Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Feil på "nye biler" som blir utlevert nå?

Startet av anorway, søndag 18. oktober 2020, klokken 19:34

« forrige - neste »

Vaduz

Polestar er vel ganske langt bak i rekka av utfordrere til tesla, etron, Kia, Hyundai, ipace, eqc, mange biler var tidligere ute og svært gode biler:) Er vel litt skepsis til kinesisk bil uten særlig erfaring fra produksjon, noe som er naturlig og kanskje litt berettiget også, sett i ettertid. Alltid litt risk å være tidlig, men også morsomt for entusiaster, og polestar er en veldig flott bil om den passer ditt bruk!

Tåkeheim

#31
Da kan jeg oppdatere litt i forhold til min bil levert 1. oktober. Fortsatt ingen feil eller feilmeldinger. Alt fungerer som det skal. Men det er ett stort men, eller kanskje slurv fra klargjøring eller fabrikk. Usikker på hva rutinene til Polestar er på dette. Oppdaget en ting i dag som alle med performance pakke bør være obs på. Fant ut at jeg skulle prøve å justere demperne for første gang. Alle 4 demperne mine var justert forskjellig!!! De var stilt henholdsvis 8 og 14 foran, bak 16 og 18. Fikk opplyst når jeg spurte på overlevering at de stod på nr. 10. Justeringen gikk for øvrig kjempe greit. Foran er det bare å svinge hjulene maks til ene siden for så å legge seg ned på gulvet i garasjen og stikke armen inn for å justere. Bak jekket jeg opp og løsnet 2 håndskruer for å lettere stikke hånden innen for beskyttelsen i hjulbuen. Veldig enkelt siden det var håndskurer, verktøy ikke nødvendig. Valgte komfort setting nå i vinter for å teste ut det. 18 foran og 20 bak.

Når det gjelder feil innstilte dempere kan jeg ikke si å ha merket noe særlig til det. Er egentlig bare den ene foran på 8 som skiller seg nevneverdig ut. Når jeg tenker tilbake har den nok føltes litt stivere på ene siden foran på små ujevnheter i veien. Jeg har kun kjørt rolig også siden jeg fikk bilen.

Edit: Glemte å få med at jeg har fått tilbakekalling for utskifting av omformere, HVCH og Over-The-Air kompatibilitet oppgradering
Polestar 2

Noble

Hentet bilen tirsdag forrige uke (altså 24.11). I dag måtte den tilbake til Bilia på Økern etter å ha fått opp feilmeldingen "Behov for service på drivsystemet" i går. Rakk å kjøre 300 km ca. De mente de hadde rettet de kjente feilene, men tydeligvis ikke.. Kortvarig glede her altså  :-[
Fikk heldigvis Volvo leiebil med én gang, men det tyder kanskje bare på at de regner med å bruke lang tid på reparasjonen..

Tafsern

#33
Sitat fra: Noble på onsdag 02. desember 2020, klokken 16:12
Hentet bilen tirsdag forrige uke (altså 24.11). I dag måtte den tilbake til Bilia på Økern etter å ha fått opp feilmeldingen "Behov for service på drivsystemet" i går. Rakk å kjøre 300 km ca. De mente de hadde rettet de kjente feilene, men tydeligvis ikke.. Kortvarig glede her altså  :-[
Fikk heldigvis Volvo leiebil med én gang, men det tyder kanskje bare på at de regner med å bruke lang tid på reparasjonen..

Det betyr primært sett at du står i en helt normal verkstedkø, som gjelder uansett hvilen bil og verksted man har/benytter.

Noble

Sitat fra: Tafsern på fredag 04. desember 2020, klokken 22:04
Sitat fra: Noble på onsdag 02. desember 2020, klokken 16:12
Hentet bilen tirsdag forrige uke (altså 24.11). I dag måtte den tilbake til Bilia på Økern etter å ha fått opp feilmeldingen "Behov for service på drivsystemet" i går. Rakk å kjøre 300 km ca. De mente de hadde rettet de kjente feilene, men tydeligvis ikke.. Kortvarig glede her altså  :-[
Fikk heldigvis Volvo leiebil med én gang, men det tyder kanskje bare på at de regner med å bruke lang tid på reparasjonen..

Det betyr primært sett at du står i en helt normal versktedkø, som gjelder uansett hvilen bil og verskted man har/benytter.

Fikk den tilbake etter 1,5 døgn, programvareoppdatering visstnok..

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA