...
Tesla S 2014 AP1 "med alt" - SOLGT
Tesla 3 2021 LR AWD MF824xxx

Chris Neumann Ruud

Jeg kan jo svare meg sjæl litt: i dokumentet som kom på mail akkurat så står det:


  • i.floor mats
  • ii.charging connectors and adapters
  • iii.parcel shelves
  • iv.storage nets
  • v.two sets of keys
  • vi.original wheels on summer tires
  • vii.original wheels on winter tires (only applicable to Norway, Finland and Sweden)
Tesla S 2014 AP1 "med alt" - SOLGT
Tesla 3 2021 LR AWD MF824xxx

fonberg

Antar at vinterhjul bare skal leveres med om bilen var bestilt med dette?
Noen som vet hvordan Tesla stiller seg til innbytte av bil med sommerdekk på uoriginal felg?
18 i3 FC | 2017 S90D | 19 Ioniq | 00 Porsche 911 --- Model Y bestilt 31.3.2019, taes ut juni 22.

Cowboystrekk

De tar imot tredjeparts vinterhjul og, fikk det bekrefta da jeg vurderte innbytte på min TMS. Da jeg kjøpte TMS i 2013 hadde de store problemer med å levere vinterdekk flere steder og mange ordna seg tredjeparts da Tesla rett og slett ikke hadde dekk inne på flere av utleveringsstedene.
Tesla Model S 2013 - SOLGT
Tesla Model 3 SR+ 2020 - >

iCar

Ble ringt opp av Tesla her om dagen og en innbytte pris på min Model 3 LR AWD 2019 Modell.

Forstod det sånn fra selger på tlf  at de kun trenger bilen med sommerhjul og at jeg kunne beholde vinterdekk så skulle de hjelpe til med å flytte de over på den nye bilen.

Sendte inn sånn offisielt skjema for innbytte og dagen etter fikk jeg estimat på eksagt samme sum som selger sa bilen min var verdt.

Så til spørsmålet den innbytte prisen Tesla ga meg er det inkludert 2 sett med hjul? For jeg var ganske tydelig ovenfor selger at jeg ønsker å beholde de og for å få satt de over på den nye bilen og hun/han har ikke nevnt noe om det.

Noen som vet hva er riktig?

sjokomelk

Du har spørsmål til detaljer på en avtale mellom deg og Tesla utarbeidet av Tesla for en Tesla Tesla skal kjøpe av deg... Hvem kan være rett instans å spørre om detaljer rundt denne avtalen med Tesla, mon tro? ::) ;D

Den personen med inngående kunnskap om detaljene i denne avtalen mellom deg og Tesla er nok han med ansvaret for fruktavdelingen på dagligvarebutikken i Minsk i Hviterussland... :P Evt. så må du spørre de du har inngått avtalen med - Tesla.
Kjører 2017 Tesla Model X 100D - utlevert 1/12-17 - oppgradert til MCU2/HW3 og CCS
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual

iCar

Sitat fra: sjokomelk på torsdag 05. november 2020, klokken 07:45
Du har spørsmål til detaljer på en avtale mellom deg og Tesla utarbeidet av Tesla for en Tesla Tesla skal kjøpe av deg... Hvem kan være rett instans å spørre om detaljer rundt denne avtalen med Tesla, mon tro? ::) ;D

Den personen med inngående kunnskap om detaljene i denne avtalen mellom deg og Tesla er nok han med ansvaret for fruktavdelingen på dagligvarebutikken i Minsk i Hviterussland... :P Evt. så må du spørre de du har inngått avtalen med - Tesla.

Til din info så har jeg allerede spurt Tesla og ventet på svar før jeg tilfeldigvis kom over innlegget til trådstarter og antok han allerede har vært gjennom den prosessen og kan kanskje svare meg.


Chris Neumann Ruud

Har ikke levert inn ennå, men har ikke snakka med noen med spesielle ønsker, så for min del er det bare det som står i avtalen som jeg har mottatt automatisk som gjelder.
Tesla S 2014 AP1 "med alt" - SOLGT
Tesla 3 2021 LR AWD MF824xxx

Toonster

#8
Bare et tips, forsøk å selge via nettbil.no.

Jeg fikk bedre pris gjennom de, og det var smertefritt (og kostnadsfritt)

Bilen ble solgt på en dag.
2022 - Model Y Performance
2021 - Model 3 LR
2016 - Model S 75 D- Facelift (Solgt)

rlnd

Da ble det ny M3 siden jeg fikk så god innbyttepris på den "gamle" M3-en.

Fikk du avklart om Type 2-kabelen må bli med tilbake eller kun Tesla UMC?

Ang vinterdekk så har jeg det skriftlig fra selger at dekkene beholdes, så velger bare å se bort i fra vilkårene jeg har fått på mail der det står at de skal følge med.
2023 TMY LR - 2021 TM3 LR (solgt) - 2019 TM3 LR (solgt) - 2015 eGolf (solgt)

Chris Neumann Ruud

Jeg oppfatter det slik at type2 - kabelen også skal tilbake, det følger vel med en ny i den nye bilen skulle jeg tro. Får uansett fasiten på førstkommende torsdag da jeg overtar nybilen
Tesla S 2014 AP1 "med alt" - SOLGT
Tesla 3 2021 LR AWD MF824xxx

iCar

Sitat fra: rlnd på fredag 27. november 2020, klokken 11:23

Ang vinterdekk så har jeg det skriftlig fra selger at dekkene beholdes, så velger bare å se bort i fra vilkårene jeg har fått på mail der det står at de skal følge med.

Sørg for å få selgeren din til å dobbeltsjekke det igjen med delivery.
Skal også beholde dekkene og få de satt over på nye bilen(har det skriftlig fra selger) Men kom i snakk med delivery her om dagen der de sa de aldri bytter om dekk og at det må være en feil fra selger, selgeren min påstår fremdeles det er feil og driver å sjekker med delivery rundt dette.

GeirHM

Fikk du bil uten vinterdekk så leverer du bil tilbake uten. Det var viktig for meg.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA