Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Kempower Hurtigladere

Startet av Radiobil1, fredag 16. oktober 2020, klokken 11:34

« forrige - neste »

Daniel_0007

#60
Sitat fra: RJK på mandag 13. september 2021, klokken 02:25
Står på Kempower sine hjemmesider at de opereres av ReCharge.

https://kempower.com/news/

Oppdaget disse for ca en uke siden, og har nevnt de i ettpar andre tråder.

EDIT:

Er vel Fortum som i realiteten er Recharge Norge, virker det som:

https://www.fortum.no/privat/lade-elbil/om-fortum-charge-drive
https://rechargeinfra.com/no/

Prisene er derimot ikke så veldig hyggelig, bortsett fra AC-lading til 3 kr/kWh. Hurtiglading er 3,50 per minutt som blir 50 kWh til ca 263,- for meg med Kona, siden det tar 75 minutter. Lynlading koster derimot saftige 5,75/kWh.

Er det ikke shell sjøl som operer disse? Sjekket nå med shell recharge appen og de er der til 4.98 per kwh. Er ikke rart at folk blir forvirret når man har recharge også har man shell recharge i tillegg som eies av shell tror jeg men er no samarbeid med recharge.
Model 3 2019 LR Rwd

Orbit

Recharge er operatør, men de har mange ladetilbydere som kan tilby lading med hver sin prismodell. Fortum har ikke lenger egne ladere, men tilbyr lading på Recharge sine stasjoner. Plugsurfing, Shell Recharge, EasyPark osv tilbyr på samme måte å stå for betaling hos Recharge - og med hver sine priser.
2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55

Orbit

Sitat fra: RJK på mandag 13. september 2021, klokken 02:25
Prisene er derimot ikke så veldig hyggelig, bortsett fra AC-lading til 3 kr/kWh. Hurtiglading er 3,50 per minutt som blir 50 kWh til ca 263,- for meg med Kona, siden det tar 75 minutter. Lynlading koster derimot saftige 5,75/kWh.
Den prisen er ved drop-in betaling med SMS/QR-kode på lader som betales direkte til Recharge. Bruker du f.eks. Fortum, er lading på Kempower-stolpene 5 kr/kWh. (Det er ikke 50 kW- eller AC-ladere på Nebbenes sørgående der Kempower står.)
2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55

ThomasEL

Kempower er vel i første omgang leverandør av hardware og software.

Så i prinsippet kan vel en hvilken som helst ladeoperatør kjøpe inn disse laderne. (Noe jeg personlig håper flere operatører gjør).
Audi e-tron 55 AS (2022)
Skoda Citigo (2021)

Audi e-tron 50 (solgt)
Leaf N-Connecta 40kWt (solgt)
Leaf Acenta 24kWt (solgt)

RJK

Sitat fra: Orbit på mandag 13. september 2021, klokken 11:19
Sitat fra: RJK på mandag 13. september 2021, klokken 02:25
Prisene er derimot ikke så veldig hyggelig, bortsett fra AC-lading til 3 kr/kWh. Hurtiglading er 3,50 per minutt som blir 50 kWh til ca 263,- for meg med Kona, siden det tar 75 minutter. Lynlading koster derimot saftige 5,75/kWh.
Den prisen er ved drop-in betaling med SMS/QR-kode på lader som betales direkte til Recharge. Bruker du f.eks. Fortum, er lading på Kempower-stolpene 5 kr/kWh. (Det er ikke 50 kW- eller AC-ladere på Nebbenes sørgående der Kempower står.)
Så mye for at man skulle forenkle. Bruker man feil app/brikke. så blir det altså dyrere. Forøvrig intet som sa at dette var pris ved kort/sms/QR-kode, etter det jeg så.

Men jeg så Fortum sine priser, og jo, jeg vurderte å skrive på at man fikk det billigere om man brukte Fortum-brikke.

Men da er vi i ferd med å bevege oss ut i det totale kaoset. Samme stasjon, men helt forskjellig pris etter hvem du lar styre faktureringen.
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

Amatøren

Jupp, den nye roaming løsningen noen har begynt med kan brått medføre mye dyrere lading enn man tror den er. Mer kaos til høyere pris.

Når (hvis? 🤔 ) kortterminaler kommer så frykter jeg at prisen blir satt til (enda høyere) "drop in" betaling.
VW e-Golf 11.2018 - Smurfen
Audi e-tron 50 03.2020 - Tannløs
---------------------------------------------------------
VW Caravelle 2016 - Rulle
VW T-Roc 2018 - Rocky
---------------------------------------------------------
Venter på ID. BUZZ?
Sannsynligvis ikke pga manglende AID

knute

Nye Kempower-stasjoner er åpnet ved McDonalds Rugtvedt og Burger King Langrønningen.

Har lagt ut noen bilder og mer info i tråden for nye ladestasjoner: https://elbilforum.no/index.php?topic=34229.msg1020844#msg1020844
MG ZS EV 2020
Hyundai Kona 2019
Kia Soul 2015

goggo

Jeg ser også at nye Kempower ladere blir installert ved den nye MAX burger-restauranten ved innkjøringen til IKEA ved Sørlandsparken. 
Jeg vet ikke hvilken operatør det er, det er fremdeles en byggeplass og jeg kunne ikke se noen merking.

Ser ut som både MAX og ladestasjonene skal åpne om ikke så lenge. Det er også satt opp noen bensinpumper der, og de er allerede i drift.

mvh
Hugo
Pensjonert ingeniør med sterke meninger og umettelig teknologi-nysgjerrighet.
El kjøretøy: Tesla M3 og Renault Twizy

hakotorg

Det er Certas (Esso?) som har ladestasjonen der. Ser ut som de samarbeider med recharge. Certas skal for øvrig sette opp en Haug ladestasjoner ved nye Mandalskrysset.

knute

Sitat fra: goggo på søndag 05. desember 2021, klokken 12:26
Jeg ser også at nye Kempower ladere blir installert ved den nye MAX burger-restauranten ved innkjøringen til IKEA ved Sørlandsparken. 
Jeg vet ikke hvilken operatør det er, det er fremdeles en byggeplass og jeg kunne ikke se noen merking.

Ser ut som både MAX og ladestasjonene skal åpne om ikke så lenge. Det er også satt opp noen bensinpumper der, og de er allerede i drift.

mvh
Hugo

Fasit er Recharge. Se bilde i denne tråden
MG ZS EV 2020
Hyundai Kona 2019
Kia Soul 2015

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA