Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Bruktbilpriser Model 3

Startet av 123kris, søndag 18. oktober 2020, klokken 09:38

« forrige - neste »

sp1987

Sitat fra: Erlingni på søndag 20. desember 2020, klokken 17:53
Sitat fra: hemi på søndag 20. desember 2020, klokken 17:41
Q1 begynner tesla dumpe brukte model3 de har tatt i innbytte.. should be fun. tviler på at Y kommer i Q1, men kombinasjonen hadde vært gøy.

det blir uten tvil verditap på model 3 fremover på 2019/2020

I tillegg har de nye større batteri og 95km? mer brukbart
Tesla selger svært mange av innbyttebilene (mesteparten?) videre rett til oppkjøpere.
En god del av disse blir så eksportert, pga. det lave avgiftsnivået og godt utvalg brukte el-biler i Norge.
Min 2019 LR var Tesla tydelige på at skulle selges videre til oppkjøper med en gang.
Jeg tok ikke imidlertid innbytte, og solgte heller min privat. Trengte ikke annonsere den en gang, når venner og bekjente hørte jeg skulle selge, ble den solgt med en gang.

Verditap er en kontinuerlig prossess, så at 19/20 TM3 skal videre ned i 2021 er vel ganske opplagt.
Men noe ekstraordinært tror jeg ikke noe på.
Mange går også fra rimeligere el-biler som Leaf, e-golf og i3 nå som man ikke lenger må ut med alt for mye i mellom ift. TM3. Så målgruppen er mye større nå enn f.eks. for ett år siden.

Kampanjerenten hos Tesla forsvinner også om ett par uker.

Det nye batteriet er bare 5kWh større, og bare noen få av 2021 bilene leveres med dette.

Og hvor har du 95km bedre rekkvedde fra?
De offisielle tallene sier i hvert 40km på den modellen med mest økning (LR).

Helt enig med deg, målgruppen blir en god del større, men da avhenger det også av at bruktbil prisene blir lavere. Ellers så vil jo de som har råd og som likevel skulle ha ny TM3, heller gå for helt ny, tenker jeg. Sånn har det iallfall vært med fossilbiler tidligere. Og tesla eller elbiler er vel ingen unntak HVIS leveringstiden er til å leve med. Kunstige priser fungerer vel kjempe bra når leveringen stopper opp et eller annet sted, som feks man ser med PlayStation i disse dager😄

lars667

Jeg mener etterspørsel på elbil er stor, veldig stor. En ser e-golfer som ligger tett oppunder 300 blir solgt. ID-4 får du knapt under 400, ei heller e-niro. Tror det går en stund før vi ser TM3LR under 400 uten at det er rimelig høy km eller andre ting. Det blir ikke verre av at TM3 nå har et tonn hengervekt til under 500k, det er vel ingen andre som kan skilte med det?
Snart: 2024 VW id.4 GTX 4motion
(Samboers) 2021 Volvo XC-40 P8 Recharge
Solgt: 2021 Tesla Model Y MiC
Solgt: 2021 IONIQ5 P45
Solgt: 2021 TM3 LR refresh, VIN 825xxx.
Solgt: 2020 e-Golf FL

sp1987

Sitat fra: lars667 på mandag 21. desember 2020, klokken 13:51
Jeg mener etterspørsel på elbil er stor, veldig stor. En ser e-golfer som ligger tett oppunder 300 blir solgt. ID-4 får du knapt under 400, ei heller e-niro. Tror det går en stund før vi ser TM3LR under 400 uten at det er rimelig høy km eller andre ting. Det blir ikke verre av at TM3 nå har et tonn hengervekt til under 500k, det er vel ingen andre som kan skilte med det?

Men de golfene, Niro, ID-4 og diverse elbiler til 400k, da er det snakk om helt ny? Og hvis det iallfall er brukt, så er «fordelen» med de nevnte bilene at de har mer praktisk bagasjerom. For noen så er det tydeligvis veldig viktig. Men TM3 kompenserer med hengerfeste som du sier og da er ikke det akkurat en ulempe. Men det gjelder visstnok de nyere modellene, som igjen, KAN føre til noe rimeligere priser på de som kanskje ikke har tilhengerfeste. Alt er spekulasjon selvfølgelig...

lars667

Nei, du får ikke e-Golf ny lenger. Det er brukte e-golfer med relativt få km på telleren. Prisene på brukte e-Golf er høyere enn da de sist var tilsalgs nye (pga Møller-kampanje). Generelt holder brukte elbiler med lang rekkevidde seg høyt. E-golf selger nok fordi du får utrolig godt utstyrt, morsom elbil. Men langturbil er det jo ikke.
Snart: 2024 VW id.4 GTX 4motion
(Samboers) 2021 Volvo XC-40 P8 Recharge
Solgt: 2021 Tesla Model Y MiC
Solgt: 2021 IONIQ5 P45
Solgt: 2021 TM3 LR refresh, VIN 825xxx.
Solgt: 2020 e-Golf FL

advale

Sitat fra: Erlingni på søndag 20. desember 2020, klokken 17:53
Tesla selger svært mange av innbyttebilene (mesteparten?) videre rett til oppkjøpere.
En god del av disse blir så eksportert, pga. det lave avgiftsnivået og godt utvalg brukte el-biler i Norge.
Min 2019 LR var Tesla tydelige på at skulle selges videre til oppkjøper med en gang.

Verditap er en kontinuerlig prossess, så at 19/20 TM3 skal videre ned i 2021 er vel ganske opplagt.
Men noe ekstraordinært tror jeg ikke noe på.

Hvor har du fra at endel av disse skal eksporteres? Er det synsing eller noe du vet med sikkerhet?

For min del ser jeg ikke logikken, ja det er lavere avgiftsnivå, men det er pga momsfritak. Når disse eksporteres må det legges på avgift som gjelder i eksportmarkedet. Da kan jeg ikke se at bruktprisene, som koker i Norge, og blir lagt på avgift på destinasjonsmarkedet blir magisk vis billig?

123kris

Andre merker enn Tesla går til oppkjøpere. Jeg har fra ganske sikker kilde på at de Model 3 som har gått i innbytte enten går som lånebiler til servicesentrene eller kommer for salg i Q1.
Sitat fra: advale på tirsdag 22. desember 2020, klokken 00:34
Sitat fra: Erlingni på søndag 20. desember 2020, klokken 17:53
Tesla selger svært mange av innbyttebilene (mesteparten?) videre rett til oppkjøpere.
En god del av disse blir så eksportert, pga. det lave avgiftsnivået og godt utvalg brukte el-biler i Norge.
Min 2019 LR var Tesla tydelige på at skulle selges videre til oppkjøper med en gang.

Verditap er en kontinuerlig prossess, så at 19/20 TM3 skal videre ned i 2021 er vel ganske opplagt.
Men noe ekstraordinært tror jeg ikke noe på.

Hvor har du fra at endel av disse skal eksporteres? Er det synsing eller noe du vet med sikkerhet?

For min del ser jeg ikke logikken, ja det er lavere avgiftsnivå, men det er pga momsfritak. Når disse eksporteres må det legges på avgift som gjelder i eksportmarkedet. Da kan jeg ikke se at bruktprisene, som koker i Norge, og blir lagt på avgift på destinasjonsmarkedet blir magisk vis billig?
2024 - Enyaq 85x i bestilling
2021 - TM3 SR+ - solgt
2020 - TM3 LR AWD - solgt
2019 - TM3 SR+ - solgt
2019 - TM3 LR AWD -solgt
2017 - TMS 75D - solgt
2016 -  Leaf Nordic 30kwh - solgt



sp1987

Sitat fra: heiho på tirsdag 22. desember 2020, klokken 20:40
https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=201189165

Han er litt optimist, haha...

Finnes alltid noen som blar fram cash uten å tenke.
Men blir nok ikke så lett å selge den der😄🙄

jokke

Sitat fra: heiho på tirsdag 22. desember 2020, klokken 20:40
https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=201189165

Han er litt optimist, haha...

Tja, folk forlanger 30000kr for de nye stygge performance felgene med middelmådige dekk så man vet aldri

thebadger

Sitat fra: jokke på torsdag 24. desember 2020, klokken 08:28
Sitat fra: heiho på tirsdag 22. desember 2020, klokken 20:40
https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=201189165

Han er litt optimist, haha...

Tja, folk forlanger 30000kr for de nye stygge performance felgene med middelmådige dekk så man vet aldri
Det blir annerledes, de koster 33k pluss moms nye, og mange synes de er veldig kule (jeg er ikke en av dem).
Å be om 30 er i det minste rimeligere enn å kjøpe nye fra Tesla, i motsetning til den bilen.

Bmwi3

Sitat fra: jokke på torsdag 24. desember 2020, klokken 08:28
Sitat fra: heiho på tirsdag 22. desember 2020, klokken 20:40
https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=201189165

Han er litt optimist, haha...

Tja, folk forlanger 30000kr for de nye stygge performance felgene med middelmådige dekk så man vet aldri

De er så jævlig kule de felgene :laugh: De gamle er jo stygg som juling...
TM3(Kansellert), BMWi3(solgt) Polestar2. TM3P.

emurof


sp1987



Gidder ikke tørke bilen før han tar bilder engang?
[/quote]


😂😂😂😂😂

pst

Er det vintage så er det vintage  :D
2021 Porsche Taycan Turbo
2021 Opel Corsa-e
2021 Porsche Taycan 4S solgt
2020 Audi e-tron 55 Excl. solgt
2019 Audi RS5 Coupé solgt

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA