Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Bruktbilpriser Model 3

Startet av 123kris, søndag 18. oktober 2020, klokken 09:38

« forrige - neste »

Vaduz

Ingen trenger være redde for et bruktbil-krakk blant model 3. Man må huske på at folk betaler 300-400k for ganske kjipe koreanske og japanske elbiler og model 3 vil i overskuelig fremtid være en svært god bil og følgelig ettertraktet. Verdifall som model s må man regne med, men de gir ikke bort model s i dag heller på Finn, noe man nesten skulle tro da model 3 er bedre enn den på nesten alt minus bagasje og har mulighet for takstativ og krok. Så slapp helt av, det blir ikke stort verre enn det er nå:)

(Disclaimer: svært fornøyd eier av 2018 MS75D, FSD:)

stefse

Tror jeg også, frykten for krakk er nok størst blant de som skifter bil ofte, og er avhengig av god pris for å komme til en ny bil. På egolf ble prisene presset ned i perioder, men når kampanjene var over, fikk de plutselig et løft igjen, da folk oppdaget at det ikke var uendelig med aktuelle elbiler til salgs på finn likevel. Biler som dekker et behov og som fungerer bra, vil uansett bli ettertraktet i bruktmarkedet.

Bil er investering i mobilitet som gir deg en merverdi, men som selvfølgelig også har en avskrivning  ;D
Tesla Model3 LR AWD 2019
VW eGolf - solgt

Electric cars in Norway

#227
Jeg er altså klar for to veddemål i kveld  :laugh:  ;D elbil bruktbil markedet i Norge krakker ikke og Joe B vinner valget. Håper begge mine bet går inn :D ;D

sp1987

Sitat fra: Olemann på tirsdag 03. november 2020, klokken 13:52

Artig tråd dette, hadde blitt enda morsommere om man anvendte "innsider-regler" og alle innlegg begynte slik:

Jeg skal SELGE min brukte TM3 og derfor ønsker og håper jeg prisen holder seg høy og i alle fall ikke dumpes.
Her er hvordan jeg snakker prisen OPP på brukte TM3:

ELLER:

Jeg skal KJØPE brukt TM3 og derfor ønsker jeg å presse prisen ned, aller helst dumpe den.
Her er hvordan jeg snakker prisen NED på brukte TM3:


😂😂😂👍🏽👍🏽👍🏽

sp1987

Sitat fra: Tjafsaren på tirsdag 03. november 2020, klokken 14:00
Kall det hva du vil, men når du har en modell som mangler veldig mye av utstyret og endringer som er kommet på nåværende/kommende biler: så er det falsk markedsføring å benytte en fiktiv pris på «ny koster 440'», når dette ikke er tilsvarende din bil.. da må en benytte prisen man kjøpte for inkludert utstyret som følger med..

Kunne ikke vært mer enig! Når en bil har forlatt butikken så har verditapet allerede skjedd! I tillegg til «små» forbedringer så blir også prisen deretter. Legg på en rente på 0,25%, så blir totalprisen noe helt annet. Og nei, renten varer ikke for alltid men vil tro(hvis jeg ikke tar helt feil), at når renten øker så vil den fortsatt være lavere enn en normal billån rente.

sp1987

Sitat fra: advale på tirsdag 03. november 2020, klokken 17:46
Sitat fra: Olemann på tirsdag 03. november 2020, klokken 13:52
og håper jeg prisen holder seg høy og i alle fall ikke dumpes.

Tja, hvis man fulgte litt med så kunne man fint solgt bilen før prisnedgangen. Det gikk masse rykter om forbedringer i 3. Samt at prisen skulle tilbake etter valutaen ble normalisert er no-brainer vil jeg si, spørsmålet var bare når. På samme måten som alle vet at prisen vil få en knekt når Y nærmer seg. Da hjelper det liksom ikke å komme etterpå og syte og klage over at prisene dumpes  :laugh:

Om ikke prisen får seg en knekk pga TMY, så vil den uansett falle noe pga TM3 får oppgraderinger som biler flest får med tiden. Også skal man som jeg har nevnt tidligere, ikke undervurdere 0,25% rente i noen år. Kjøpere «må» jo forstå at totalprisen blir noe helt annet, når rentene er ca 4% forskjell i differanse🙄 I tillegg så kommer det også veldig mange fullverdige konkurrenter i nærmeste framtid. Noe tesla aldri har hatt fram til nå. Tesla var kongen av elbiler men med flere som kommer snart så er det jo ikke sikkert at de som ønsket tesla for noen år siden, fortsatt vil ha tesla og/eller TM3. Den som lever får se hvor dette fører hen😊

emurof

Sitat fra: advale på mandag 02. november 2020, klokken 14:07FSD er nok veldig oppskrytt. Man skulle tro FSD var overlegent med sitt datafangstgrunnlag. Men er på linje med f.eks. GM Supercruise.

Eh nei, Super Cruise er ikke i nærheten engang.

emurof

Sitat fra: helge89 på mandag 02. november 2020, klokken 15:19Tesla sin plan er nok at rentekampanjen  i utgangspunktet skal gjelde biler levert i november/desember for å få best mulig Q4 resultat og blidgjøre aksjonærene i et allerede vanskelig år.

Aksjonærene er jo meget fornøyde alt med tanke på at Tesla har knust alle forventninger i år, midt i en global pandemi.

emurof

Sitat fra: Olemann på mandag 02. november 2020, klokken 22:42Jeg tror mange, nå som før, bare "lufter" sin Tesla på FINN.

Det koster jo noen hundrelapper å ha annonse liggende ute. Litt merkelig å bruke penger på "ingenting"?

emurof

Sitat fra: stefse på tirsdag 03. november 2020, klokken 00:33
Hva er det som gjør at alle TM3 eiere egentlig er ute etter TMY? Er vel strengt tatt bare en TM3 i suv'ifisert utgave, med marginalt bedre praktisk utnyttelsesgrad. Kan skjønne at den høye bilen er et mer populært valg for nye kjøpere, men når man allerede har valgt å kjøpe en bil må en vel nødvendigvis ha vurdert at man ikke trenger de egenskapene. Ellers ville man vel ha ventet, eller kjøpt en annen bil.

Hadde TM3 kommet som hatchback så...

Nå har jo TM3 fått mye nye godsaker som bringer den mer opp på nivå med TMY på andre måter, så hvis den hadde vært hatchback så tror jeg ikke jeg hadde vurdert TMY engang. Jeg ønsker helst en liten bil, men bakluka på TMY er litt viktigere fordi det er mer praktisk.

emurof

Sitat fra: Rolf Gjerdsjø på tirsdag 03. november 2020, klokken 10:30
Sitat fra: Almis på mandag 02. november 2020, klokken 16:15
Har hatt bilen ute på finn i noen dager nå. Det er helt utrolig hva folk byr.. Altså, den ligger ute til 389 noe som gjør den til den billigste m3n i Norge og jeg har fått bud nede i 320 000. Latterlig.

Det kommer veldig ofte noen av disse luringene, nesten uansett hva du legger ut på Finn. Bare å ignorere dem eller i beste fall ønske dem lykke til videre.

Husker jeg solgte Model 3 og allerede hadde fått inn bud like under det jeg la den ut for. Det ringte en raring og bydde langt under dette selv om jeg gjentok flere ganger at jeg ikke hadde hastverk med å selge og at jeg allerede hadde fått bud ganske tett opp mot prisen jeg ba om (og enda et par bud like under det igjen). Det virket som det virkelig ikke gikk inn. Han insisterte på at jeg jo måtte være interesser i å selge til prisen han ga, og han gjentok den flere ganger som om det forandret på noe.

Helt utrolig hvordan enkelte kan holde på.

Til slutt solgte jeg bilen til det den lå ute for etter bare et par dager. Men dette var vel i perioden da det bare ble færre og færre brukte Model 3 på Finn.

1000kwh

Sitat fra: emurof på lørdag 07. november 2020, klokken 00:52
Sitat fra: Rolf Gjerdsjø på tirsdag 03. november 2020, klokken 10:30
Sitat fra: Almis på mandag 02. november 2020, klokken 16:15
Har hatt bilen ute på finn i noen dager nå. Det er helt utrolig hva folk byr.. Altså, den ligger ute til 389 noe som gjør den til den billigste m3n i Norge og jeg har fått bud nede i 320 000. Latterlig.

Det kommer veldig ofte noen av disse luringene, nesten uansett hva du legger ut på Finn. Bare å ignorere dem eller i beste fall ønske dem lykke til videre.

Husker jeg solgte Model 3 og allerede hadde fått inn bud like under det jeg la den ut for. Det ringte en raring og bydde langt under dette selv om jeg gjentok flere ganger at jeg ikke hadde hastverk med å selge og at jeg allerede hadde fått bud ganske tett opp mot prisen jeg ba om (og enda et par bud like under det igjen). Det virket som det virkelig ikke gikk inn. Han insisterte på at jeg jo måtte være interesser i å selge til prisen han ga, og han gjentok den flere ganger som om det forandret på noe.

Helt utrolig hvordan enkelte kan holde på.

Til slutt solgte jeg bilen til det den lå ute for etter bare et par dager. Men dette var vel i perioden da det bare ble færre og færre brukte Model 3 på Finn.
En annen ting er at man ikke har lyst å selge til sånne folk på generelt grunnlag. Kjøp og salg av bil krever tillit og det får man ikke akkurat av de mest påståelige nissene.

Nickelilltroll

#237
Sitat fra: emurof på lørdag 07. november 2020, klokken 00:52
Sitat fra: Rolf Gjerdsjø på tirsdag 03. november 2020, klokken 10:30
Sitat fra: Almis på mandag 02. november 2020, klokken 16:15
Har hatt bilen ute på finn i noen dager nå. Det er helt utrolig hva folk byr.. Altså, den ligger ute til 389 noe som gjør den til den billigste m3n i Norge og jeg har fått bud nede i 320 000. Latterlig.

Det kommer veldig ofte noen av disse luringene, nesten uansett hva du legger ut på Finn. Bare å ignorere dem eller i beste fall ønske dem lykke til videre.

Husker jeg solgte Model 3 og allerede hadde fått inn bud like under det jeg la den ut for. Det ringte en raring og bydde langt under dette selv om jeg gjentok flere ganger at jeg ikke hadde hastverk med å selge og at jeg allerede hadde fått bud ganske tett opp mot prisen jeg ba om (og enda et par bud like under det igjen). Det virket som det virkelig ikke gikk inn. Han insisterte på at jeg jo måtte være interesser i å selge til prisen han ga, og han gjentok den flere ganger som om det forandret på noe.

Helt utrolig hvordan enkelte kan holde på.

Til slutt solgte jeg bilen til det den lå ute for etter bare et par dager. Men dette var vel i perioden da det bare ble færre og færre brukte Model 3 på Finn.

Eksakt samme opplevelse her! Solgte LR-19 nå i høst. Hade ikke hastverk da vi alerede har en bruksbil ved siden, og solgte da ny LR kommer nå i desember.

I løpet av noen få timer hade jeg innboksen full med "kjapp deal", skampriser(50k under annonsepris), små biloppkjøpere som skulle videreselge med salgsgaranti og lettvindt salg!!

Skjønnte ganske fort at det ikke var noen vits og svare alle disse rare folkan. Noen ble aggressive og ingen skjønnte hvorfor jeg ikke ville ha et "raskt salg" :D

Selvsagt var det mange seriøse og hyggelige kjøpere og. 4 dager etterpå ble bilen solgt til en hyggelig og glad eier, sin første Tesla for dem og alle parter var fornøyde etterpå. Er garantert den mest lettsolgte bil jeg hatt på finn, av cirka 20 stk.
Model 3 LR -21, hvit, bestilt 20. Okt - 20
Opel Corsa-e,elegance, hvit, bestilt og kansellert.
Model Y, reservert, juni -20, hvit.
Model 3 LR - 19, svart. Bestilt 5. Des - 18.
TMS P85 -14, svart.
Opel Ampera-e bestilt den 14. September - 16, amber orange, premium. Levererad Maj - 17.
E-golf bestilt den 28. Februari - 14, onyx vit med alt av utstyrr. Levert August -14.

tornaldo

"Skampriser/skambud" (meningsløst uttrykk) i dag, er normale priser i morgen. Å tilby ca 10% under utropspris er helt innafor, spør du meg, f.eks tilby 200k for en bil som ligger for 220k. Eller 450k for en bil som ligger for 500k. Og spesielt når enkelte priser bruktbilene sine som om det var et sjeldent investeringsobjekt, som ebb del TM3 eiere faktisk gjør. Da kan man ikke forvente annet egentlig.

Det finnes selvfølgelig ulike måter å ta kontakt på, og hvis man etablerer en viss dialog for man byr, er det gjerne større sjanse for å fortsette dialogen etter første tilbud.

Finnes like mange rare selgere som kjøpere tipper jeg, rart med det...
Elbilhistorikken: 2015 TMS 70D -> 2017 TMS 75 -> 2022 TM3 RWD -> 2022 TMY LR -> 2023 TMY P

Dieselgubben

Fulgt med en god stund. I dag ble det solgt en LR awd med hengerfeste (910 kg), kjørelengde ca 30 k, for 399 k. Det er nivået på privat salg uten innbytte. Kanskje maks 420 med hengerfeste og 30 k kilometer. Biler til 440-450 blir ikke solgt. Bare et vennlig tips ;D

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA