Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Lavere pris på Model S

Startet av ToWalkOrDrive, onsdag 14. oktober 2020, klokken 09:28

« forrige - neste »

TeslaK

#60
Sitat fra: sfinxern på torsdag 22. oktober 2020, klokken 22:47
Sitat fra: Klykken på mandag 19. oktober 2020, klokken 12:48
Mangler trekkrok bare. Ellers en hinsides god bil til de aller fleste formål og ser på vår overgang til Tesla Y som en nedgradering.

Enig! Hadde jeg fått lovlig krok på MS, hadde det vært den ultimate bilen :D. Det hadde faktisk vært helt rått!!

Enig! Da hadde jeg faktisk bestilt ny. Egentlig merkelig de ikke har hengerfeste opsjon. Må være vilja det står på.. ser jo teit ut med sedan og krok, men man tar den jo bare av når man ikke bruker den.
2019 Tesla Model S Performance
2022 Tesla Model 3 RWD

ToWalkOrDrive

#61
Så ikke at den skulle komme...nå har de satt opp prisene på X og S igjen.... Model S har økt 54.000 til 790.232 med leveringskostnader (775.990 uten lev.kostnader) selv om dollaren er billigere enn på lenge.... What gives?

Ser at dette gjelder hele Europa, og det spekuleres i om det er en Refresh på vei....siden bilene ikke kommer før i mars...
https://electrek.co/2020/11/25/tesla-increases-prices-next-eu-batch-model-s-x-sparking-refresh-rumors/
Tesla Model Y                         2021-

OlaM

Jepp, tipper det er refresh på vei da. Lur strategi i så fall. Øke prisene for å strupe salget, så får man færre uheldige kjøpere rett før lansering som ender opp med å ikke ta levering. Når lanseringen kommer betaler folk gladelig den nye prisen. Da har den jo ikke gått opp!  ;)
'21 3LR

HKS

Tesla Model 3 Long Range

Vaduz

Er vel heller at de selger forrige generasjon billig og leverer refresh til de som kjøper for vanlig pris igjen nå, så føler alle at de har vunnet:)

TeslaModelX

Føler ikke at jeg vinner med utlevering i desember når jeg får en bil med utdatert teknologi og look.

Sandvika

Sitat fra: ModelS på lørdag 28. november 2020, klokken 07:55
Føler ikke at jeg vinner med utlevering i desember når jeg får en bil med utdatert teknologi og look.
Potensielt så sparer du 54.000,- på å ikke få med noen mindre kosmetiske greier. mesteparten av teknologien tilføres inkrementelt uansett.

TeslaModelX

Sitat fra: Sandvika på lørdag 28. november 2020, klokken 09:12
Sitat fra: ModelS på lørdag 28. november 2020, klokken 07:55
Føler ikke at jeg vinner med utlevering i desember når jeg får en bil med utdatert teknologi og look.
Potensielt så sparer du 54.000,- på å ikke få med noen mindre kosmetiske greier. mesteparten av teknologien tilføres inkrementelt uansett.

Njaa, jeg "frykter" skjermen blir snudd slik som i model 3, i tillegg til MCU3. Sistnevnte gjør at de sikkert pumper ut flere tunge prosesser slik at MCU2 begynner å takke for seg (MCU1 er ikke vits å nevne i så fall). I tillegg har Model 3 ting som S og X ikke har, til tross for at de kaller dem premium biler. Disse tingene blir sikkert også lagt til i en refresh.

Vaduz

Avbestill og bestill på nytt? Om du ikke gjør det sier du egentlig at 54k er god nok rabatt. Tesla er veldig gode på slik prising for å unngå osborne effekt og kannibalisering:)

alagerqv

Tesla lar deg returnere bilen etter overtagelse. Innen det skjer vet man kanskje hva som evt er nytt på leveringene som starter i mars.

TeslaModelX

Er inne på tanken. Problemet er at jeg trenger en bil snarest (har solgt den jeg hadde). Så må derfor ha en mellomløsning uten å "tape" særlig mye på det. Sliter litt der, så tips tas gjerne imot.

TeslaModelX

Sitat fra: alagerqv på lørdag 28. november 2020, klokken 16:32
Tesla lar deg returnere bilen etter overtagelse. Innen det skjer vet man kanskje hva som evt er nytt på leveringene som starter i mars.
Det spørs vel, jeg har utlevering 17.12.

alagerqv

Da får man håpe det er annonsert noe før returfristen har gått ut.

Ellers er e-Golf en rimelig og grei ventepølse/bil.

Contango

Sitat fra: ModelS på lørdag 28. november 2020, klokken 16:33
Er inne på tanken. Problemet er at jeg trenger en bil snarest (har solgt den jeg hadde). Så må derfor ha en mellomløsning uten å "tape" særlig mye på det. Sliter litt der, så tips tas gjerne imot.
Langtidsleie på GoMore/Nabobil. Hadde ikke selv tatt levering av ny S nå.
10+ elbiler bak meg. Nå en '22 M3 og en Enyaq i bestilling.

JorEl

Sitat fra: Vaduz på lørdag 28. november 2020, klokken 16:28
Avbestill og bestill på nytt? Om du ikke gjør det sier du egentlig at 54k er god nok rabatt. Tesla er veldig gode på slik prising for å unngå osborne effekt og kannibalisering:)
Just presis :) Jeg har en inventory-S som er uten premium stereo, atombombefilter, og vinterpakke. Plasteret mitt var litt bedre pris, langt under 50k men med super-finansiering.
Derfor blir jeg litt overrasket om folk forventer rentekampanje på TM3, og forventer nye lykter, varme i rattet osv..
Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3
"the car is driving itself, the driver is only there for legal reasons"

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA