Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Nettleser erfaringer (virker ikke)

Startet av MaxQ, fredag 16. oktober 2020, klokken 22:06

« forrige - neste »

MaxQ

Ser at noen bruker ABRP i bilen (og andre nettsider), men jeg får knapt lastet inn google.com selv om den som regel prøver, men avbryter og viser blank side.

Restart av hovedskjermen hjelper så vidt, men jeg kan da ikke restarte den for hvert nettsted som ønskes besøkt? Uansett så lastes ting ulidelig tregt. Det hjelper ikke om jeg står på bygda, i byen eller er tilkoblet wifi. Restart av hovedskjermen løser bare problemet med at den ikke gidder å prøve å laste siden engang, det går fortsatt tregt og bare unntaksvis lykkes den med å laste siden.

Har lest at å slette "like" trip tellere skulle hjelpe, men de er så ulike som det går an uten at det gjorde noe til eller fra.

Elon har nevnt noe om at det ikke hjelper med ny (versjon 2?) skjem heller? At den første skal bli like bra av ny software? Har denne kommet?

De av dere som har nyeste skjermen (i model X), virker nettleseren der eller er det samme opplevelsen?

Model X, ap2.5, firmware 2020.36.16 (men slik har det vært alltid).

DagfinnN

PÅ MCU2 (fra april 2018) får man en grei nettopplevelse. Ikke på langt nær så bra som på PC og Mobil - men virker.
Du ser du har MCU2 om du går inn og leser "om bilen". Da står det "Intel atom" som prosessor.
TM3 LR 2021 kjøpt brukt 17.03.2022
TMY bestilt 25.01.2022 - levert 29.03.2022

TeslaModelX

Har en bil med MCU1 og en med MCU2. På MCU1 virket nettleseren ekstremt dårlig, men ble faktisk bedre av å slå av sanntidstrafikken på kartet og deaktivere satelittkart. På MCU2 fungerer det helt greit, ikke noe desktop/mobil -opplevelse, men det funker  :)

MaxQ

Takker for svarene. Jeg har MCU1 ja, trafikk bruker jeg ikke, men kjører stort sett med satelittkart på dagtid. Tok en test, prøvde uten, men egentlig samme erfaringen. De fleste har vel avskrevet nettleseren siden det er så lite prat om den? Foruten de som bruker ABRP, men de må ha MCU2 i tilfelle skjønner jeg. Versjon 11 er vel på vei så hvem vet hva som skjer.

mthoring

Nettleseren har ikke fungert på noen som helst brukbar måte siden jeg mottok min bil 10/2017, så den er det nok bare å avskrive på MCU1.
S75D MCU2/HW3 - prod 27/8/17
Mii Electric - utlevert 08/20

Redgarden

Bare å avskrive ja. Jeg har hatt den inne for nettopp dette, den klarer ikke laste instruksjonsboka heller. Men den er rett og slett ikke raskere. Ser at 4G er en av tingene man får med på MCU2, så antar at MCU1 ikke har 4G (selv om det jo står LTE). Sikkert litt som iPhone 6 hvor det også står 4G/LTE, men som ikke egentlig har det.
----------------------------------------------
Har: Tesla Model Y LR - 2022-modell
Hadde: Tesla Model X75 - 2017-modell (MCU2, AP3, CCS)
Hadde: Tesla Model 3 LR - 2019-modell

TeslaModelX

Ser også at det hjelper på å skru av dashcam dersom man bruker det. Det vil si dra ut eventuelle USB-penner.

geear

Burde egentlig være årsak nok til reklamasjon. Men de fleste velger bare å irritere seg litt og så gi faen. Hadde det blitt heftig nok press ville nok Tesla blitt tvunget til prisavslag eller MCU2-oppgradering her i Norge.

MaxQ

Bruker ingenting som skulle tilsi at nettleseren mangler ressurser. Så får slå meg til ro med at det er enda en ting som bilen har men ikke virker (og reklamere når tiden kommer).

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA