Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Bruktbilpriser Model 3

Startet av 123kris, søndag 18. oktober 2020, klokken 09:38

« forrige - neste »

hemi

ingen gir 50% av nypris for en bil gått 200.000 uten garanti.

Kaffedrikker

Nei, muligens ikke. Når det gjelder nypris så var den drøyt 500 000 i 2019 (LR, rød, 19-tommere), og ville vel vært noe tilsvarende nå. Så hvor lander jeg dersom jeg beholder bilen i tre år til?

hemi

jeg hadde sagt 20-30% restverdi på 200.000km

Kaffedrikker

Takk for synspunkt. Altså drøyt 100 000kr i restverdi. Hva vil da være mest verdt om tre år fra nå - min 2019 LR, som da har gått 200 000km, eller evt en ny 2021 SR+, som da har gått 120 000km?

Motorwatt

Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

jlan

Sitat fra: Kaffedrikker på lørdag 27. februar 2021, klokken 12:46
Takk for synspunkt. Altså drøyt 100 000kr i restverdi. Hva vil da være mest verdt om tre år fra nå - min 2019 LR, som da har gått 200 000km, eller evt en ny 2021 SR+, som da har gått 120 000km?
Jeg hadde solgt for 400000, ut fra den lange kjørelengden og litt usikkerhet mhp. rust og slitedeler.  Jeg tror du får  200000 for en 3 år gammel SR+, selv om den er litt langkjørt. Men jeg hadde gått for en ny LR.
2016-2019: TMX 90D AP1
2019-2021: TM3 LR AWD HF
2021-2021: TMY LR
2021-        : TM3 LR 82kWh HF

Kaffedrikker

Takk for alle bidrag. Ja, vurderer ny LR også. Hva gir lavest verditap i kroner med 40 000 km i året; den billige 2021 SR+ eller den bedre og mer populære 2021 LR? Jeg tipper det går ut på ett.

jlan

Sitat fra: Kaffedrikker på lørdag 27. februar 2021, klokken 14:40
Jeg tipper det går ut på ett.
Det er kanskje ikke så langt unna. Ihvertfall hvis du nærmer deg 160000 km og utgått drivlinjegaranti på SR+, mens LR vil ha 32000 km igjen (hvis jeg har lest riktig i garantibetingelsene).
2016-2019: TMX 90D AP1
2019-2021: TM3 LR AWD HF
2021-2021: TMY LR
2021-        : TM3 LR 82kWh HF

Kaffedrikker

Var ikke klar over forskjell i garantien. Luksusproblem dette, alle alternativene her er flotte. Så gjenstår det å se om jeg virkelig kan få 400 000kr for min 2019 LR (rød, 19", keramisk coating) gått 65 000km. En rask sjekk på finn tyder på det.

Motorwatt

Vær klar over at de prisene du ser på finn.no sjelden er den prisen bilen selges for.
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

hemi

billigste bil på finn -20k så gir det god pekepinn iaf.

Motorwatt

Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

IDan

Som førstegangskjøper av bil, ser jeg nå på å kjøpe en Tesla 3 LR innen for de neste måneder. Ser at det priser til rundt 415k +/- 10k. Kan folk som har fulgt litt lengre med på biler, elbiler, teslaer, etc. gi sitt besyv til om dette fremstår som en høy eller lav pris? Ser at noen nevner at det kan komme et betydelig fall når model Y introduseres. 

IDan

Sitat fra: Motorwatt på lørdag 27. februar 2021, klokken 19:44
Vær klar over at de prisene du ser på finn.no sjelden er den prisen bilen selges for.

Kan du forklare dette til en total noob?

z4rd

Annonsert pris reflekterer ikke nødvendigvis den faktiske prisen bilen selges for.

Eksempel: Bil annonsert til 420 000,- | Selges for 400 000,- :)

Ofte pga "kjøpers marked", da det gjerne finnes nok biler til salgs sammenlignet med etterspørsel, samt pga generell pruting.
2020 Tesla Model 3 LR
2017 Tesla Model X75D

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA