Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

løftepunkt Audi E-tron

Startet av Brisken, fredag 16. oktober 2020, klokken 10:36

« forrige - neste »

Brisken

Hei begynner å bli dags for vinterdekk.
Hvor er beste løftepunkt på Audi E-tron?


Orbit

Det er dedikerte løftepunkt, og du bør kun bruke disse. Det er et spor som passer til dedikert jekkekloss, som er samme utførelse som på andre Audi-modeller.
Du kan ikke vise dette vedlegget.
2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55

Brisken

Takk perfekt, burde kanskje få kjöpt meg en jekkekloss da.

Elbilmannen87

E tron!

Brisken

Jag har forsökt finne på google uten hell så langt. @orbit har du muligens forslag på hvor disse fåes kjöpt?

Orbit

Eksempel fra norsk nettbutikk: https://qwt.no/produkt/foring-jack-pad-adaptor-pf3-1660/jack-pads-jack-pads

Du finner også mye på eBay etc dersom du søker på "audi jack pad", men leveringstid kan jo være lenger enn vintersesongen i disse dager.

PS: Husk å sette luftfjæringen i jekkemodus før du løfter opp.
2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55

Brisken

Takk for link! Brukte nok feil sökord. Jeg tok en test og bestilte fra aliexpress for $4 stk. Tok hjem noen ekstra så hvis de kommer frem för vintern er over kan jeg godt sende noen videre til etron-eiere her :)

Ingeniøren

#7
Sitat fra: Orbit på lørdag 17. oktober 2020, klokken 20:09
Eksempel fra norsk nettbutikk: https://qwt.no/produkt/foring-jack-pad-adaptor-pf3-1660/jack-pads-jack-pads

Du finner også mye på eBay etc dersom du søker på "audi jack pad", men leveringstid kan jo være lenger enn vintersesongen i disse dager.

PS: Husk å sette luftfjæringen i jekkemodus før du løfter opp.

Trodde det bare gjalt Tesla, men kanskje Audi og - ikke slik modus på Jaguar.
2007 Subaru Outback 2.5 (Solgt)
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE

ThomasEL

Sitat fra: Ingeniøren på søndag 18. oktober 2020, klokken 08:47
Sitat fra: Orbit på lørdag 17. oktober 2020, klokken 20:09
Eksempel fra norsk nettbutikk: https://qwt.no/produkt/foring-jack-pad-adaptor-pf3-1660/jack-pads-jack-pads

Du finner også mye på eBay etc dersom du søker på "audi jack pad", men leveringstid kan jo være lenger enn vintersesongen i disse dager.

PS: Husk å sette luftfjæringen i jekkemodus før du løfter opp.

Trodde det bare gjalt Tesla, man kanskje Audi og - ikke slik modus på Jaguar.

E-tron har «jekkemodus», ja.
Audi e-tron 55 AS (2022)
Skoda Citigo (2021)

Audi e-tron 50 (solgt)
Leaf N-Connecta 40kWt (solgt)
Leaf Acenta 24kWt (solgt)

iTrygve

Er det noen som vet hvor stor løftehøyde man må ha på en garasjejekk for å løfte e-tron tilstrekkelig for hjulskift?

Går ellers ut fra at garasjejekker med alt fra 2 tonns kapasitet bør være tilstrekkelig i forhold til vekt?
Audi e-tron 55 (2020)
Nissan Leaf Tekna 24kWh (2014)

SurSnasen

Sitat fra: iTrygve på mandag 19. oktober 2020, klokken 20:10
Er det noen som vet hvor stor løftehøyde man må ha på en garasjejekk for å løfte e-tron tilstrekkelig for hjulskift?

Går ellers ut fra at garasjejekker med alt fra 2 tonns kapasitet bør være tilstrekkelig i forhold til vekt?

Bahco'n min har 3 tonn kapasitet. Løfter e-tron lett som fjær. Løftehøyden er opptil 46 cm, og ca er løftet til ca halvparten når dekkene har full lift-off. Så vil anta 30cm løftehøyde holder.

Bruker ikke jackpad selv.

Ingeniøren

Fungere med en slik og tenker jeg. Løfter Jaguaren uten problemer men pleier alltid å ta ett hjul av gangen, og da tar den nok en E-tron og. Kjøpte den på en annen tid av året til en hyggeligere pris... :)

https://www.jula.no/catalog/bil-og-garasje/garasje/lofteinnretning/jekker/garasjejekk-002093/
2007 Subaru Outback 2.5 (Solgt)
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE

kjbu

Bruker Biltema 2 tonns jekk og løfter kun foran til både fram og bakdekk er oppe av bakken. Altså kun ett løft per side.

Og ikke glem å gå berserk med zinkspray på skiver/ventileringen og bremseskjold ved hvert dekkskift. Øker levetid betraktelig.

7 år gamle skiver på min Leaf er fortsatt nesten som nye.
Audi E-Tron 55, 2020
Norges 2. EuroLeaf 2013
Porsche Cayenne, 2004 (solgt)
Opel Zafira 2002 (solgt)
Mercedes 190E 1986 (solgt)

Ingeniøren

Sitat fra: kjbu på tirsdag 20. oktober 2020, klokken 19:10
Bruker Biltema 2 tonns jekk og løfter kun foran til både fram og bakdekk er oppe av bakken. Altså kun ett løft per side.

Og ikke glem å gå berserk med zinkspray på skiver/ventileringen og bremseskjold ved hvert dekkskift. Øker levetid betraktelig.

7 år gamle skiver på min Leaf er fortsatt nesten som nye.

Direkte på skiva - det har jeg ikke hørt før ??
2007 Subaru Outback 2.5 (Solgt)
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA