Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Ohmia Charging, deffekt lader og ingen hjelp å få. tips eller andre erfaringer?

Startet av NissanLeafBergen, mandag 19. oktober 2020, klokken 14:27

« forrige - neste »

NissanLeafBergen

Borettslaget mitt har nettopp begynt å bruke Ohmia charging. jeg fikk en tydelig brukt easee ladeboks, som fungerte to ganger før den ble defekt. Har nå vært i kontakt med Ohmia charging i nesten to uker, hvor de har flere ganger påpekt at både bilen min og ladekabelen min er defekt, selv både bil og lader funker helt fint i andre easee ladebokser. De fortsetter å feilsøke i systemet, men finner ingen feil, de har ikke sendt tekniker, og min defekte ladeboks står der den står. Og i mellomtiden, så må jeg lade i hurtig lader. Jeg føler jo meg litt hjelpeløs i det hele, jeg ikke får noe hjelp, og jeg har betalt 5000 i etableringskostnader for et system som ikke virker. Er det noen som har tips til hva jeg kan gjøre i denne situasjonen, eller som har hat lignende erfaringer med Ohmia charging?

RJK

Du har lagt ut innlegget ditt i 3 separate tråder. Bør slette to av de.

Men jeg ville holdt tilbake månedsbetalingen i påvente av at de kan levere en fungerende boks, og med beskjed om at for hver måned boksen ikke fungerer, så vil du ikke betale denne kostnaden. Pengene settes på egen konto, slik at du i en tvist kan henvise til at penger settes av, så det er ikke betalingsevnen som er problemet.

Prøver de seg med purringer og inkasso, så er det bare å henvise til at kravet er bestridt, da de ikke leverer tjenesten du skulle betalt for. Da må de i tilfelle t sak til retten, og det koster dem så mye, at det er meget stor sannsynlighet for at de vil "bevise" at det er bilen din og ikke boksen som er problemet.

Så lenge de har levert en brukt boks, så kan du hevde at dette må være en boks de har måtte ta i retur tildigere, som de nå har satt opp hos deg uten tilstrekkelig feilsøking og uten å rette feil, slik at dems argument svekkes. Du vil selvsagt kreve at boksen undersøkes av uhildet tredjepart.
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

TB

Forsøk å bytte parkeringsplass med en nabo. Da kan du enkelt sjekke om din bil lader på en annen boks, og om en annen bil lader på "din" boks.
KONA Electric Long Range Premium 2024
Citroen C-Zero 2012 solgt
Hyundai KONA Electric 2019 solgt
Lørenskog

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA