Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Serivce priser

Startet av wakas akhtar, fredag 16. oktober 2020, klokken 01:12

« forrige - neste »

wakas akhtar

Noen som vet hva en vanlig service koster på Ipace? Min har begynt å gi varsel. Virker som om det er 24000 intervall.

Ingeniøren

Sitat fra: wakas akhtar på fredag 16. oktober 2020, klokken 01:12
Noen som vet hva en vanlig service koster på Ipace? Min har begynt å gi varsel. Virker som om det er 24000 intervall.

Gratis først 3 år mener jeg  :+1:
2007 Subaru Outback 2.5 (Solgt)
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE

Norwegian Wood

Jeg fikk opplyst at bilen skal ha service hvert annet år og at første service er gratis. Min ble levert i mai 2019, har nylig rundet 30K og Jaguar Remote app sier at jeg skal ha service om 4.000 km. Hva prisen er vet jeg ikke.

I-PACE S
MY2020

Sarepta

Sitat fra: Norwegian Wood på fredag 16. oktober 2020, klokken 07:31
Jeg fikk opplyst at bilen skal ha service hvert annet år og at første service er gratis. Min ble levert i mai 2019, har nylig rundet 30K og Jaguar Remote app sier at jeg skal ha service om 4.000 km. Hva prisen er vet jeg ikke.

I-PACE S
MY2020


Ja, gratis første 100 000 km. Første service etter to år eller 34 000 km.

scholro

Skal snart ha bilen på sin annen service. Den første var jo gratis, men er det noen som har erfart hva som blir prisen på stipulert annen service på merkeverksted?

elektrolux

Hvorfor ikke spørre merkeverkstedet?

Husk også at det er mye å spare på å gjøre enkle ting selv. Fyll opp alt av vesker og bytt pollenfilter. Ta gjerne en EU kontrol og så ber du bare merkeverkstedet gjøre det som måtte utestå. Jeg fikk på den måten redusert servicekostnaden på min BMW fra nesten 6000 kr til 360 kr da det eneste som stod igjen å gjøre for merkeverkstedet var å installere ny firmware.
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

Ingeniøren

Det som skal byttes er pollen filter og bremseværske. Ellers er det greit å toppe opp slik som spylervæske slik at man slipper å betale for dyr forhandler væske. Ellers går/skal man gå over hele bilen og sjekke at alt er som det skal være og bytte det som trengs ved. f.eks bremser. Vet ikke om man oppdaterer software uten at man spør, og har du hatt noe som ikke virker tilfredsstillende bør dette vær god nok grunn til en gratis oppdatering  :+1:

Det er sikker lurt og spørre om pris, og spør gjerne om de har serviceavtaler som gjerne er mye gunstigere.  Hadde det på min forrige bil og sparte noen tusen på det.
2007 Subaru Outback 2.5 (Solgt)
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE

scholro

Takk for innspill. Har kjørt veldig liten siden siste service som gjør at jeg er veldig usikker om det er et reelt behov for skifte av pollenfilter og bremsevæske.....Kommer nok litt an på hva som er prisen som avkreves.

arthur

Pollenfilter koster vel en hundrelapp og kan skiftes selv på fem minutter? I alle fall har det vært tilfelle på alle biler jeg har hatt siste ti årene.
Miev 2014 - solgt
Kona 2018 - solgt
Kia e-Niro 2019 - solgt
Seat Mii Electric - november 2020- tilbakelevert
Hyundai Kona - april 2021
Polestar2 -desember 2022

Ingeniøren

#9
Pollen filter er lett å bytte ja - sitter vel på innsiden av hanskerommet.
https://www.i-paceforum.com/threads/cabin-air-filter-replacement-steps.6186/

Bremsevæske tar opp vann om bilen er i bruk eller ikke så den bør byttes annenhvert år - har opplevd bremsesvikt pga kokende vann i bremsevæske så den blir byttet uansett om bilen har stått stille.

Og, dropper du service så ryker vel garantien, dog ikke reklamasjonsretten, men det er gjerne en tyngre vei å gå om noe skulle skje.
2007 Subaru Outback 2.5 (Solgt)
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE

elektrolux

#10
Bremsevesken er også svært enkelt å bytte. Faktisk så enkelt som denne videoen demonstrerer:

https://youtu.be/N70h87PMPrA

EU kontrollen tar stort sett alle de andre punktene mye rimeligere enn det det koster på service.

Kjøp appen Simply Auto og logg alle bilens reparasjoner og service der inkludert bilder. Ved salg kan du sende en rapport til potensielle kunder. Opplever at mine kunder syntes en slik historikk er vel så bra om ikke bedre enn et servicehefte med svært så kostbare stempler.


La ved noen skjermdumper fra min Simply Auto app.
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

scholro

Takk for de siste innspillene 👍. Viktig å ikke miste garantien selvfølgelig.

elektrolux

#12
Stemmer det. Derfor tar du bilen til forhandleren sammen med listen over hva som allerede er sjekket/byttet og ber dem ta resten og stemple heftet.
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

Ingeniøren

#13
Den Simply Auto appn skal jeg sjekke ut  :+1:
De fleste har sluttet med service hefte så ikke så lett å holde styr på dette....
2007 Subaru Outback 2.5 (Solgt)
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE

scholro

Pris på service kr. 5990,- for å sjekke på oppdateringer (software), bytte bremsevæske of kupefilter. Stiv pris synes jeg.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA