Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Tenkte å kjøpe 1st Edition, men hva kan man prøve å få med gratis?

Startet av Jonny Hanger Humstad, onsdag 14. oktober 2020, klokken 22:36

« forrige - neste »

_OE_


hELgenen

Om id.4 1st med 4WD kommer på mellom 600 og 650 så kunne en jo like gjerne kjøpt en E-tron 50 med vinterhjul, hengerfeste og businesspakke for en billigere penge. Litt lenger rekkevidde på ID.4, men Audi er Audi tross alt........
vil tippe prisen er godt sør for 600"

castortroy

Så en på forumet her hadde bestilt seg en elektrisk skoda SUV til 630 000. ID4 må vel ligge noe rundt her, om ikke høyere. Spurte forrige uke på VW albjerk, og de hadde ingen anelse om prisene på en 4WD ID4 foreløpig...

turfsurf

Sitat fra: hELgenen på mandag 02. november 2020, klokken 16:16
Om id.4 1st med 4WD kommer på mellom 600 og 650 så kunne en jo like gjerne kjøpt en E-tron 50 med vinterhjul, hengerfeste og businesspakke for en billigere penge. Litt lenger rekkevidde på ID.4, men Audi er Audi tross alt........
vil tippe prisen er godt sør for 600"
Rekkevidden er vel noe sånt som 30% større. I tillegg vil id.4 ha vesentlig mere utstyr til den prisen. Etron 50 til 650k har ikke mye utstyr.
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

castortroy

E tron er en betydelig større bil, og den svært behagelige luftfjæringen er standard. Om man klarer seg med mindre bil, er det kanskje like greit med ID4 selv om jeg er litt bekymret for barnesykdommer. ID3 har jo ikke gått smertefritt for seg.

Øyvind.h

Sitat fra: castortroy på mandag 02. november 2020, klokken 16:22
Så en på forumet her hadde bestilt seg en elektrisk skoda SUV til 630 000. ID4 må vel ligge noe rundt her, om ikke høyere. Spurte forrige uke på VW albjerk, og de hadde ingen anelse om prisene på en 4WD ID4 foreløpig...
Om en får Enyaq`en (antar det er den?) opp i 630" må en ha lagt på omtrent rubbel og bit.
Jeg la på relativt raust med utstyr på Enyaq iv80x og endte på 585" uten vinterhjul. Dvs ca 600 med vinterhjul.
Droppet det dog da jeg synes den blir litt for lat og litt traust. Interiøret er kult, men eksteriøret er et greit stykke fra de første skissene. Og ytelsene sett opp mot pris og totalpakke endte med no go for min del.

Forventer at ID4 med omtrent samme utstyrspakke og 4wd lander på rundt 530-540. Ender den vesentlig høyere enn det blir det kansellering og antakelig test av Model Y en periode. Må se litt på ytelser, hengervekt osv på ID4 4wd. 2wd er helt uaktuell.

Og må også se an om de får kontroll på programvaren. Appen må fungere dønn stabilt og bra, og bilen må være noenlunde fri for sw bugs.
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

biggern

Sitat fra: Øyvind.h på mandag 02. november 2020, klokken 17:01
Sitat fra: castortroy på mandag 02. november 2020, klokken 16:22
Så en på forumet her hadde bestilt seg en elektrisk skoda SUV til 630 000. ID4 må vel ligge noe rundt her, om ikke høyere. Spurte forrige uke på VW albjerk, og de hadde ingen anelse om prisene på en 4WD ID4 foreløpig...
Om en får Enyaq`en (antar det er den?) opp i 630" må en ha lagt på omtrent rubbel og bit.
Jeg la på relativt raust med utstyr på Enyaq iv80x og endte på 585" uten vinterhjul. Dvs ca 600 med vinterhjul.
Droppet det dog da jeg synes den blir litt for lat og litt traust. Interiøret er kult, men eksteriøret er et greit stykke fra de første skissene. Og ytelsene sett opp mot pris og totalpakke endte med no go for min del.

Forventer at ID4 med omtrent samme utstyrspakke og 4wd lander på rundt 530-540. Ender den vesentlig høyere enn det blir det kansellering og antakelig test av Model Y en periode. Må se litt på ytelser, hengervekt osv på ID4 4wd. 2wd er helt uaktuell.

Og må også se an om de får kontroll på programvaren. Appen må fungere dønn stabilt og bra, og bilen må være noenlunde fri for sw bugs.

630k med alt, mener jeg er for dyrt.
Anbefaler alle som er ute etter 4x4 å sette seg på gjerdet. VAG har nå i desperasjon imot alle andre som kommer på markedet 2021 prøvd å låse kunder imot deres produkter, med veldig lite informasjon, og hva som kan inkluderes endrer seg (leveringstid/funksjoner) osv. når bilen kan leveres.....,en gang i 2021/2022.  De som låser seg imot kontrakter på 2x2 er ikke utsatt. Verre for de som har låst seg med 4x4.

Øyvind.h

Kunne ikke falt meg inn å låse meg til kontrakt på 4wd i lang tid slik situasjonen er nå nei.
Droppet Enyaq da den endte på ca 580 med 4wd og ok utstyrspakke, men selger estimerer at jeg må signere på 4wd ID4 ca april 2021. Antar den da kan leveres i løpet av maks 3-4 måneder. Blir prisen lavt på 500-tallet med bra utstyrspakke og rabatt blir det handel.
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

biggern

Sitat fra: Øyvind.h på tirsdag 03. november 2020, klokken 20:05
Kunne ikke falt meg inn å låse meg til kontrakt på 4wd i lang tid slik situasjonen er nå nei.
Droppet Enyaq da den endte på ca 580 med 4wd og ok utstyrspakke, men selger estimerer at jeg må signere på 4wd ID4 ca april 2021. Antar den da kan leveres i løpet av maks 3-4 måneder. Blir prisen lavt på 500-tallet med bra utstyrspakke og rabatt blir det handel.

Enig. Jeg kansellerte Enyaq 4x4 og satte meg på kø ID4 4x4. 1xx. Så blir det spennende å se fremdriften utover vinteren med tanke på produksjon, leveringstider og ikke minst pris for leveranser sommer 2021. Rundt 500k med viktig funksjoner er Max. pris jeg er int. i å betale, som takluke, tilh.feste osv.

castortroy

Jeg fikk et id3 Max tilbud til 495 000. Spent på hvor mye id4 legger seg over dette, spesielt med 4wd..

Øyvind.h

Id4 max har veiledende pris på 509 før rabatter.
Med litt rabatt og 4wd tenker jeg kanskje 530-540.
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

hELgenen

Id.3 max til nær 500k hørtes veldig dyrt ut.
Det kan tyde på at id.4 med 4wd også blir dyr og plasserer seg helt innpå dagens Audi e tron 50.
At en ok utstyrt Enyaq iv80x også prises tett på 600k merket taler vel også for at id.4 4wd kanskje også havner her? Spranget fra 2WD til 4WD fremstår svært høyt.

Øyvind.h

VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

hELgenen


castortroy

Sitat fra: hELgenen på onsdag 04. november 2020, klokken 06:26
Sitat fra: castortroy på tirsdag 03. november 2020, klokken 22:33
Jeg fikk et id3 Max tilbud til 495 000. Spent på hvor mye id4 legger seg over dette, spesielt med 4wd..

Tilbud?


Vinterhjul var ikke rabattert. Skulle jeg kjøpt bilen ville jeg prutet eller funnet en annen selger, med vinterdekk trukket fra hadde prisen da havnet på 475 000.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA