Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Serivce priser

Startet av wakas akhtar, fredag 16. oktober 2020, klokken 01:12

« forrige - neste »

Ingeniøren

Mulig service prisen er høy, men å drive verksted er vel ikke den billigste aktiviteten man velger..man blir til og med skitten.... Om det de tar for service er det som skal til for at de holder det gående ikke så langt unna når jeg faktisk trenger de til noe synes jeg er bra. Jeg har tilgang til løftebukk og hadde uten problem fikset dette selv, om jeg gadd og bilen var utenfor garanti, slik jeg har gjort med alle mine biler oppigjennom men ikke alle som er så nevenyttig som oss Elektro...



2007 Subaru Outback 2.5 (Solgt)
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE

4Matic Fanatic

Om du må betale for servicen stiller det meste seg annerledes enn når man har gratis service som også dekker delekosten som i dette tilfellet. I tillegg registreres alt i JLR's systemer så man bare kan peke en eventuell kjøper til https://osh.jaguar.com/ for å sjekke servicehistorikken.
Fatter ikke at man skal trenge å forsvare at det da er en god ide å benytte forhandleren... ::)

Utenfor garanti er det naturligvis bare å fikse ting selv, som man gjør på andre gammelbiler.

wakas akhtar

Hadde min 2019 model på service nå og må betale 7000,- Heftige greier da..

Electric cars in Norway

Sitat fra: wakas akhtar på søndag 27. november 2022, klokken 22:17
Hadde min 2019 model på service nå og må betale 7000,- Heftige greier da..

Det høres mye ut. Motorpool eller?

Ingeniøren

Sitat fra: Electric cars in Norway på mandag 28. november 2022, klokken 07:39
Sitat fra: wakas akhtar på søndag 27. november 2022, klokken 22:17
Hadde min 2019 model på service nå og må betale 7000,- Heftige greier da..

Det høres mye ut. Motorpool eller?

Men kanskje de gjorde mer enn det som skal gjøres som å bytte bremseklosser om de var slitt ut. Ser ut til å være en trend på premium at de tror vi ikke kan noe om bil og ikke spesifiserer hva som er gjort...der tar de feil :)
2007 Subaru Outback 2.5 (Solgt)
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE

4Matic Fanatic

Sitat fra: wakas akhtar på søndag 27. november 2022, klokken 22:17
Hadde min 2019 model på service nå og må betale 7000,- Heftige greier da..
Hvilken service var dette? 7000 er jo ikke mer enn det koster for service på en eGolf..
Jeg fikk pris på 102.000km/72mnd-servicen hos Nardo bil nå: 17.953,-   :'(

Maxwell_400

Sitat fra: 4Matic Fanatic på tirsdag 29. november 2022, klokken 23:36
Sitat fra: wakas akhtar på søndag 27. november 2022, klokken 22:17
Hadde min 2019 model på service nå og må betale 7000,- Heftige greier da..
Hvilken service var dette? 7000 er jo ikke mer enn det koster for service på en eGolf..
Jeg fikk pris på 102.000km/72mnd-servicen hos Nardo bil nå: 17.953,-   :'(
Normalt bytter de vel bare pollen filter, bremsevæske og batteri i nøkkelen, men 102000km har i tillegg bytte av alle bremseslanger - dyrt ja! Hvis bilen ellers føles ok ville jeg ha byttet pollen filter og batteri i nøkkel selv og levert den inn på et uavhengig verksted.

I-Pace SE++, MY20, 18" summer & winter, no panoroof, towbar, spare wheel, H264, TCU 20.2, BECM: BS-AAL-BF-AF-BE

elektrolux

Bremseslanger koster ikke alverden og er enkle å bytte selv.

Med det sagt, ville tatt en sjefsavgjørelse på eget kjøretøy og ut fra logikken med at få eller ingen andre bilmerker rutinemessig bytter bremseslanger, og at slike slanger gjerne er samme kvaliteten uavhengig av bilmerke ville jeg ventet til den eventuelt viste tegn på å behøve bytte.

Rart egentlig at ingen bilmerker krever rutinemessig bytte av pyrotekniske aktivatorer og airbagger i bilene sine. Slike ting er kun garantert i 10 år fra produsentene.
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

4Matic Fanatic

Bremseslanger på en elbil, som i 80% av nedbremsingene knapt har trykk i seg og vil være omtrent 4 år gamle ved servicetidspunktet - DET er bullshit å kreve bytte av.

Har ikke bestemt meg hvordan jeg skal forholde meg til dette enda, skal man selge i nær framtid vil det uansett være en fordel å ha full servicehistorikk.
Det er litt fristende å selge og finne en FE med lav km-stand i stedet for å fortsette å kjøre denne inn i evigheten.
Samtidig vet jeg hva som er gjort på min, og bilen kjører og føles som ny fremdeles.

Maxwell_400

Sitat fra: 4Matic Fanatic på søndag 04. desember 2022, klokken 17:30

Har ikke bestemt meg hvordan jeg skal forholde meg til dette enda, skal man selge i nær framtid vil det uansett være en fordel å ha full servicehistorikk.

Det får du også på et uavhengig verksted og den kan legges inn i online service history.

Quote:

"Should you have services carried out by an Independent Motor Trader your local Jaguar Retailer may also be able to add these to your Service History. Alternatively your Independent Motor Trader is able to register for access to TOPIx - our vehicle maintenance database. From there they may be able to request access to update the Online Servicing History on your behalf (*)

(*) - Varies by market. Functionality not available in all markets.

Due to GDPR requirements, we are no longer able to accept service amendments directly on the platform. These can be loaded by your local Jaguar Retailer or Independent Motor Trader directly as detailed above.

For any other enquiries, please contact our Customer Relationship Centre who will be able to assist / direct your further:
Email: eircrc@jaguarlandrover.com
"
I-Pace SE++, MY20, 18" summer & winter, no panoroof, towbar, spare wheel, H264, TCU 20.2, BECM: BS-AAL-BF-AF-BE

Ingeniøren

Men hva som skal gjøres er vel styrt av fabrikken og ikke det lokale ikke Jaguar verkstedet. Er det spesifiser å skifte slanger så skal det gjøres, slik jeg forstår det., men det kan godt gjøres av Mekonomen.
2007 Subaru Outback 2.5 (Solgt)
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE

Maxwell_400

#56
Kostbare slanger, vi må sikkert gange med 2 i forhold til USA priser.

Du kan ikke vise dette vedlegget.

Fant de billigere i UK

https://rimmerbros.com/ItemList--Jaguar-I-Pace-Brake-Hoses--m-22111
I-Pace SE++, MY20, 18" summer & winter, no panoroof, towbar, spare wheel, H264, TCU 20.2, BECM: BS-AAL-BF-AF-BE

Electric cars in Norway

Maxwell_400  :+1: ja de er mye billigere  i UK på både Jaguar deler samt Land Rover, Range Rover deler. Hører også at flere kommer seg unna mva i enkelte av nettbutikkene... ikke vet jeg hvordan....

Corep

Tilbud i dag på service nr. 2 fra forhandler, MY 2019 - gått 24.000. Prisen var ca. 7.500, inkl. smøring av bremser.
Ringte NAF, som sa at de hadde sjekket med importør, og at de vil undersøke om bremsene trenger smøring først.
Uten dette er prisen (medlem) 2.050,-, med vil det bli 4.551,-.

Jeg bestilte på NAF...
Forhandler vil oppdatere "loggen" når servicen er dokumentert.

espenri

Ga 5700,- for service og EU-kontroll på 2019 FE med 60k på telleren nå.

Klager ikke når service er billigere for Jaguar hos Motorpool enn for iMiev hos Motorforum...

/Espen
2019 Jaguar I-Pace HSE FE
2016 Mitsubishi Outlander PHEV (Solgt)
2013 Mitsubishi iMiev

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA