Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

E-Golf 300km overpriset?

Startet av GreasusGoldtooth, fredag 16. oktober 2020, klokken 12:15

« forrige - neste »

GreasusGoldtooth

Hei, har bitt meg merke i at 300km E-golfen ser ut til og holde verdien sin overaskende bra mtp hvilke konkurenter som nå har kommet ut. Er såklart ikke mulig å få tak i flunka nye E-golfer lenger men stusser over at en brukt 2017-2018 modell med 300km rekkevidde ser ut til og gå for utrolig mye på finn. Billigste ligger på 210-220k å da nærmer man seg prisen man kan få flunka nye opel corsa-e, mg zs ev eller en splitter ny zoe med langt mer rekkevidde for litt ekstra penger. Føler folk her at 220k+ er en grei bruktpris for en e-golf? Selv er jeg utrolig glad i e-golfen men lurer på hvor lenge / om 300km versjonen selger. 190km versjonen ser ut til og være meget greit priset å ser ut til og selge svært bra. Men er 300km versjonen overpriset brukt ifhd til dagens marked?

nosi1202

Jeg tenker at det er flere ting her; det ene er faktisk salgspris vs. utropspris på finn.no. Det andre er at rekkevidde kanskje ikke er alt for en del kjøpere. Uten at jeg kjenner corsa, så er i alle fall de to andre du nevner i mine øyne vesentlig kjipere biler enn golf. Det kan også ha litt å si for bruktprisen. Skal du ha en bil med samme opplevd kvalitet som en golf må man fort opp i 400.000,-
2019 - e-Golf
2023 - Model Y P

lars667

Som nevnt i en annen tråd her fikk min svigerinne nettopp 155 for en 2015-modwll. Den gikk på en halvtime. Jeg prøvde nettopp en id3 til 410.000.Det var godt å sette seg i Golfen etterpå, selv om jeg gjerne skulle hatt rekkevidden. Det samme gjelder for e-niro fx.
Snart: 2024 VW id.4 GTX 4motion
(Samboers) 2021 Volvo XC-40 P8 Recharge
Solgt: 2021 Tesla Model Y MiC
Solgt: 2021 IONIQ5 P45
Solgt: 2021 TM3 LR refresh, VIN 825xxx.
Solgt: 2020 e-Golf FL

Counterpointer

Bruktprisen du bruker på Egolf er for bil som er bare å  starte å kjøre uten ekstra kostnader. Vanligvis med vinterhjul, matter ol.

Corsa og kompani havner langt opp mot og over 300k ferdig på veien med utstyr.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA