Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

iOn lader ikke-CMU fail-LØST

Startet av Afigiennai, fredag 16. oktober 2020, klokken 19:44

« forrige - neste »

Afigiennai

Jeg har kjøpt en Peugeot med lading fail. Den lades på hurtig lading, men vil ikke lade på vanlig stikk kontakt.

Jeg har tenkt, at dete vil bli standart fail som på alle: kondensatore som sprenge, men , desvere , det er mer serious.

Afigiennai

#1
Det som jeg har gjørt rett fra begynelse : prøvd å gå gjennom DC\DC og laderen, men begge to var i orden.

Afigiennai

Nå har jeg flere feilene som er aktiv og kan ikke sletes:

Afigiennai

Skal følge ledninger i helgen og sattser på at CAN er kortsluttet eller knekt. Er det noen som har tipps ?

ACCEPTUS

Vil tippe en bmu i batteripakka til en av cellemodulene. Har dette liggende om du er int. Alternativt har jeg en hel batteripakke til salgs på finn.no.

Afigiennai

Hei. Takk for kjapt svar. Skal sjekke lednings nett først. Hvis det hjelpe ikke, da demontere jeg batarrie for undersøkelse. Hvis det blir en feil med moduler inne da jeg vil gjerne kjøpe modul.

Afigiennai

#6
Ser ut at jeg må tar battery ned. Sjekket CAN på alle steder. Signaler ser helt fin ut.

Hvordan jeg kan definnere hvilken av BMU cell moduler er dårlig  ?

Som jeg forstår ikke alle module svarer til MBU :

engolf

Förresten, vilken kabel laddar du med?
Om du inte hittar blåsta kondensatorer/säkringar och allting verkar vara ok kan felet också ligga i själva laddkladden.

Afigiennai

Jeg har testet flere kablene, og sefølgelig , det hjelpte ikke.
Jeg har svaped to ladere. Resultaten er det samme.
Disse 3 feilene slettes ikke :
Cell Voltage sensor BMU ( P1A33)
Remote CAN T/O/ Not equip ( U1113)
Charger state signal error BMU (P1A39)


ACCEPTUS

Prøv å lade opp 12v batteriet, det har skapt lignende trøbbel for meg...
Trillingene bli psykodeliske med ett dårlig 12v batteri...

ACCEPTUS

Hvorfor får du så høye verdier på modul 7?

Afigiennai

Sitat fra: ACCEPTUS på søndag 18. oktober 2020, klokken 17:01
Hvorfor får du så høye verdier på modul 7?

12V battery er ladet og har stått på vedlikeholdslading hele tiden når jeg sjekket elekktronikk.

Høy verdi. Helt sant. Sikkert skal demontere batteri i morgen. ACCEPTUS , kan du sende tel nr på PM. Ser ut at jeg må ha cell overvåking modul, eller flere... Må de programeres i tilleg eller plug and play ?

engolf

Cell voltage sensor kan vara boven i ditt drama, för BMU kommer inte tillåta laddningen om den inte ser spänningen på batteriet/och eller vissa moduler.

ACCEPTUS


ACCEPTUS

 Du kan ikke vise dette vedlegget.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA