Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Lavere pris på Model S

Startet av ToWalkOrDrive, onsdag 14. oktober 2020, klokken 09:28

« forrige - neste »

Klykken

Enig i stoffseter. Lune både sommer som vinter. Men det er synd stoffseter er sett på som billig.
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

geear

At plastikksetene (PU) rangeres over "tekstilsetene" til Tesla handler kun om hva de utseendemessig utgir seg for å være, for "delskinn" (eller "delplast" om man vil) er bedre på alt utenom rengjøring. Men for all del, vil anta at polyurethan har mindre miljøbelastning enn ekte skinn, så sånn sett er det vel positivt. Syns uansett tiden har kommet for litt mer valgmuligheter, iallfall på S og X. Kanskje småting som headup, noen nye farger og andre småting kunne gitt et lite salgsboost igjen.

Klykken

Headup vil aldri komme i følge Musk himself.
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

Muffinman

Det sa han jo om firehjulstrekk også, om jeg ikke husker feil :)

THE

Sitat fra: jkirkebo på søndag 18. oktober 2020, klokken 14:44
Sitat fra: turfsurf på søndag 18. oktober 2020, klokken 14:15
Jeg liker at rattet på TM3 er mindre enn på X og S, de føles litt som lastebiler. Liker og at de legger seg på en relativt minimalistisk linje, men alt trenger da ikke se så billig ut...

Enig ang. rattet på TM3, det er det beste rattet jeg har brukt i hvert fall. Både pga. størrelsen og at jeg kan justere det akkurat som jeg vil uten at det skygger for f.eks indikatorlampa for fjernlys. Dessuten er det godt å holde i, og rullehjulene er enkle å bruke.

Førermiljøet og interiøret er nok det er jeg aller mest fornøyd med med Model 3. Skulle ønske vår Model X hadde tilsvarende interiør. Minus setetrekkene da, foretrekker stoffsetene i X'en.

Det jeg har uthevet er absolutt en kjempefordel med løsningen i TM3, men jeg kunne gjerne tenkt meg at Tesla hadde gjort noe lignende som VW med ID.3 der de har en liten skjerm som følger posisjonen på rattet. Tesla kan gjerne gjøre skjermen mindre og enklere for min del, og kun vise info som hastighet og status/alarm-lamper. https://presizely.finansavisen.no/dsu%2Csh%3A1.2%3A1.2%3A1.2%2Cq65%2Cprog/https://hegnar.fotoware.cloud/fotoweb/cache/5001/Folder%20127/344599490_1-3.t5d776941.m2400.xQ3QEYlfXWxBN.jpg
Tesla Model X100D, levert 20.09.17

Zoe Intens 2015 (Q210)     "Solgt"

alagerqv

En av de tingen jeg misliker mest på Model 3 er at det kun er en skjerm i midten. Hadde det også vært head-up, så hadde nok savnet av ordinær skjerm foran fører vært mindre.

THE

#51
Det er mange år siden jeg har kjørt bil med HUD, men tilbake i 2012-2014 så var alle de løsningene jeg prøvde umulig å bruke sammen med polariserte briller. Er det noen som vet om det er samme problem med nye HUD-løsninger? Hvis så er tilfelle vil jeg absolutt ha en skjerm foran rattet i stedet for HUD, og HUD eventuelt kun som et supplement. Eventuelt en løsning som det Peugeot har med lite ratt og instrument-skjerm plassert slik at du ser den over rattet, og ikke gjennom.

Edit: ser at jeg nok er langt utenfor tema for tråden her, men kan jo legge til at jeg tror det er behov for ytterliggere prisreduksjon på dagens Model S hvis den skal få noe særlig salg.
Tesla Model X100D, levert 20.09.17

Zoe Intens 2015 (Q210)     "Solgt"

alagerqv

Det er nok ett generelt problem med HUD og polariserte briller... Min Volvo XC90 hadde samme, så jeg kjørte standard solbriller av god kvalitet der. Har ikke testet alle varianter, naturlig nok.

JorEl

#53
Sitat fra: THE på mandag 19. oktober 2020, klokken 08:36
...jeg tror det er behov for ytterliggere prisreduksjon på dagens Model S hvis den skal få noe særlig salg.
Lurer egentlig på hva en TM3 koster å produsere contra en model S. Har alltid sett for meg at vi som har S og X med "lite batteri" har fått mye bil for pengene. Ser på disse bilene som en slags overgang til model3 kom ut på samlebånd i stort tempo. Disse "75bilene" ble laget for å få penger inn slik at TM3 kunne bli gjennomført.
Munroe mente en gang at når man produserer biler som er laget av aluminium så produserer man ikke mer enn 70k pr år. Skal man opp på produksjonskapasiteten til TM3 så er det kun stål som gjelder.
Elon nevnte en gang at modelS hadde "more bells and whistles", men dette forspranget er vel skrumpet litt inn..
Håper at modelS ikke har for mange skjulte kostnadsbomber som ødelegger Teslaopplevelsen fremover. Har vel lært meg at minst mulig kontakt med Service, er en fordel.

Men likevel er de som kjøper en ny modelS nå, bokstavelig talt i førersetet. Får ikke bedre bil for pengene.
Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3
"the car is driving itself, the driver is only there for legal reasons"

Klykken

Mangler trekkrok bare. Ellers en hinsides god bil til de aller fleste formål og ser på vår overgang til Tesla Y som en nedgradering.
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

fonberg

Skulle jeg brukt 750k på en ny bil nå, hadde det utvilsomt blitt en TMS. Krok er bare nice to have for meg, og da krysser S-en av alle mine sjekkbokser.
18 i3 FC | 2017 S90D | 19 Ioniq | 00 Porsche 911 --- Model Y bestilt 31.3.2019, taes ut juni 22.

Sandvika

Sitat fra: THE på mandag 19. oktober 2020, klokken 08:36
Det er mange år siden jeg har kjørt bil med HUD, men tilbake i 2012-2014 så var alle de løsningene jeg prøvde umulig å bruke sammen med polariserte briller. Er det noen som vet om det er samme problem med nye HUD-løsninger? Hvis så er tilfelle vil jeg absolutt ha en skjerm foran rattet i stedet for HUD, og HUD eventuelt kun som et supplement.
Grunnen til man bruker polariserende briller er for å blokkere ut refleksjoner, HUD baserer seg på å rekletere lys projisert mot en glassplate så tror at dette blir et paradoks untill man får gjennomsiktigeledskjermer

sfinxern

Sitat fra: Klykken på mandag 19. oktober 2020, klokken 12:48
Mangler trekkrok bare. Ellers en hinsides god bil til de aller fleste formål og ser på vår overgang til Tesla Y som en nedgradering.

Enig! Hadde jeg fått lovlig krok på MS, hadde det vært den ultimate bilen :D. Det hadde faktisk vært helt rått!!
2017 Tesla Model S 75D
Bestilt 31.8.2017 - levert 4. desember
2016 BMW i3 94ah Fully Charged Protonic Blue
Produsert 26.8.2016 - levert 16.september 2016.
Min første elbil :)
Helelektrisk bilpark fra 4. desember 2017

Mdah

Sitat fra: Sandvika på mandag 19. oktober 2020, klokken 13:46
Sitat fra: THE på mandag 19. oktober 2020, klokken 08:36
Det er mange år siden jeg har kjørt bil med HUD, men tilbake i 2012-2014 så var alle de løsningene jeg prøvde umulig å bruke sammen med polariserte briller. Er det noen som vet om det er samme problem med nye HUD-løsninger? Hvis så er tilfelle vil jeg absolutt ha en skjerm foran rattet i stedet for HUD, og HUD eventuelt kun som et supplement.
Grunnen til man bruker polariserende briller er for å blokkere ut refleksjoner, HUD baserer seg på å rekletere lys projisert mot en glassplate så tror at dette blir et paradoks untill man får gjennomsiktigeledskjermer

Samme problem nå. Hadde en BMW lånebil med HUD i sommer og det fungerte ekstremt dårlig med begge par solbriller jeg hadde (visste ikke de var polariserende engang). Var helt greit uten briller, men hadde aldri betalt noe som helst ekstra for HUD.
2015 P85D - Sportsunderstell - CCS - MCU2

JorEl

Model S Long Range + starter vist på 722k nå. = Enda mer bil for pengene.
Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3
"the car is driving itself, the driver is only there for legal reasons"

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA