Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Bruktbilpriser Model 3

Startet av 123kris, søndag 18. oktober 2020, klokken 09:38

« forrige - neste »

Øyvind.h

VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

trykkertor

Sitat fra: 1000kwh på mandag 09. november 2020, klokken 21:03
For du har satt deg inn i disse systemene og ikke bare lest overskriften?  :laugh:
Jeg leste hele artikkelen, både hos TU og CR.
Jeg har hverken tilgang til bilene, eller kunnskapen til å vurderer dem i aktiv kjøring. Det regner jeg med Consumer Report har. Og kanskje bedre enn deg også? Men jeg vet ikke hvilken bakgrunn du har med testing og vurdering av slike systemer.
Du får rope "fake news" hvis du ikke er enig med CR.     ;D

turfsurf

Sitat fra: trykkertor på mandag 09. november 2020, klokken 22:46.
Du får rope "fake news" hvis du ikke er enig med CR.     ;D
Du får se litt på vektlegging. Sjåførovervåking og begrensning av veier den kan brukes på er det supercruise vinner på.

Supercruise er ubrukelig utenom ett begrenset antall veier med HD maps.

Sjåførovervåkning er bedre, ingen tvil, men har fint lite med hvor bra bilen kjører.
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

Sulle

Sjåførovervåking er helt unødvendig for selvkjørende biler. I Tesla (Elon?) sin verden skal ikke sjåføren vær en del av sikkerheten ...
Model 3 LR 2019 - FSD, HW3
Model S 75D 2017 - FSD, HW3/MCU1
Think Li 2010
Model S P85 2013 - Solgt
Sandnes - Rogaland
Enkle, mobile ladeløsninger
https://www.eldrift.no/

1000kwh

Sitat fra: trykkertor på mandag 09. november 2020, klokken 22:46
Sitat fra: 1000kwh på mandag 09. november 2020, klokken 21:03
For du har satt deg inn i disse systemene og ikke bare lest overskriften?  :laugh:
Jeg leste hele artikkelen, både hos TU og CR.
Jeg har hverken tilgang til bilene, eller kunnskapen til å vurderer dem i aktiv kjøring. Det regner jeg med Consumer Report har. Og kanskje bedre enn deg også? Men jeg vet ikke hvilken bakgrunn du har med testing og vurdering av slike systemer.
Du får rope "fake news" hvis du ikke er enig med CR.     ;D
Wow, mulig å være arrogant.

Systemet til Cadillac/GM funker ikke uten kart, gps og internett. Bare predefinerte ruter er mulig.

Så JA, man kan med god margin si at ingen er i nærheten av Tesla noe de siste ukene også har vist.

Woodbear

#260
fikk samme innbyttepris igjen, 395,-  litt frista , men har innen den tid 425k i gjeld på bilen, så da m jeg ut med 30k selv i tilegg, samnt  ser jo at prisene ligger vesentlig over det  for tilsvarende biler med lav km ,   så er veldig i tvil om innbytte er verd latskap med å ikke ha lyst til å selge bil i romjula :-P

nå ser jeg en i lørenskog som lå ute til 469- hos forhandler, dårligere enn min med 30km k på tellern er solgt, og de har neppe gått mere en 10-20k ned i pris max. kun 80 stk lrawd ute ser det ut som, da jeg satt 4 hjulstrekk i søket...noen litt basic med mye km ligger så lavt som  429, mens mesteparten ligger til 469 ish

valgets kval, selv om det burde vær klart valg å risikere bruktbilsalg selv i coronatid...
2021 model 3 hvit performance.

tornaldo

Jeg er veldig usikker på om de bilforhandlerne som setter bilene sine som solgt, faktisk har solgt bilen, spesielt når det er priser som virker usannsynlige. Mener det for en tid tilbake ble avslørt et par tilfeller at man satte bilene som solgt, for å skape et inntrykk av at det omsettes biler i det prissjiktet.

Har ikke noen kilde eller link, så det er bare på husk/spekulasjoner.
Elbilhistorikken: 2015 TMS 70D -> 2017 TMS 75 -> 2022 TM3 RWD -> 2022 TMY LR -> 2023 TMY P

Woodbear

ja, det er sant. og vet jo ikke hva private solgte for.. Men så lavt som innbytte tror jeg ikke på helt naturlig å legge ut bil til f.eks 470k og selge for 450k...   ser at performance faktisk har tapt seg mere, trodde den skulle holde seg bedre,  men siden jeg har 3 venner som har bestilt normal, alle kunne tenkt seg å ha perf, men daglig bruk vant vanlig lrawd. specca omtrent like dyrt som perf.   Var  dekkdim og dyre dekk som påvirket valget mest.   hadde jeg bestilt perf på sommeren hadde jeg ikke kjøpt med vinterdekk/hjul til 33900..hjelpes  for en pris.

2021 model 3 hvit performance.

hemi

innbytte på biler er normalt sett 15-20% under billigste på finn hos forhandler

sp1987

Sitat fra: tornaldo på tirsdag 10. november 2020, klokken 13:32
Jeg er veldig usikker på om de bilforhandlerne som setter bilene sine som solgt, faktisk har solgt bilen, spesielt når det er priser som virker usannsynlige. Mener det for en tid tilbake ble avslørt et par tilfeller at man satte bilene som solgt, for å skape et inntrykk av at det omsettes biler i det prissjiktet.

Har ikke noen kilde eller link, så det er bare på husk/spekulasjoner.

IKKE UENIG med påstanden din. Får man tak i regnr på bilen så er det bare å «følge den» over en periode på staten veivesen, og se om den har blitt omregistrert etter et par mnd. Husker tidligere for mange år siden så lagra jeg annonser og regnr. Mest for å sjekke historikken på bilene og EU godkjenning og import biler osv. Og da de ble solgt så stakk jeg innom forhandler, for å se en annen bil, også ser jeg den solgte bilen fortsatt stå der. Forklaringen er selvfølgelig solgt og at eier henter senere. Men ble de hentet..??

Men det er ork å sjekke sånne ting men fakta er at de til syvende og sist muligens lurer seg selv og markedet. Om det er en fordel eller ikke er vanskelig å si. Tiden vil vise hva bilene faktisk blir solgt for. Men siden forumet handler om TM3, så mener jeg iallfall at prisene kommer til å falle noe mer. Argumentet mitt er at det er så mange faktorer som spiller inn. Alt fra TMY som kommer snart, foreløpig lav rente, «lav» pris på helt nye TM3, tilgjengelighet osv.

helge89

Angående innbytte hos Tesla så er du ikke bundet til å måtte ta innbytte selv om du har akseptert tilbudet deres. Du kan fortsett selge den på bruktmarkedet uten problem.

Selger hos Tesla som sa det.

tornaldo

Dagens nyheter/rykter om at bilene på vei til Europa (TM3 LR/P) kommer med økt batterikapasitet, og trolig raskere ladehastighet, vil nok påvirke bruktbilprisene. Forskjellen mellom 2019/20 modell og 2021 modell begynner å bli merkbar.

https://electrek.co/2020/11/10/tesla-model-3-82-kwh-battery-pack-new-cells/
Elbilhistorikken: 2015 TMS 70D -> 2017 TMS 75 -> 2022 TM3 RWD -> 2022 TMY LR -> 2023 TMY P

hemi

100k+ bør prisdiffen være, når du regner på hva som er endret, og det var før batterinyhetene.

tornaldo

Utropspris på 405k på billigste LR på Finn nå. Vi snakker vel fort 390k snart da. Begynner å nærme seg noe. Man får ny bil med bedre/større batteri til 460k. En bruktbil som straks nærmer seg to år, bør ha falt 20-25% i verdi nå. Spesielt når den nye modellen er bedre. 360-370k er vel en mer riktig pris, og det er nok ikke lenge før man er der.
Elbilhistorikken: 2015 TMS 70D -> 2017 TMS 75 -> 2022 TM3 RWD -> 2022 TMY LR -> 2023 TMY P

emurof

Sitat fra: tornaldo på søndag 08. november 2020, klokken 20:39"Skambud besvares ikke" er det dummeste jeg leser i en annonse. Hva er et skambud? Finnes ingen fasit, det som er alt for lavt for en, kan være greit for en annen.

Jeg tror at du egentlig vet godt hva et skambud er.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA