Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Bruktbilpriser Model 3

Startet av 123kris, søndag 18. oktober 2020, klokken 09:38

« forrige - neste »

olekvi

Sitat fra: Dieselgubben på søndag 08. november 2020, klokken 18:59
Fulgt med en god stund. I dag ble det solgt en LR awd med hengerfeste (910 kg), kjørelengde ca 30 k, for 399 k. Det er nivået på privat salg uten innbytte. Kanskje maks 420 med hengerfeste og 30 k kilometer. Biler til 440-450 blir ikke solgt. Bare et vennlig tips ;D

Hvordan vet du hva den ble solgt for?
'19 TM3P

Dieselgubben

Den ble lagt ut i dag. Det stod klart i teksten at selger ikke ville gå lavere pga. innbytte hos Tesla. Så når den gikk så raskt, så tror jeg han fikk prisforlangende.

jokke

Sitat fra: tornaldo på søndag 08. november 2020, klokken 17:30
"Skampriser/skambud" (meningsløst uttrykk) i dag, er normale priser i morgen. Å tilby ca 10% under utropspris er helt innafor, spør du meg, f.eks tilby 200k for en bil som ligger for 220k. Eller 450k for en bil som ligger for 500k. Og spesielt når enkelte priser bruktbilene sine som om det var et sjeldent investeringsobjekt, som ebb del TM3 eiere faktisk gjør. Da kan man ikke forvente annet egentlig.

Det finnes selvfølgelig ulike måter å ta kontakt på, og hvis man etablerer en viss dialog for man byr, er det gjerne større sjanse for å fortsette dialogen etter første tilbud.

Finnes like mange rare selgere som kjøpere tipper jeg, rart med det...
Da kan du du selge din for 50000-100000kr mindre enn du forlanger da vet du.

tornaldo

Sitat fra: jokke på søndag 08. november 2020, klokken 20:24
Sitat fra: tornaldo på søndag 08. november 2020, klokken 17:30
"Skampriser/skambud" (meningsløst uttrykk) i dag, er normale priser i morgen. Å tilby ca 10% under utropspris er helt innafor, spør du meg, f.eks tilby 200k for en bil som ligger for 220k. Eller 450k for en bil som ligger for 500k. Og spesielt når enkelte priser bruktbilene sine som om det var et sjeldent investeringsobjekt, som ebb del TM3 eiere faktisk gjør. Da kan man ikke forvente annet egentlig.

Det finnes selvfølgelig ulike måter å ta kontakt på, og hvis man etablerer en viss dialog for man byr, er det gjerne større sjanse for å fortsette dialogen etter første tilbud.

Finnes like mange rare selgere som kjøpere tipper jeg, rart med det...
Da kan du du selge din for 50000-100000kr mindre enn du forlanger da vet du.

Hvorfor det? Føler du deg truffet?  :) 

Det er jo en vesensforskjell på å selge bilen til 100k under forlangende pris, og det å takle å motta bud et stykke under det man vil ha.

Jeg legger meg vel som regel i nedre sjiktet på Finn, og forventer bud godt under annonsert pris. Ingenting som gjør at jeg blir fornærmet over det, ville jo vært spesielt.. Da takker man nei, enkelt og greit.

"Skambud besvares ikke" er det dummeste jeg leser i en annonse. Hva er et skambud? Finnes ingen fasit, det som er alt for lavt for en, kan være greit for en annen.

Folk må slutte å være hårsåre når det gjelder bud på Finn. Hvis man ikke takler å få et lavt bud uten å ta det personlig, foreslår jeg å gå for innbytte.

Elbilhistorikken: 2015 TMS 70D -> 2017 TMS 75 -> 2022 TM3 RWD -> 2022 TMY LR -> 2023 TMY P

TøddiVedder

Hvis det står at Skambud besvares ikke, da vet du at det er et skambud hvis du ikke får svar.

Nickelilltroll

Sitat fra: tornaldo på søndag 08. november 2020, klokken 20:39
Sitat fra: jokke på søndag 08. november 2020, klokken 20:24
Sitat fra: tornaldo på søndag 08. november 2020, klokken 17:30
"Skampriser/skambud" (meningsløst uttrykk) i dag, er normale priser i morgen. Å tilby ca 10% under utropspris er helt innafor, spør du meg, f.eks tilby 200k for en bil som ligger for 220k. Eller 450k for en bil som ligger for 500k. Og spesielt når enkelte priser bruktbilene sine som om det var et sjeldent investeringsobjekt, som ebb del TM3 eiere faktisk gjør. Da kan man ikke forvente annet egentlig.

Det finnes selvfølgelig ulike måter å ta kontakt på, og hvis man etablerer en viss dialog for man byr, er det gjerne større sjanse for å fortsette dialogen etter første tilbud.

Finnes like mange rare selgere som kjøpere tipper jeg, rart med det...
Da kan du du selge din for 50000-100000kr mindre enn du forlanger da vet du.

Hvorfor det? Føler du deg truffet?  :) 

Det er jo en vesensforskjell på å selge bilen til 100k under forlangende pris, og det å takle å motta bud et stykke under det man vil ha.

Jeg legger meg vel som regel i nedre sjiktet på Finn, og forventer bud godt under annonsert pris. Ingenting som gjør at jeg blir fornærmet over det, ville jo vært spesielt.. Da takker man nei, enkelt og greit.

"Skambud besvares ikke" er det dummeste jeg leser i en annonse. Hva er et skambud? Finnes ingen fasit, det som er alt for lavt for en, kan være greit for en annen.

Folk må slutte å være hårsåre når det gjelder bud på Finn. Hvis man ikke takler å få et lavt bud uten å ta det personlig, foreslår jeg å gå for innbytte.

Som vanligt så brøyter du deg frem her på forumet ja...Ikke rart det føles som et mindre og mindre hyggeligt sted og vare :( Ingen som er hårsår her, er sikkert bare fler som ønsker det kunnet varet hyggeligere blant kommentarerne her...

Blir oppgitt over noen jeg...
Model 3 LR -21, hvit, bestilt 20. Okt - 20
Opel Corsa-e,elegance, hvit, bestilt og kansellert.
Model Y, reservert, juni -20, hvit.
Model 3 LR - 19, svart. Bestilt 5. Des - 18.
TMS P85 -14, svart.
Opel Ampera-e bestilt den 14. September - 16, amber orange, premium. Levererad Maj - 17.
E-golf bestilt den 28. Februari - 14, onyx vit med alt av utstyrr. Levert August -14.

No-name

Sitat fra: tornaldo på søndag 08. november 2020, klokken 20:39
Sitat fra: jokke på søndag 08. november 2020, klokken 20:24
Sitat fra: tornaldo på søndag 08. november 2020, klokken 17:30
"Skampriser/skambud" (meningsløst uttrykk) i dag, er normale priser i morgen. Å tilby ca 10% under utropspris er helt innafor, spør du meg, f.eks tilby 200k for en bil som ligger for 220k. Eller 450k for en bil som ligger for 500k. Og spesielt når enkelte priser bruktbilene sine som om det var et sjeldent investeringsobjekt, som ebb del TM3 eiere faktisk gjør. Da kan man ikke forvente annet egentlig.

Det finnes selvfølgelig ulike måter å ta kontakt på, og hvis man etablerer en viss dialog for man byr, er det gjerne større sjanse for å fortsette dialogen etter første tilbud.

Finnes like mange rare selgere som kjøpere tipper jeg, rart med det...
Da kan du du selge din for 50000-100000kr mindre enn du forlanger da vet du.

Hvorfor det? Føler du deg truffet?  :) 

Det er jo en vesensforskjell på å selge bilen til 100k under forlangende pris, og det å takle å motta bud et stykke under det man vil ha.

Jeg legger meg vel som regel i nedre sjiktet på Finn, og forventer bud godt under annonsert pris. Ingenting som gjør at jeg blir fornærmet over det, ville jo vært spesielt.. Da takker man nei, enkelt og greit.

"Skambud besvares ikke" er det dummeste jeg leser i en annonse. Hva er et skambud? Finnes ingen fasit, det som er alt for lavt for en, kan være greit for en annen.

Folk må slutte å være hårsåre når det gjelder bud på Finn. Hvis man ikke takler å få et lavt bud uten å ta det personlig, foreslår jeg å gå for innbytte.
+1

Woodbear

#247
Jeg har tenkt å legge min sort/hvit interiør lr awd med boost og 14000km , keramisk coating og 19 sommer 18 vinter som har da vært brukt hele 2 måneder på finn til 450 ish i håp om 420 -30 noen uker før jeg får ny bil og samtidig søke innbytte hos tesla igjen, da jeg fikk anbefalt det , selv om innbytte prisen min gikk ut for en uke siden , så sa de at jeg får sannsynligvis det samme igjen. Har allerede en som vurderer å ta min til min minstepris, da han har cash( bare det ikke skjer noe uforuttsett) så vil han heller ha en bil uten noen feil/historikk, og billigere, da rente tilbudet betyr ikke noe for han


Dessuten når rente tilbudet dems er over, og leveringstiden øker litt igjen, så er det mulig det hjelper på finn salget. Men akkurat nå er det nok kjøpers marked .

Var i en bruktsjappe og testet  en performance som lå til 499k og trillet 49k km.. det var null prutningsmonn sa de, de hadde tydeligvis ikke fått med seg at tesla hadde litt kampanje

Og blir det mere corona forsinkelser, så kan det jo hjelpe på bruktbilene

Er litt stusselig å selge en bil jeg kjøpte i mai for 475, og brukt 18k på boost med et såpass tap på et halvt år.. men siden jeg vil ha performance og bare får dekt gjelda på den jeg har så  merker jeg kun at den nye bilen koster 500 mindre i måneden, og penger tapt/brukt glemt





2021 model 3 hvit performance.

Woodbear

Dessuten er det drit å selge bruktbil i desember, evnt januar kulda. Heldigvis har jeg råd til å sitte på begge en stund. Men tror innbytte hos tesla skjer om det kun er lave finn bud . Jeg har iallefall fordelen av at i lokalmiljøet er det få til ingen teslaer  til salgs å konkurrere mot . Mange som ikke gidder å reise langt for bil, spesielt nå i corona tider
2021 model 3 hvit performance.

advale

Tesla ringer rundt til eksisterende eiere og pusher på for at de skal bytte til nyere. Folk legger ut at de får rundt 380-450' for bilene sine. Det er faktisk veldig bra innbyttepriser når man kan f.eks. plukke med seg LR (FSD) for 420' på Finn i dag. Men samtidig er prisene forventet å gå videre ned litt til...?

Det vil komme enda større bølge av bruktbiler fra desember pga Teslas "finte". Da kan jeg ikke skjønne at innbytteprisene som Tesla gir vil lønne seg noe særlig for oppkjøperne.

Olemann

#250
Jeg synes det er helt greit at folk byr på det jeg legger ut på FINN.  Lavt eller høyt, greit nok.

Reagerer derimot negativt på stilen endel kjører, ingen innledning, ikke orket lese korrektur på det de skriver, intet navn og ofte også anonym FINN bruker. 

Jeg forventer en kort innledning, en beskrivelse av tilbudet og en høflig hilsen, dette derimot er ikke noe jeg gidder besvare:

390 tussen?  sjapt svar? 

PS, dette er ingen invitasjon til diskusjon om dysleksi :-)

tornaldo

Sitat fra: Nickelilltroll på søndag 08. november 2020, klokken 20:59
Som vanligt så brøyter du deg frem her på forumet ja...Ikke rart det føles som et mindre og mindre hyggeligt sted og vare :( Ingen som er hårsår her, er sikkert bare fler som ønsker det kunnet varet hyggeligere blant kommentarerne her...

Blir oppgitt over noen jeg...

Dette var elendig lesning, Nickelilltroll. Slik søplete innlegg som dette, der du tillegger en bruker skylda for at forumet er et lite hyggelig sted, er jo et kjempebidrag i diskusjonen fra deg. Topp saker Nickelilltroll, en kjempeeksempel på hvordan man er hyggelig. :+1:
Elbilhistorikken: 2015 TMS 70D -> 2017 TMS 75 -> 2022 TM3 RWD -> 2022 TMY LR -> 2023 TMY P

trykkertor

Sitat fra: emurof på lørdag 07. november 2020, klokken 00:34
Sitat fra: advale på mandag 02. november 2020, klokken 14:07FSD er nok veldig oppskrytt. Man skulle tro FSD var overlegent med sitt datafangstgrunnlag. Men er på linje med f.eks. GM Supercruise.

Eh nei, Super Cruise er ikke i nærheten engang.
Ikke?
SitatTestet 17 «autopiloter» – Tesla slått av annen amerikaner
...
...
...
Testet vinner var Cadillac med Super Cruise. Systemet vant tre av fem kategorier og slo dermed Teslas Autopilot, til tross for at GM-teknologien bare har to år på nakken.
https://www.tu.no/artikler/testet-17-autopiloter-tesla-slatt-av-annen-amerikaner/502252

Electric cars in Norway

Ja jeg også leste den på TU og måtte lese den to ganger 8) 8)

1000kwh

Sitat fra: trykkertor på mandag 09. november 2020, klokken 19:31
Sitat fra: emurof på lørdag 07. november 2020, klokken 00:34
Sitat fra: advale på mandag 02. november 2020, klokken 14:07FSD er nok veldig oppskrytt. Man skulle tro FSD var overlegent med sitt datafangstgrunnlag. Men er på linje med f.eks. GM Supercruise.

Eh nei, Super Cruise er ikke i nærheten engang.
Ikke?
SitatTestet 17 «autopiloter» – Tesla slått av annen amerikaner
...
...
...
Testet vinner var Cadillac med Super Cruise. Systemet vant tre av fem kategorier og slo dermed Teslas Autopilot, til tross for at GM-teknologien bare har to år på nakken.
https://www.tu.no/artikler/testet-17-autopiloter-tesla-slatt-av-annen-amerikaner/502252
For du har satt deg inn i disse systemene og ikke bare lest overskriften?  :laugh:

Anbefaler deg og se på hva Super cruise er og spesielt systemets begresninger. Så tror jeg fort du finner et annet resultat ;)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA