Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Interiør

Startet av proton, onsdag 14. oktober 2020, klokken 12:24

« forrige - neste »

proton

Aha, fra tekst under YouTube-video:
«The entry-level ENYAQ 50 iV starts with the puristic Studio design. The Loft option, which comes as standard for the ENYAQ 60 iV upwards, is based on modern, homely apartments for young families.»

Så Studio er kun for IV50.

Bilectric

Jeg ser at mange som vil legge ekstra penger i interiør sverger til helskinn, enten Suite eller ecoSuite. Det virker å være liten interesse rundt Lounge som er en kombinasjon av skinn (ikke kunstskinn) og Artisyn (som tilsvarer Alcantara). Har fått bekreftet fra Møller at Artisyn tilsvarer Alcantara.

Alcantara er et varemerke (kostbart) og Skoda har sannynligvis kuttet kostnader ved å finne et alternativt materiale med tilsvarende egenskaper.

Jeg har selv svært god erfaring med kombinasjonen skinn/Alcantara. Det er holdbart, svært behagelig å sitte i og gir et litt eksklusivt preg. Ikke minst viktig er materialet temperaturnøytralt i motsetning til helskinn som er kaldt om vinteren, klamt om sommeren og som etter noen års bruk blir glatt/blankt i overflaten.

Synes derfor det er merkelig at ikke flere vurderer Lounge som et alternativ. Kanskje det blir for lyst for mange?


proton

Sitat fra: Bilectric på fredag 16. oktober 2020, klokken 13:14
Jeg ser at mange som vil legge ekstra penger i interiør sverger til helskinn, enten Suite eller ecoSuite. Det virker å være liten interesse rundt Lounge som er en kombinasjon av skinn (ikke kunstskinn) og Artisyn (som tilsvarer Alcantara). Har fått bekreftet fra Møller at Artisyn tilsvarer Alcantara.

Alcantara er et varemerke (kostbart) og Skoda har sannynligvis kuttet kostnader ved å finne et alternativt materiale med tilsvarende egenskaper.

Jeg har selv svært god erfaring med kombinasjonen skinn/Alcantara. Det er holdbart, svært behagelig å sitte i og gir et litt eksklusivt preg. Ikke minst viktig er materialet temperaturnøytralt i motsetning til helskinn som er kaldt om vinteren, klamt om sommeren og som etter noen års bruk blir glatt/blankt i overflaten.

Synes derfor det er merkelig at ikke flere vurderer Lounge som et alternativ. Kanskje det blir for lyst for mange?

Interessante poenger du kommer med! Jeg legger merke til at på info-siden for bilen på skoda-auto.no, under inteiørvalg, så står det "skinn/Artisyn" på Lounge. Men inne på konfigurator står det "Seter i kunstskinn og Artisyn i fargen jumbo grey (...)". Altså litt uklart om det er skinn eller kunstskinn.

Synes heller ikke de store bildene av dette interiøret ser så fine ut inne på konfiguratoren (noe rart med teksturen i stoffet/skinnet). Men bildene på skoda-auto.no ser mye bedre ut (men de er små).

Stip

Det er kanskje andre her som higer etter å sjå meir av Loft-interiøret. Trur det er det vi ser i denne videoen:

https://www.youtube.com/watch?v=q35qJ-kST5M

steffone

Enig i at det virker å være liten interesse for Lounge-alternativet. Heller mot det, men synes at Lodge ser meget pent ut, nærmest koselig. Rent estetisk foretrekker jeg Lodge. Aberet er to små barn, og ønsker noe som er slitesterkt og nokså enkelt å rengjøre. Hva tenker andre om dette? Går de fleste andre med barn for Suite?

Så lurer jeg på hva slags interiør bilene som har ankommet Norge er utstyrt med. Noen som vet? Skal se på bilen på mandag, blir spennende.
Kjører:
Kona Sutra LTD 2019
Kona Dew Plus 2022 (vinterpendlemaskinen)
Škoda Enyaq iV80 Sportline 2021

Solgt:
VW e-Golf 2019

proton

Den utstillingsbilen jeg nylig var og så på hadde Suite, altså sort skinn. Jeg må si det så finere ut i virkeligheten enn noen av bildene jeg har sett.

Men jeg bestilte Lounge interiør, har til gode å se det i virkeligheten.

steffone

Kjører:
Kona Sutra LTD 2019
Kona Dew Plus 2022 (vinterpendlemaskinen)
Škoda Enyaq iV80 Sportline 2021

Solgt:
VW e-Golf 2019

batterimannen

Har 2 barn på 4 og 1/2 år. Går for Suite da jeg synes at det både ser bra ut og at jeg tror det er mest praktisk i forhold til barn.

Lodge ser koselig ut. Minner litt om stuemøblene våres (som er nye og allerede har tusjmerker). Hadde vært skeptisk til det i en bil med små barn.

Loft er det alternativet jeg synes ser dårligst ut.   
Hyundai Kona electric 2019
Volvo XC40 Recharge P8 Twin 2021
Volvo XC40 Recharge P8 Twin Ultimate 2023

steffone

Sitat fra: batterimannen på lørdag 23. januar 2021, klokken 21:17
Har 2 barn på 4 og 1/2 år. Går for Suite da jeg synes at det både ser bra ut og at jeg tror det er mest praktisk i forhold til barn.

Lodge ser koselig ut. Minner litt om stuemøblene våres (som er nye og allerede har tusjmerker). Hadde vært skeptisk til det i en bil med små barn.

Den problematikken (og alderen på barna) høres veldig kjent ut
Kjører:
Kona Sutra LTD 2019
Kona Dew Plus 2022 (vinterpendlemaskinen)
Škoda Enyaq iV80 Sportline 2021

Solgt:
VW e-Golf 2019

RJK

Om dette er et stort problem nå i ettertid, forsøk ev. dette:


https://www.youtube.com/watch?v=vb5tBFgQLvA
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

steffone

Da har jeg sett på en moon white Enyaq med Logde-interiør, panoramatak, bagasjeromspakke, infotainmentpakke pluss og familiepakke. Jeg er positivt overrasket over materialkvaliteten på interiøret. Kjente meg litt skeptisk etter jeg prøvde ID.3, men den skepsisen var ubegrunnet.

Logde-interiøret var meget pent, stoffet kjentes godt og solid ut. Penere enn på mange bilder, og synes Skoda sine bilder gjenspeiler virkelighet nokså utilslørt.

Infotainmentskjermen mer responsiv enn hva jeg har sett på enkelte demonstrasjonvideoer, dog litt å gå på for å være på høyde med gode mobiler eller nettbrett (om noen har en sådan forventning). Knappene på ratt og dashbord var av god kvalitet (jeg liker gode gamle trykkeknapper foran alternativet VW har gått for) og fornuftig plassert. Dette var det treeikede rattet. Fikk ikke tilstrekkelig inntrykk av HUD til å komme med noen vurdering av essens.

Hardplast nede ved dører og under midtkonsoll som andre har kommentert, samt koppeholdere med knirkepotensiale.

Setene var gode å sitte i, med et adekvat justeringspotensiale (dette var vel standardsetene) for å tilpasses den gemene hops anatomi. Definitivt noen steg opp fra e-Golf (som jeg har).

Jeg tenker at selv uten noen tilvalg er iV80/-X en utrolig flott og komplett bil (for mitt behov) med en overraskende god kvalitet på finish og materialvalg.
Kjører:
Kona Sutra LTD 2019
Kona Dew Plus 2022 (vinterpendlemaskinen)
Škoda Enyaq iV80 Sportline 2021

Solgt:
VW e-Golf 2019

Ledam

Så på bilen i dag hos Skoda Hvam. Artic Silver med EcoSuite. Den så overaskende bra ut. Tenkte at 20kkr på skinn var bortkastede penger, men vil vurdere det likevel. Enyaq er mer premium enn ID.4 

Trovi

Sitat fra: zycer på mandag 25. januar 2021, klokken 17:45
Da har jeg sett på en moon white Enyaq med Logde-interiør, panoramatak, bagasjeromspakke, infotainmentpakke pluss og familiepakke. Jeg er positivt overrasket over materialkvaliteten på interiøret. Kjente meg litt skeptisk etter jeg prøvde ID.3, men den skepsisen var ubegrunnet.

Logde-interiøret var meget pent, stoffet kjentes godt og solid ut. Penere enn på mange bilder, og synes Skoda sine bilder gjenspeiler virkelighet nokså utilslørt.

Infotainmentskjermen mer responsiv enn hva jeg har sett på enkelte demonstrasjonvideoer, dog litt å gå på for å være på høyde med gode mobiler eller nettbrett (om noen har en sådan forventning). Knappene på ratt og dashbord var av god kvalitet (jeg liker gode gamle trykkeknapper foran alternativet VW har gått for) og fornuftig plassert. Dette var det treeikede rattet. Fikk ikke tilstrekkelig inntrykk av HUD til å komme med noen vurdering av essens.

Hardplast nede ved dører og under midtkonsoll som andre har kommentert, samt koppeholdere med knirkepotensiale.

Setene var gode å sitte i, med et adekvat justeringspotensiale (dette var vel standardsetene) for å tilpasses den gemene hops anatomi. Definitivt noen steg opp fra e-Golf (som jeg har).

Jeg tenker at selv uten noen tilvalg er iV80/-X en utrolig flott og komplett bil (for mitt behov) med en overraskende god kvalitet på finish og materialvalg.

Nicely described and summarized. I have seen the same car yesterday :-).
I just need to add, the car had DCC as well and as per info from the dealer, the ground clearance with DCC is "only" 170mm (standard ground clearance is 186mm).

Electric cars in Norway

Trovi :+1: helt enig.

Trovi skrev:
Jeg tenker at selv uten noen tilvalg er iV80/-X en utrolig flott og komplett bil (for mitt behov) med en overraskende god kvalitet på finish og materialvalg

steffone

Sitat fra: Trovi på tirsdag 26. januar 2021, klokken 06:55
Nicely described and summarized. I have seen the same car yesterday :-).
I just need to add, the car had DCC as well and as per info from the dealer, the ground clearance with DCC is "only" 170mm (standard ground clearance is 186mm).

Det er helt riktig, derav det treeikede rattet vel ...?

Sitat fra: Ledam på mandag 25. januar 2021, klokken 22:27
(...) Enyaq er mer premium enn ID.4 

Det kan jo virke slik. ID.4-delen av forumet diskuterer pris ganske heftig, sammenligner 1st med de kommende modellene. Ut fra mitt ståsted virker prisdifferansen mellom Enyaq og ID.4 1st riktig, en får det en betaler for. Men det er jo et betimelig spørsmål å stille om ID.4 vil stige i pris og nærme seg nivået til Enyaq. Dersom det skjer, hva tror dere vil skje med pris på Enyaq?
Kjører:
Kona Sutra LTD 2019
Kona Dew Plus 2022 (vinterpendlemaskinen)
Škoda Enyaq iV80 Sportline 2021

Solgt:
VW e-Golf 2019

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA