Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Inkalling til Citroen - C-Zero vakuumpumpe

Startet av 65lars, søndag 18. oktober 2020, klokken 18:17

« forrige - neste »

65lars

Fikk akkurat denne inkallingen i posten fra Citroen Norge.
(PSA (Groupe PSA - fransk) stiller de høyeste krav til kvalitet og sikkerhet.)

Kontroll av vakuumpumpe. Og kostnadsfritt for meg. 
Hva gjør denne vakuum-pumpa, egentlig?

Er det bare å slenge seg på?

Spørsmål 2:   Det er 8 dager til 5-års garantien på bilen går ut, jeg har under 10K km på den, og giret har begyne å oppføre seg litt brysomt, innimellom.  Glipper ut av både Revers og Drive nå og da, eller jeg må holde hånda på girspaken.

Burde jeg informere dem om dette samtidig, og er det dekket av garantien, eller gjelder garantien bare batteriet?

Takker for svar / råd!
Trilling, bestilt KIA

engolf

#1
Vakuumpumpen förstärker bromskrafteffekten, och utan den kommer din bromspedal vara riktigt tung att trycka på. Trillingar av tidigare årsmodeller har tydligen haft problem med dessa.

Ska du in för kontroll bör du absolut påpeka allt som du menar är en väsentlig brist.

arthur

Glem garanti og vis til dine rettigheter som reklamasjon med henvisning til Forbrukerkjøpsloven!
Miev 2014 - solgt
Kona 2018 - solgt
Kia e-Niro 2019 - solgt
Seat Mii Electric - november 2020- tilbakelevert
Hyundai Kona - april 2021
Polestar2 -desember 2022

RJK

Ganske viktig å få gått gjennom bilen og melde inn alle feil og misstanker om feil, før de dagene er gått, ellers så vil du ikke få det dekket om det er reell feil som skulle/burde vært dekket.


5 år er for de fleste varighet for garantien på selve bilen, og så kan batteriene ha en lengre garanti. De fleste elbiler har gjerne 8 års garanti på batteriet. Men dette bør du jo ha nedtegnet i garantipapirene og gjerne også i kontrakten...


Du har uansett 5 års reklamasjon som arthur sier, så om de mener det ikke går på garanti, hevder du dekket på reklamasjonsretten.
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

65lars

 :+1:  Takk skal dere ha!
Nå som jeg tenker ovr det, er det jo flere litt rare ting som har skjedd, varsel-lys mm, så skriver ned alt og leverer inn bilen så fort som mulig!
:-)
Trilling, bestilt KIA

65lars

Takk igjen, dette gikk bra.  De endte opp med å smøre en kabel som hadde med girspaken å gjøre, og jeg tror dette kanskje hadde noe å gjøre med varsel-lys advarselene, inkludert den stygge - du vet - omriss av en bil med utropstegn igjennom,  hvor instruksjonsboken sier: "Stop bilen og ring Citroen øyeblikkelig".

Dette "hersens" elektroniske systemet - hvor alt henger sammen, og man får feilmeldinger om man promper sidelengs i bilen!
:-)
Men det kostet ingen ting.
:+1:
Trilling, bestilt KIA

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA