Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Vurderer kjøp av Zoe, et par spørsmål

Startet av GreasusGoldtooth, onsdag 04. november 2020, klokken 12:22

« forrige - neste »

GreasusGoldtooth

Hei, er en 21 år gammel kar som trenger bil å valget står akkurat nå mellom Zoe, I3 og E-Golf. Har et par spørsmål i fhd til Zoe jeg gjerne kunne tenke mer info ang. 1. Den aktuele moddelen jeg vurderer er ze40 intens. Men lurer på hva som er forkjellen på Intens og Bose edition? Ser det er markant prisforkjell på disse brukt selv om den eneste vesentlige endringen jeg kan finne er bedre høytalersystem? Er det slik at eneste forkjell er at Bose edition har bedre høytalere å dette skal koste 40k ekstra brukt elller er det flere oppgraderinger? 2. Hurtiglading slik jeg har forstått det er det kun de nye 50kwh modellene som støtter hurtiglading med CCS, stemmer dette? Altså at Ze40 kun kan lades på maks 22kwh? 3. Har alt en Leaf 2018 hjemme som mine foreldre disponerer, blir det umulig for meg å lade zoe på samme ladestsasjon som den? Vet at både E-Golf og I3 kan lade på samme stasjonen... 4. Hvordan er den å sitte i for høye folk? Er selv 195cm å vet av erfaring at eks Leaf er meget ukomfortabel for min del å kjøre. Skal såklart prøvekjøre zoe før evt kjøp men om noen høye her har erfaring setter jeg pris på tilbakemelding.

minibiti

Hi there :)
1. Bose = Intens + Bose Bass Sound System (less space in the boot) + leather seats + extra settings for lower back in the front seats. And that's it more or less.
2. Yes only the new ZE50 from 2020 supports CCS (so both 50 kW DC and 22 kW AC). The ZE40 has only 22 kW AC
3. It depends what kind of grid you have at home. If TN, no problem. If IT, you will need a transformer IT -> TN somewhere between the car and the grid (either a "ladebøtte" or a proper transformer you mount before the home charger.
4. Can't help you there. Definitely try it. The best seating position is so different from one person to the next. The good thing about the Zoe is that the steering wheel is adjustable both in depth and height.
Oslo
2020 Zoe Intens R135 (Jan 2020 - present)
2018 Zoe Intens R110 (Nov 2018 - Jan 2020)
2016 Zoe Intens R240 (Aug 2016 - Nov 2018)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA