Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Kempower Hurtigladere

Startet av Radiobil1, fredag 16. oktober 2020, klokken 11:34

« forrige - neste »

ThomasEL

#45
Fikk svar fra Recharge:
Det er 12 stk stolper med 150kW

Begriper ikke at ikke operatørene er mer på hugget og passer på at det er rette data i Nobildatabasen...
- Fikk i alle fall takk fra Recharge for at jeg ga beskjed, så får vi håpe de gidder å gjøre noe med det 🤪
Audi e-tron 55 AS (2022)
Skoda Citigo (2021)

Audi e-tron 50 (solgt)
Leaf N-Connecta 40kWt (solgt)
Leaf Acenta 24kWt (solgt)

knute

Ser ut som det kommer en ny Kempower-stasjon med 8 "satelitter" ved Shell Fokserød i Sandefjord etterhvert.

Nødvendig dispensasjon fra plan-og bygningsloven ble gitt 19.04.21.

Halvdårlig bilde fra byggesaken ligger vedlagt.

MG ZS EV 2020
Hyundai Kona 2019
Kia Soul 2015

Glan

Finnes det noen oversikt over kempower ladestasjoner i Norge?
Og er det bare Fortum som benytter de.

turfsurf

Sitat fra: Glan på onsdag 30. juni 2021, klokken 01:42
Finnes det noen oversikt over kempower ladestasjoner i Norge?
Og er det bare Fortum som benytter de.
BKK har ihvertfall en. Og mener det er nevnt at de skulle bygge en til for å teste.
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

Panduck

Sitat fra: Glan på onsdag 30. juni 2021, klokken 01:42
Finnes det noen oversikt over kempower ladestasjoner i Norge?
Og er det bare Fortum som benytter de.

Ser ut som om MER setter opp en slik stasjon ved Coop på Lillestrøm.

GOLF-raider

Sitat fra: knute på søndag 20. juni 2021, klokken 09:47
Ser ut som det kommer en ny Kempower-stasjon med 8 "satelitter" ved Shell Fokserød i Sandefjord etterhvert.
Kan det være denne «MER ladestasjonen» du har sett:
« Fokserødveien 23, 3241 Sandefjord »
https://no.mer.eco/ladekart/?id=191
TRØNDELAG
E-Golf; prod. febr. 2015 • V-P • lev.02 03 2015
Peugeot 407 SW/2007
Traktor Volvo BM 500/1977

knute

Sitat fra: GOLF-raider på søndag 04. juli 2021, klokken 03:31
Kan det være denne «MER ladestasjonen» du har sett:
« Fokserødveien 23, 3241 Sandefjord »
https://no.mer.eco/ladekart/?id=191

Både Mer, Recharge/Fortum og Tesla (supercharger åpnet denne uken) har allerede ladere på Fokserød, men dette er nye ladere fra Recharge plassert på tomta til Shell på Fokserød som per nå ikke har noen ladere.

Helt konkret er det snakk om:
Shell Fokserød
Fokserødveien 19
3241 Sandefjord
Gnr/Bnr: 17/56

Byggesaken jeg har lenket til har flere detaljer hvis du vil se selv. Bildene er dessverre ikke bedre i byggesaken enn det jeg la ved.

Hvis du er kjent i området og husker tilbake, så ligger 4 av de planlagte laderne/satelittene der det for en stund siden var en fyllestasjon for LPG, mens de 4 andre er rett på andre siden av utkjørselen fra Shell.
MG ZS EV 2020
Hyundai Kona 2019
Kia Soul 2015

ThomasEL

Da fikk jeg omsider anledning til å teste Kempowerladere. Det passet seg med et stopp på Shell Tvedestrand på vei hjem i dag.

Det må jeg bare si:
En helt utrolig bra brukeropplevelse. Greie kabler å håndtere, supert display, grei autentisering med RFID-brikken min, genialt med scanning av QR-koden for å følge ladesesjonen live. Fikk også maks ladehastighet bilen min kan ta gjennom hele sesjonen (119-120kW fra 33% til 66%, startet m 24 graders batteri).
Audi e-tron 55 AS (2022)
Skoda Citigo (2021)

Audi e-tron 50 (solgt)
Leaf N-Connecta 40kWt (solgt)
Leaf Acenta 24kWt (solgt)

Como

Da endte jeg også opp på Kempowerladerne på Shell Tvedestrand. Enig med ThomasEL over, utrolig bra brukeropplevelse.
Alle ladepassene har ifølge Fortum C&D appen enten 125 eller 150 kW (60kW på CHAdeMO) .
Laderne er i appen delt i 2 grupper. 4529 og 4530, med henholdsvis 10 «pumper» på hver.
Er disse da delt i 2 grupper for lastbalansering?
Vil det i så tilfelle, på en dag med høy trafikk, være lurt å sjekke appen før man velger «pumpe»?
2022 Skoda Enyaq 80x
2017 Ampera-e

espenri

På Shell Tvedestrand er det vel to forskjellige fysiske plasseringer av laderne. Det er X antall som står i rekke langs grøfta, også er det 4-6 ladere som står midt på plassen bak stasjonen. Kanskje det er derfor de er delt inn i to grupper?
2019 Jaguar I-Pace HSE FE
2016 Mitsubishi Outlander PHEV (Solgt)
2013 Mitsubishi iMiev

diax

Alle CCS2-pluggene på Tvedestrand leverer inntil 150 kW, og CHAdeMO leverer inntil 62,5 kW. Det er feil i Fortums app.

Java

Recharge har nettopp åpnet 16 nye Kempower -ladere på Shell Klett! 150 kW CCS  :+1:

Her er en lenke for informasjon om nøyaktig beliggenhet.
https://chargefinder.com/no/ladestasjoner-elbil-leinstrand-shell-klett/jqgnmx

ThomasEL

Bjørn Nyland har en ny video om Shell Nebbenes sine nye Kempowerladere. Må si jeg har fått virkelig sansen for denne type hardware. Svært brukervennlige. Og nå ser det heldigvis ut som de gradvis dukker opp flere steder.

Audi e-tron 55 AS (2022)
Skoda Citigo (2021)

Audi e-tron 50 (solgt)
Leaf N-Connecta 40kWt (solgt)
Leaf Acenta 24kWt (solgt)

Tornado78

Disse høres veldig spennende ut. Er det noen som vet om dem kun leverer ladere til andre ladeoperatører eller er dem også selv en ladeoperatør med app, bakgrunnssystemer osv?

Helt konkret er jeg ute etter en ladeoperatør på en ny beliggenhet, det viser seg å være vanskelig å komme i kontakt med de store kjente operatørene, dem har stor pågang på nye prosjekter...

RJK

#59
Står på Kempower sine hjemmesider at de opereres av ReCharge.

https://kempower.com/news/

Oppdaget disse for ca en uke siden, og har nevnt de i ettpar andre tråder.

EDIT:

Er vel Fortum som i realiteten er Recharge Norge, virker det som:

https://www.fortum.no/privat/lade-elbil/om-fortum-charge-drive
https://rechargeinfra.com/no/

Prisene er derimot ikke så veldig hyggelig, bortsett fra AC-lading til 3 kr/kWh. Hurtiglading er 3,50 per minutt som blir 50 kWh til ca 263,- for meg med Kona, siden det tar 75 minutter. Lynlading koster derimot saftige 5,75/kWh.
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA